جمعه 08 تیر، 1403

کدخبر: 16968 12:15 1403/04/04

چرا آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به هوش مصنوعی اپل مجهز نمی‌شوند؟

دسته‌بندی: فناوری

چرا آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به هوش مصنوعی اپل مجهز نمی‌شوند؟

دسته‌بندی: فناوری

مدل‌های معمولی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از اجرای هوش اپل بی‌بهره خواهند بود.

گفته می‌شود که ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید اپل به دو گوشی آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس وارد نخواهند شد. زیرا از مقدار رم کافی برخوردار نیستند.

 

اپل در رویداد WWDC مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید را برای گوشی آیفون معرفی کرد که با عنوان هوش اپل (Apple Intelligence) شناخته می‌شوند. اکنون به‌نظر می‌رسد فقط دارندگان مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از این قابلیت‌ها بهره‌ خواهند برد.

 

مارک گرمن، افشاگر نام‌ آشنا، دلیل محروم‌شدن آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از هوش اپل را فاش کرده است. گرمن معتقد است که دلیل اصلی این اتفاق به قدرت پردازش عصبی پردازنده مربوط نمی‌شود؛ بلکه بیشتر به مقدار رم بستگی دارد.

 

اپل اعلام کرده بود که حداقل ۸ گیگابایت رم برای اجرای محلی ویژگی‌های هوش مصنوعی در آیفون موردنیاز است. در‌حالی‌که مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۵ فقط ۶ گیگابایت رم دارند.

 

گرمن افزود که غول فناوری کوپرتینو در حال ارتقای مقدار رم در مدل‌های معمولی آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت برای پشتیبانی از ویژگی‌های هوش اپل است. درنتیجه، می‌توان انتظار داشت که همه‌ی مدل‌های سری آیفون ۱۶ از ویژگی‌های هوش‌مصنوعی اپل پشتیبانی کنند.

 

سرپرست هوش مصنوعی اپل گفته است: «شما می‌توانید هوش اپل را در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون اجرا کنید؛ اما به‌قدری کند اجرا می‌شود که تقریباً بلااستفاده خواهد بود.»

 

انتظار می‌رود اپل روشی برای امکان اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل در گوشی‌های مجهز به رم ۶ گیگابایت را فراهم کند. در این صورت، میلیون‌ها کاربر خواهند توانست به این ویژگی‌ها دسترسی پیدا کنند.

برچسب: اپل ، آیفون ، آیفون 15 ، هوش مصنوعی اپل



https://jahaneghtesad.com/direct/16968


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |