دیدار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ؛

مسئله حمل و نقل یکی از امور اقتصادی مهم و پایه اقتصاد است

امام جمعه اصفهان با تاکید بر این که مسئله حمل و نقل یکی از امور اقتصادی مهم و پایه اقتصاد است تصریح کرد: افزایش جمعیت و چاپ بی رویه پول سبب تورم در هر کشوری می شود و به طبع هر کشوری اولویت ها را باید در نظر بگیرد و هر رییس جمهوری که بر سر کار می آید در بین همه مسائل، امور دارای اولویت را پیگیری می کند.

شناسه خبر: 174307
مسئله حمل و نقل یکی از امور اقتصادی مهم و پایه اقتصاد است

آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ضمن قدردانی از تلاش های سازمان حمل و نقل جاده ای استان و پرسنل و کارکنان این سازمان در برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین و به ویژه جا به جایی زائرین اربعین حسینی اظهار داشت: در ایام اربعین اصفهان به خوبی عمل کرد و پیش آمدی رخ نداد و این تعداد مسافر جا به جا شد که جای شکر دارد.

نماینده ولی فقیه  در استان هم چنین به وضعیت نرخ گذاری در حوزه حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اموری که همواره درباره آن فکر می کنیم و متاسفانه در خصوص آن اشتباه عمل می کنند، نرخ گذاری برای راننده است، چرا که طی یک سال، حساب افزایش قیمت اجناس را نکرده و این تورم شامل قطعات و لوازم نیز می شود.

وی افزود: البته این تورم نیز دلیل دارد و علت آن بی ارزش شدن پول کشور است، لذا با این نحوه نرخ گذاری مخالف هستیم و باید برای نرخ گذاری تمام جزییات و تورم سالانه را در نظر گرفت، در عین حال کار خوب و ارزشمندی نیز در جمهوری اسلامی برای رانندگان انجام شد و آن بیمه کردن رانندگان بود.

 امام جمعه اصفهان با تاکید بر این که مسئله حمل و نقل یکی از امور اقتصادی مهم و پایه اقتصاد است تصریح کرد: افزایش جمعیت و چاپ بی رویه پول سبب تورم در هر کشوری می شود و به طبع هر کشوری اولویت ها را باید در نظر بگیرد  و هر رییس جمهوری که بر سر کار می آید در بین همه مسائل، امور دارای اولویت را پیگیری می کند.

آیت الله طباطبایی نژاد واگذاری برخی از امور در سازمان حمل و نقل جاده ای به بخش خصوصی را مهم دانست و گفت: برخی از امور مانند اخذ عوارض جاده ای و  یا خط کشی جاده ها را می توان به بخش خصوصی واگذار کرد، چرا که دولت به خودی خود درآمد ندارد و راه درآمد آن تنها از طریق مالیات و فروش نفت است.

عضو خبرگان رهبری توانایی اداره کشور را نشانه قدرت اسلام در مدیریت عنوان کرد و ادامه داد: باید به دولت کمک کرد تا به دنیای غرب بفهمانیم که اسلام می تواند با کار نیروهای جهادی و مردم خود، کشور را اداره کند.

وی اضافه کرد: قران کریم نیز درباره راضی نشدن یهود و نصاری ازمسلمین هشدار داده است و در این باره می فرماید " ولن ترضى عنک الیهود ولا النصرى حتى تتبع ملتهم ".

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: این که برخی می گویند اگر با آمریکا باشیم وضع کشور بهتر می شود، این کلام درست نیست زیرا کشورهایی که اکنون با آمریکا هم پیمان هستند هیچ چیز از خود ندارند و آنها با اصل دین ما مخالف هستند و تا تابع آنها نشویم از ما راضی نمی شوند.

در ابتدای این دیدار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گزارشی از عملکرد و فعالیت های این اداره کل در استان ارائه کرد و اظهار داشت: استان اصفهان استان پهناوری است که 12 هزار کلیومتر جاده دارد و به عنوان چهارراه ترانزیت کشور در حمل و نقل جاده ای نقش محوری ایفا می کند  و روزانه بالغ بر یک میلیون و سیصد هزار تردد به طور متوسط در راه های اصلی و پرتردد انجام می شود.

وی افزود: در حوزه راهداری و حوزه فنی و ساخت راه های روستایی به طور عمده پروژه هایی که مورد مطالبه بوده در دستور کار قرار گرفته است.

وی ارتقاء ایمنی راه ها جهت کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن را از اولویت های اصلی این اداره کل بیان کرد و افزود: برای ارتقاء کیفی رویه آسفالت راه ها طی دو سال گذشته به صورت ویژه به این موضوع توجه شده و قرارداد بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان پروژه روکش آسفالت در سطح راه های استان منعقد شده است.

 وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 20 اکیپ آسفالت در راه های استان مشغول فعالیت هستند و در حوزه ساخت راه های روستایی نیز از سال گذشته تاکنون بیش از 52 کیلومتر راه روستایی احداث شده است و در راستای ارتقای کیفی رویه راهها بالغ بر 700 کیلومتر ظرف یک سال گذشته روکش انجام شده است.

وی از فعالیت و اجرای 400 پروژه فعال در استان خبر داد و گفت: یکی از امتیازاتی که توجه ویژه درباره آن داشته ایم اجرای پروژه های اولویت دار در همه شهرستان های استان است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش مجموعه سبب شد تا در سال گذشته بین 65 دستگاه استان، رتبه برتر را کسب کنیم و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در ارزیابی عملکرد کشور به عنوان رتبه یک بین مجموعه ادارات کل راهدرای و حمل و نقل استان ها انتخاب شد.

وی از پیگیری آزادراه اصفهان - تهران به صورت ویژه نیز خبر داد و گفت:  در هفته دولت بالغ بر دوهزار و 150 میلیارد تومان پروژه افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل، استان اصفهان به صورت خاص در کشور ایفای نقش می کند و رتبه یک بار با بیش از 55 میلیون تن حمل بار در سال و هم چنین رتبه دوم مسافر درون و برون استانی بالغ بر جابجایی 9 میلیون نفر را دارد. 

وی خاطر نشان کرد: در زمینه حمل و نقل عمده مشکل رانندگان افزایش بی رویه قیمت قطعات، لوازم، لاستیک و عدم تناسب هزینه و درآمد است.

وی افزود: با همه مشکلات، ناوگان حمل و نقل به صورت ویژه در طرح اربعین حسینی و در جابه جایی مسافر توانست بیش از 4 هزار ناوگان سفر، زائران اصفهانی را به مرزهای چهارگانه منتقل کند و این در حالی است که امسال اتباع خارجی نیز به مسافران ناوگان اضافه شدند و علاوه بر آن زائران استان های هم جوار نیز از خدمات ناوگان مسافربری اصفهان استفاده کردند.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان صنف حمل و نقل کالا و مسافر استان مسائل و مشکلات این صنف را بیان کردند.

و اظهار داشتند که عدم تولید و واردات ناوگان مسافر و هنچنین عدم اسقاط ناوگان فرسوده بار و افزایش بیرویه قیمت قطعات و لاستیک و اجرت تعمیرات بخشی از مشکلات فعلی است و لزوم توجه ویژه به بخش حمل و نقل و فعالیت این صنف را خواستار شدند

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار