دوشنبه 31 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12385 12:50 1402/11/15

۶۰ هزار بیمار مصروع در استان اصفهان زندگی می‌کنند

دسته‌بندی: زیربنایی ، استان‌ها ، درمان

۶۰ هزار بیمار مصروع در استان اصفهان زندگی می‌کنند

دسته‌بندی: زیربنایی ، استان‌ها ، درمان

مدیر عامل انجمن صرع اصفهان با اشاره به اینکه ۸۵۰ هزار بیمار مصروع در ایران زندگی می‌کنند گفت: ۶۰ هزار بیمار مصروع در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

مسعود اعتمادی فر، متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ بیماری صرع و مدیر عامل انجمن صرع اصفهان گفت: بیماری صرع یکی از بیماری‌های شایعی است  که از ابتدای خلقت انسان بوده و حدود ۱۰ درصد مردم در عمرشان دچار تشنج شده اند.

 وی بیان کرد: کانونی ایجاد کننده تشنج در مغز داریم که ۱۰ درصد افراد جامعه ممکن است این کانون را داشته باشند که به علت پیش شارژهای الکتریکی نابجا که ایجاد می‌کند، بیماری صرع را به وجود می آورد، اگر این کانون یکبار تشنج ایجاد کند به آن تشنج می‌گویم که ۱۰ درصد جامعه را در بردارد که تعداد زیادی می‌باشد.

اعتمادی فر اضافه کرد: در کشور ایران ۸۵۰ هزار بیمار مصروع زندگی می‌کند، بیماران مصروع مشکلات فراوانی دارند که دلیل آن ۱۰ تا ۳۰ درصد، بیماران صرع‌های مقاوم هستند و این  یعنی درمان روی آنان اثری ندارد.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ بیماری صرع اظهار داشت: صرع در تمام گروه‌های سنی دیده می‌شود،  این بیماری در اطفال و سنین بالای ۵۰ سال بیش تر می‌باشد، همچنین در مردان و زنان مساوی است اما در مردان به علت ضربه های مغزی بیش تر دیده می‌شود.

 

 مدیر عامل انجمن صرع اصفهان  با اشاره به اینکه صرع علل های متفاوتی دارد، هر عاملی که بتواند سلول های مغزی را آسیب برساند می‌تواند صرع ایجاد کند گفت: ضربه‌های مغزی، عفونت ها، تومورهای مغزی، ضایعاتی که هنگام زایمان به وجود می آید و ناهنجاری های مغز می‌توانند منجر به بیماری صرع شوند، روش تشخیص صرع علاوه بر علائم بالینی، استفاده از روش های تشخیصی مثل نوار مغز یا ام آی ار است.

 

وی افزود: در استان اصفهان حدود ۶۰  هزار الی ۷۰ هزار بیمار صرع حداقل وجود دارد، حدود ۲۰ درصد این بیماری اگر صرع های مقاوم باشند حدود ۱۵ الی  ۱۶ هزار صرع مقاوم می‌شود.

 

برچسب: اصفهان ، انجمن صرع اصفهان ، صرع ، بیمار مصروع



https://jahaneghtesad.com/direct/12385


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |