چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 1838 12:12 1402/02/03

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه هفته پیش با افت هزار و 300 واحدی همراه شد که زعم خیلی از اهالی بازار سرمایه این تغییر ناچیز در شاخص به علت تعطیلات طولانی مدت انتهای هفته بود تا معامله گران ریسک خبرهای این روزها را پوشش داده باشند.

 در جریان معاملات روز چهارشنبه در بازار سرمایه ارزش معاملات بازار بورس تهران به رقم 15 هزار و 702 میلیارد تومانی رسید و ارزش بازار نیز حوالی 8 هزار و 605 هزار میلیارد تومانی قرار گرفت.

همچنان گروه خودرویی با استقبال خریداران مواجه شده است و بازار همچنان این گروه را به عنوان لیدر سنتی می‌شناسد. گروه بانکی در آخرین روز کاری هفته گذشته رتبه دوم را از دست داد و گروه فلزات اساسی توانست با فروش بیش از یک هزار میلیارد تومانی در جایگاه دوم برترین ارزش معاملاتی ها قرار بگیرد و گروه بانکی نیز با ارزش معاملاتی حدود 980 میلیارد تومانی جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه هفته پیش با افت هزار و 300 واحدی همراه شد که زعم خیلی از اهالی بازار سرمایه این تغییر ناچیز در شاخص به علت تعطیلات طولانی مدت انتهای هفته بود تا معامله گران ریسک خبرهای این روزها را پوشش داده باشند. به عبارت دیگر رشد شاخص بورس تهران با تعطیلات متوقف شد. 

خبرهای روز 

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی، اعلام کرده که مذاکرات با آژانس در حال پیشرفت است و  هر روز هیأت‌های فنی و کارشناسی در رفت و آمد و ارتباط هستند و به موقع درباره نتایج کار گزارش می‌دهیم.

سخنگوی وزارت صمت هم از جزئیات مرحله دوم ثبت‌نام طرح فروش خودرو خبر داد و اعلام کرد که مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو از ۱۶ اردیبهشت شروع می‌شود. در این دوره نیز همچون دوره اول متقاضیان باید ۱۰۰ میلیون تومان در حساب خود، اما به وکالت سازمان حمایت در بیاورند. نداشتن پلاک فعال و سایر شرایط نیز همچنان حاکم است. امید قالیباف اعلام کرد که در این دوره بیشتر مدل‌های شرکت‌های خودروساز در مرحله دوم نیز عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان بورس نیز در انتهای هفته قبل اعلام کرد که حجم صندوق‌های سهامی برای اولین بار به ۱۰۰ همت رسید. مجید عشقی در گردهمایی کانون کارگزاران بورس گفت: «در سال گذشته یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های ما توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و تجهیز منابع ماندگار در بازار سرمایه بود. حجم صندوق‌های سهامی ما برای اولین بار به ۱۰۰ همت رسید. با این حال بخش عمده‌تری از بازار باید به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم برود.»

بررسی تکنیکالی شاخص‌های بورس تهران

شاخص بورس تهران روز انتهایی هفته گذشته خود را با افت نسبتاً ناچیزی تمام کرد تا نشان دهد بازار به نوعی ریسک خبرهای تعطیلات را پذیرفته و همه چیز را به هفته آتی موکول کرده است.

از منظر تکنیکالی شاخص بورس تهران مقاومت تاریخی خود را رو به بالا شکسته است و می‌تواند در مدت زمان طولانی‌تر به اهداف بالاتری دست پیدا کند، اما از سویی در این میان ممکن است با افت و خیزهایی نیز همراه باشد. شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته توانست از پس مقاومت هارمونیک 113 درصدی فیبوناچی خود عبور کرد و خود را در یک قدمی سطح بعدی فیبوناچی 127 درصدی برساند. 

از سویی دیگر شاخص هم وزن نیز توانست از پس این مقاومت‌ها خیلی زودتر از شاخص کل برآید و همچنان در مسیر صعودی باقی بماند. شاخص هم وزن توانست با رسیدن به سطح 760 هزار واحدی خود از مقاومت‌های هارمونیک 161 و 200 درصدی فیبوناچی موج قبلی فراتر رود.

با بررسی بازدهی نمادها از ابتدای سال تا کنون نمادهای ثشاهد با بازدهی بیش از 100 درصدی همراه شده است و نمادهای پتایر،  شسینا، واعتبار و نماد ولپارس نیز بیش از 70 درصد بازدهی مثبت را ثبت کرده‌اند. در بازار فرابورس هم نمادهای وگستر، شملی، چخزر و نماد ثپردیس نیز توانستند بازدهی بیش از 60 درصدی را برای سرمایه گذاران خود به ارمغان بیاورند.

هم وزن

کل

 

منبع: اکوایران

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، بازار سرمایه ، وزارت صمت ، فروش خودرو ، اخبار روز ، خودروساز ، تحلیل بورس ، سازمان انرژی اتمی



https://jahaneghtesad.com/direct/1838


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |