همزمان با سالروز حماسه طوفان الاقصی؛

نمایشگاه هنرهای تجسمی غزه در نگارستان امام خمینی (ره) گشایش یافت

شناسه خبر: 175166

نمایشگاه هنرهای تجسمی غزه در نگارستان امام خمینی (ره) گشایش یافت

مدیر موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (ره) گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی غزه همزمان با سالروز حماسه طوفان الاقصی در نگارستان امام خمینی (ره) گشایش یافت و تا بیستم و هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (ره) مهدی بنکدار در آیین گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی غزه با اشاره به رونمایی از کتاب «غزه در آیینه هنرمندان» اظهار کرد: اتفاقات پس از حماسه طوفان القصی در هفتم اکبر و جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مرده غزه جهان را از خواب غفلت بیدار کرد و ظلمی که به مردم فلسطین می شود را در گوش دنیا فریاد زد.

وی افزود: در این راستا بسیاری از هنرمندان سطح کشور با دغدغه مندی فراوان اقدام به برگزاری ورکشابهای متعدد در سرتاسر کشور به ویژه در تهران، قم و اصفهان کردند و آثار متعددی در رشته های مرتبط با هنرهای تجسمی شامل گرفیک، کاریکاتور، نقاشی تصویرسازی، عکس و غیره شکل گرفت.

مدیر موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (ره) بیان کرد: در سالروز حماسه طوفان الاقصی تصمیم بر آن شد که منتخبی از این آثار به نمایش درآید که پیش از آن حادثه ترور ناجوانمردانه سید حسن نصرالله پیش آمد و بر آن شدیم تا به شکل همزمان درشهرهای مختلف مانند قم و اصفهان مجموعه آثار برگزیده از تولیدات سال گذشته به نمایش دربیاید.

وی ادامه داد: بدین ترتیب این نمایشگاه به یاد سیدالشهدای مقاومت سید حسن نصرالله و سرداران عرصه مقاومت و در سالروز طوفان الاقصی و به پاسداشت یک سال مقاومت مردم مظلوم فلسطین و فجایع و جنایات رخ داده در غزه با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان و دفتر تبلیغات اسلامی قم افتتاح شد.

بنکدار با بیان اینکه این نمایشگاه هم زمان در نگارستان اشراق قم و نگارستان امام خمینی (ره) برگزار می شود، افزود: در این نمایشگاه ها منتخبی از آثار گرافیک و کاریکاتور مجموعه ذکر شده به نمایش درآمده است و پس از ان آثار نقاشی ، تصویرسازی و عکس نیز به نمایش درخواهد امد.

وی گفت: تعداد آثار به نمایش گذاشته شده در نگارستان امام خمینی (ره)، شامل 45 اثر کاریکاتور از سه هنرمند بین المللی و ملی کشور استاد مسعود شجاعی طباطبایی، محمدحسین نیرومند و مازیار بیژنی و چند تن از دیگر هنرمندان است و همچنین منتخبی از 10 اثر گرافیکی تولید شده در ورکشاپهای متعدد طی یک سال گذشته و پس از حماسه طوفان الاقصی را شامل می شود.

مدیر موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه مضمون مشترک همه این آثار فریاد مظلومیت، آزادیخواهی و خون خواهی مظلومان سرتاسر عالم با محوریت مردم مظلوم فلسطین و لبنان است، تاکید کرد: این نمایشگاه تا بیست و هفتم مهرماه پذیرای علاقه‌مندان است و پس از آن با هماهنگی های به عمل آمده در محل گلستان شهدای اصفهان، مصلا و دانشگاه هنر اصفهان نیز برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه هنر در راستای ترویج دین و اندیشه های امام (ره) تصریح کرد: اگر در قرآن کریم اندیشه کنیم متوجه این نکته مهم خواهیم شد که این کتاب آسمانی در عین اینکه کلام وحی است، در نهایت هنر، زیبایی و فصاحت و بلاغت در کلام جریان دارد و این امر یکی از وجوه ماندگاری قرآن است؛ بر همین منوال هر اندیشه و رویداد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی که می خواهد ماندگار شود ناگزیر است به هنر روی بیاورد؛ رهبر معظم انقلاب نیز سخنی نزدیک با این مضمون دارند که هیچ اندیشه ای بدون اینکه در قالب هنر درآید ماندگار نیست.

بنکدار تاکید کرد: هنرمندان ما دغدغه مقاومت و ظلم ستیزی به هر شکل را دارند و فریاد رسای مظلومان را با آثار خود به تصویر می کشند و بدین ترتیب این مقاومت را برای نسل های آینده به یاد گار می گذارند، به تصویر کشیدن این مقاومت از طریق هنر برای جهان آگاهی بخش بوده و خطی ماندگار در صحنه فرهنگ و هنر جهان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این رویکرد هنرمندان مایه مباهات و افتخار ماست، گفت: انتظار ما از جوامع هنری، کانوهای هنری، دانش اموزی و دانشجویی این است که با آوردن نسل جوان به این نمایشگاه ها، هویت فرهنگی آنها را تقویت کنند و با ارائه نظرات خود به هنرمندان نیز کمک کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار