رکوردشکنی نرخ بهره بین‌بانکی ادامه دارد

نرخ بهره بین‌بانکی در هفته نخست شهریور ۱۴۰۳ به بالاترین سطح خود در سال جاری رسیده و برای اولین بار به ۲۳.۷ درصد افزایش یافته است.

شناسه خبر: 19296
رکوردشکنی نرخ بهره بین‌بانکی ادامه دارد

در هفته اول شهریور ۱۴۰۳، نرخ بهره بین‌بانکی با افزایش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل، به رکورد جدیدی دست یافت و برای اولین بار در سال جاری به ۲۳.۷ درصد رسید. این روند افزایشی از هفته‌های گذشته ادامه داشته و نرخ بهره بین‌بانکی به طور پیوسته افزایش یافته است.

افزایش مداوم نرخ بهره بین‌بانکی در سال ۱۴۰۳

در هفته نخست شهریور ماه ۱۴۰۳، نرخ بهره بین‌بانکی به یکی از بالاترین سطوح خود در سال جاری رسید و برای اولین بار وارد کانال ۲۳.۷ درصدی شد. بر اساس آمارهای منتشر شده، این نرخ در هفته منتهی به ۷ شهریورماه با افزایش یک صدم درصدی نسبت به هفته پیش از آن، به ۲۳.۷ درصد رسید. این در حالی است که در هفته پایانی مردادماه، نرخ بهره بین‌بانکی با افزایش ۸ صدم درصدی نسبت به هفته قبل، به ۲۳.۶۹ درصد رسیده بود و بالاترین نرخ ثبت‌شده تا آن زمان محسوب می‌شد.

پیش‌تر، در هفته منتهی به ۳ مردادماه نیز نرخ بهره بین‌بانکی به ۲۳.۶۸ درصد رسیده بود که تا آن زمان بالاترین نرخ در سال ۱۴۰۳ بود. این روند صعودی از ابتدای مردادماه آغاز شد و در هفته‌های متوالی شاهد افزایش تدریجی نرخ بهره بین‌بانکی بودیم. به طور مشخص، در هفته منتهی به ۲۴ مرداد ماه، نرخ بهره بین‌بانکی با افزایش ۲ صدم درصدی نسبت به هفته قبل، به ۲۳.۶۱ درصد رسید و در هفته منتهی به ۱۷ مردادماه نیز با افزایش مشابهی به ۲۳.۵۹ درصد رسیده بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار