سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 94 21:48 1401/11/04
روند صعودی بازار چه زمانی آغاز می شود؟

پیش بینی بورس برای فردا چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱

دسته‌بندی: بازار سرمایه
روند صعودی بازار چه زمانی آغاز می شود؟

پیش بینی بورس برای فردا چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱

دسته‌بندی: بازار سرمایه

به نظر می‌رسد روند صعودی با مشکلی روبه‌رو شده است و این موضوع نگرانی سهامداران و فعالان بازار سرمایه را برانگیخته‌است.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت هفت هزار و ۸۹۲ واحدی که معادل ۰.۴۸ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. شاخص کل هم‌وزن نیز برخلاف شاخص کل رفتار کرد و با افزایش ۰.۰۶ درصدی به سطح ۵۲۲ هزار و ۹۹۴ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۱۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون و ارزش معاملات را ۶ هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

روند بازار سرمایه در روز سه شنبه روز سه‌شنبه روند معاملات بورس به نحوی بود که شاخص کل منفی و شاخص هم وزن اندکی مثبت بود. بازار طی معاملات این روز کم‌رمق ظاهر شد.

ارزش معاملات خرد افت قابل توجهی داشت و در حدود ۶ هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان ثبت شد و در حالی که شاخص کل نیم درصد منفی خورد، شاخص کل هم وزن یک دهم درصد مثبت خورد و شاهد یک واگرایی بین رفتار سهم های کوچک-متوسط و سهم های بزرگ بودیم.

دلیل اصلی عملکرد نوسانی شاخص کل چیست؟

بورس تهران پس از ۹ هفته متوالی نزول فرسایشی، سرانجام در آبان‌ماه امسال در مسیر صعودی قرار گرفت. این روند صعودی موفق شد بازار سرمایه را در همین مدت کوتاه ۴۴۵ هزار واحد به بالا پرتاب کند.

حال به نظر می‌رسد روند صعودی با مشکلی روبه‌رو شده است و این موضوع نگرانی سهامداران و فعالان بازار سرمایه را برانگیخته‌است. موضوع مورد بحث بین سه نهاد مهم شورای رقابت، سازمان بورس و وزارت اقتصاد عرضه خودرو در بورس کالاست.

سعید شاکرمی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد: دلیل اصلی این رخداد انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد صنعت خودرو بود، که منجر به افول شرایط معاملات شد؛ در عمل موضوع عرضه خودرو در بورس کالا به یک چالش جدی برای بازار تبدیل شده است و مرتبا مباحث متناقضی پیرامون این موضوع مطرح می گردد که باعث شده کلیت معاملات را تحت تاثیر خود قرار دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه بورس تهران از رفتارهای شتابان و متناقض ارکان اقتصادی و سیاستگذاران کشور رنج می برد. از طرفی عکس العمل فعالین بازار سرمایه نیز به این اخبار هیجانی بوده و به کوچکترین خبری عکس العمل جدی و احساسی نشان می‌دهند.

شاکرمی افزود: با توجه به این شرایط، بازاری که انتظار رفتار عاقلانه‌تر از آن میرفت، متاسفانه حرکتی همراه با نوسانات زیاد را طی معاملات امروز تجربه کرد.

پیش بینی بورس فردا

این کارشناس اظهار کرد: انتظار می رود با توجه به آخرین سخنان وزیر اقتصاد و همچنین نظرات مدیران ارشد بورس، عرضه خودرو در بورس کالا همراه با تغییراتی تداوم یابد و با برطرف شدن ابهامات موجود، راه هر یک از صنایع متمایز شود و بار دیگر رفتار منطقی تر در روند معاملات مشاهده شود.

شاکرمی در پایان گفت: شایان ذکر است اصلاحات دو روز اخیر بازار برای ادامه روند صعودی لازم به نظر می‌رسید. با این وجود کلیت معاملات چهارشنبه بهتر از سه‌شنبه خواهد بود و احتمال تداوم اصلاح قیمتی بازار و خروج نقدینگی از بازار کم برآورد می شود.

منبع: تجارت نیوز

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، بازار سرمایه ، بورس تهران ، معاملات ، صعودی



https://jahaneghtesad.com/direct/94


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |