مس باهنر با افزایش فروش ۵۶ درصدی و سود ناخالص ۲۵ درصدی

با وجود محدودیت‌های صادراتی ناشی از قوانین و آیین‌نامه‌های جدید، شرکت صنایع مس شهید باهنر در ۹ ماهه سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در فروش ۵۶ درصد و در سود ناخالص ۲۵ درصد افزایش داشته است.

شناسه خبر: 19238
مس باهنر با افزایش فروش ۵۶ درصدی و سود ناخالص 25 درصدی

به گزارش " جهان اقتصاد" شرکت صنایع مس شهید باهنر با تولید بالغ بر ۲۴ هزار تن محصول در ۹ ماهه سال 1402، توانست ۹۴ درصد بودجه فروش خود را محقق سازد. طبق آمار سود صنایع مس باهنر افزایش قابل توجهی داشته و این شرکت توانست با دستیابی به مبلغ ۱۸ هزار و ۲۷۵ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال سود ناخالص، ۱۷ هزار و ۶۶۹ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال سود عملیاتی و ۱۲ هزار و ۴۹۲ میلیارد و ۴۰۲ میلیون ریال سود خالص به ترتیب ۴۶، ۳۷ و ۲۵ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل را تجربه کند.

متاسفانه قوانین و آیین‌نامه‌های جدید، شرکت را دچار مشکلات و موانع عدیده در خصوص صادرات کرده است؛ البته این شرکت پیگیری‌های زیادی برای برطرف کردن این موانع انجام داده‌ است و امید دارد با هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط بتوانیم رونق دوباره را به بخش صادرات محصولات تولیدی شرکت بازگرداند.

از آنجایی که شرکت صنایع مس شهید باهنر طی چند سال گذشته توانسته است عنوان صادرکننده نمونه استانی و کشوری را به خود اختصاص دهد، رفع موانع تولید و افزایش صادرات که خواست رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری نیز هست، می‌تواند باعث رونق بیش از پیش فعالیت‌ها و افزایش سود صنایع مس باهنر شود.

گفتنی است شرکت صنایع مس شهید باهنر در نزدیکی بزرگترین معادن مس خاورمیانه و در دوازده کیلومتری شهر کرمان قرار گرفته است. این شرکت که در نیمه دوم سال ۱۳۷۰ راه اندازی شده، بزرگترین مجتمع صنعتی ارتباط دهنده معادن مس و روی کشور با صنایع تولیدی به شمار می رود.

این شرکت گسترده ترین محصولات مسی و آلیاژهای آنرا به صورت ورق (شامل کویل، تسمه و فویل)، لوله (به صورت شاخه، کویل و پن کیک) و مقاطع (شامل سه گوش، چهار گوش، شش گوش و میلگرد توپر و توخالی) تولید میکند.

شرکت صنایع مس شهید باهنر یک شرکت پویا بوده که با تبادل تجارب و همکاری با سایر شرکتها، محصولات خود را مطابق استانداردهای روز دنیا عرضه میکند. این شرکت با استفاده از نیروی انسانی ماهر و ماشین الات پیشرفته بهترین خدمات را به مشتریان رو به گسترش خود ارائه می کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار