شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 10048 19:15 1402/09/08
رئیس بانک مرکزی خبر داد؛

حذف دلار از مبادلات تجاری ایران و سوریه

رئیس بانک مرکزی خبر داد؛

حذف دلار از مبادلات تجاری ایران و سوریه

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به برنامه حذف دلار از مبادلات اقتصادی و تجاری ایران و سوریه در آینده نزدیک گفت: بانک ایرانی در این کشور راه اندازی می شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان در دیدار با نخست وزیر سوریه در دمشق از توسعه مناسبات پولی و بانکی ایران و سوریه و حذف دلار از مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.

 

محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در این دیدار خطاب به حسین عرنوس، نخست وزیرسوریه گفت: تهران آماده است تا مناسبات بانکی و پولی به سوریه را بر اساس توافقات روسای جمهور دو کشور ارتقا دهد و راه‌اندازی بانک ایرانی در سوریه که بزودی محقق خواهد شد زمینه ساز رشد مناسبات و همکاری‌های تجاری دو کشور خواهد بود.

 

وی با اشاره به زمینه‌های مختلف همکاری‌های پولی و بانکی میان ایران و سوریه بر آمادگی کشورمان برای اجرای توافقات در این عرصه و جایگزینی ارزهای ملی در تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

 

بر اساس این گزارش، حسین عرنوس نخست وزیرسوریه نیز در این دیدار با ابراز امیدواری از آینده درخشان روابط اقتصادی میان سوریه و ایران تاکید کرد: برگزاری نشست‌های فنی – اقتصادی میان کارشناسان و مسولان دوکشور نویدبخش افزایش همکاری های همه جانبه سوریه و ایران است.

 

وی با اشاره به ایجاد زمینه های همکاری‌های بانکی و پولی‌سوریه و ایران به منظور افزایش روابط اقتصادی دو کشور در نشست تخصصی روسای کل بانک مرکزی‌سوریه و ایران تصریح کرد: گام راه‌اندازی بانک ایرانی درسوریه در آینده نزدیک قطعا بنیانگذاری قوی برای اقدامات بعدی در عرصه توسعه همکاری های اقتصادی میان دو کشور است.

 

تسنیم

برچسب: بانک مرکزی ، حذف دلار ، ایران و سوریه ، مبادلات اقتصادی و تجاری ایران و سوریه



https://jahaneghtesad.com/direct/10048


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |