شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 14221 02:45 1403/01/15

علل خوابیدن باتری ماشین و راهنمای تعویض آن

دسته‌بندی: صنعت و معدن

علل خوابیدن باتری ماشین و راهنمای تعویض آن

دسته‌بندی: صنعت و معدن

علل خوابیدن باتری ماشین شامل پایان یافتن عمر باتری، مشکل در دینام خودرو، نقص فنی در باتری، روشن ماندن چراغ ها و دشارژ شدن باتری می باشد. برای خرید باتری جدید می توانید باتری را به صورت اینترنتی و تلفنی از کیان باتری تهیه نمایید.

علل خوابیدن باتری ماشین شامل پایان یافتن عمر باتری، مشکل در دینام خودرو، نقص فنی در باتری، روشن ماندن چراغ ها و دشارژ شدن باتری می باشد. برای خرید باتری جدید می توانید باتری را به صورت اینترنتی و تلفنی از کیان باتری تهیه نمایید.

اما چرا باتری ماشین شما خراب می شود و برای رفع آن چه کاری می توانید انجام دهید؟

بیایید نگاهی دقیق‌تر به مواردی که می‌تواند باعث خرابی باتری وسیله نقلیه شما شود، نحوه آزمایش باتری ماشین و نحوه تعویض باتری ماشین از کار افتاده بیندازیم.

علل احتمالی کار نکردن باتری ماشین

اشتباه مالک خودرو

یکی از دلایل رایج خوابیدن باتری خودرو، خطای ساده کاربر است. یا به طور ناخواسته یک چراغ بالای سرتان را روشن گذاشته اید، یا چیزی را در منبع برق لوازم جانبی در حال شارژ رها کرده اید، یا زمانی که فقط مسافت کوتاهی را طی کرده اید، انرژی زیادی از لوازم جانبی مصرف کرده اید. این بدان معناست که هنگام راه‌اندازی وسیله نقلیه، مقدار زیادی از انرژی باتری شما مصرف شده است، اما دینام شما که برق را به باتری شما برمی‌گرداند، زمان کافی برای شارژ کامل باتری شما را نداشت.

عمر باتری

یکی دیگر از دلایل بالقوه خراب شدن باتری ماشین، طول عمر باتری است. اکثر باتری های خودرو از باتری های سرب اسیدی و چند سلولی استفاده می کنند. هر سلول با محلول رقیق اسید سولفوریک و همچنین سرب پر می شود. همانطور که باتری خودروی شما کهنه می شود، تحت یک فرآیند طبیعی به نام سولفاته شدن قرار می گیرد. سولفاته شدن زمانی است که صفحات منفی باتری ماشین شما با کریستال‌های سولفات پوشانده می‌شوند، که می‌تواند باعث ایجاد و کاهش توانایی باتری شما در رساندن انرژی به وسیله نقلیه شما شود و از روشن شدن ماشین شما جلوگیری کند. اگر باتری ماشین شما بین 2 تا 3 سال سن دارد، ممکن است این عمل اصلی خرابی باتری شما باشد و ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد.

نقص باتری

گاهی اوقات، خرابی باتری ممکن است به دلیل نقص در خود باتری خودروی شما باشد. اگر مکرراً با باتری مرده مواجه هستید و وسیله نقلیه یا باتری شما نو است، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که ماشین خود را به مغازه بیاورید تا یک مکانیک تست باتری را انجام دهد تا مشخص شود که آیا نقص داخلی دارد یا خیر.

سیستم شارژ خودرو

شارژ باتری ماشین به خودی خود نشان دهنده مشکل باتری نیست، بلکه سیستم شارژ ماشین شما را نشان می دهد. اگر هنگام رانندگی نماد هشدار باتری روشن شد، احتمالاً نشانه‌ای از نقص در سیستم شارژ شما است. باید یک بررسی مکانیکی انجام دهید تا ببینید دینام، تسمه سرپانتین، کابل باتری و ترمینال‌ها و تسمه دینام به درستی کار می‌کنند یا خیر.

خوردگی در ترمینال های باتری

در نهایت، باتری خراب ماشین می تواند نشان دهنده خوردگی پایانه های باتری شما باشد. اینها پست هایی هستند که باتری شما را به بقیه سیستم شارژ متصل می کنند. گاهی اوقات، خوردگی - که مانند رسوبات خاکستری و سفید به نظر می رسد - بین پایه های ترمینال و کابل های باتری ایجاد می شود و می تواند باعث کاهش جریان برق در وسیله نقلیه شما شود. برای از بین بردن خوردگی باتری خود می توانید از برس سیمی و جوش شیرین استفاده کنید. با این حال، اگر همچنان رخ می‌دهد، ممکن است نشان دهد که باتری، کابل‌های باتری یا پایانه‌های شما باید تعویض شوند.

مرحله شارژ باتری ماشین

اگر به طور ناگهانی متوجه شدید که باتری ماشینی از بین رفته است، بهترین گزینه این است که آن را با استفاده از باتری ماشین دیگری راه اندازی کنید. خوشبختانه، اگر بتوانید کابل جامپر و یک کمک خوب پیدا کنید، شارژ باتری ماشین نسبتاً ساده است.

حال که علائم و علت های خرابی باتری ماشین را با هم مرور کردیم می توانیم با دید بهتری باتری ماشین خود را تعویض کنیم.

برای خرید باتری ماشین چیکار کنیم؟

نه تنها در ایام تعطیل بلکه در روزهای کاری نیز بهتر است همگام با سیستم پخش و توزیع در دنیا باتری ماشین خود را به صورت اینترنتی تهیه نمایید و کیان باتری به عنوان بزرگترین مجموعه در صنعت نصب باتری مخصوصا در شهر تهران یک گزینه مطمئن برای خرید باتری می باشد. شما جهت خرید می توانید به سایت kianbattery.com مراجعه کنید و باتری مورد نظر را در فروشگاه کیان باتری ثبت کنید یا اینکه با شماره زیر تماس بگیرید و سفارش خود را به صورت تلفنی ثبت کنید.

شماره تماس برای خرید تلفنی باتری ماشین 02188882222 و 02188200200

اما خدمات کیان باتری در زمینه فروش باتری ماشین چه مزیت هایی دارد که استفاده از این خدمات را به شما توصیه می کنیم :

مزیت های خرید اینترنتی باتری ماشین از کیان باتری :

  • ارسال و نصب رایگان باتری به صورت شبانه روزی در کمتر از چند ساعت
  • کنترل سلامت سیستم برق خودرو توسط کارشناسان کیان باتری به صورت رایگان
  • خرید باتری اصلی با تاریخ تولید جدید به همراه گارانتی معتبر
  • امکان انتخاب از بین برندهای مختلف ایرانی و خارجی
  • امکان خرید در تمام ساعات شبانه روز و تمام 365 روز سال حتی تعطیلات رسمی کشور و ایام نوروز
  • قیمت مناسب و پایین تر از عموم فروشگاه های سنتی سطح شهر
  • نصب باتری مناسب برای خودرو شما و رعایت استاندارد کارخانه سازنده و باطل نشدن گارانتی خودرو
  • امکان پرداخت هزینه در محل پس از نصب باتری توسط کارت خوان سیار
  • امکان پرداخت هزینه در محل پس از نصب باتری توسط کارت خوان سیار
  • ارائه مشاوره به صاحبان خودرو جهت خرید باتری مناسب ماشین
برچسب: باتری خودرو ، خودروسازی ها



https://jahaneghtesad.com/direct/14221


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |