پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 3412 20:45 1402/03/14
استاندار اصفهان در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان لنجان به میزبانی مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه:

فولاد مبارکه در پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی در میدان است

استاندار اصفهان در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان لنجان به میزبانی مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه:

فولاد مبارکه در پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی در میدان است

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان، پس از پایان جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان لنجان که روز پنج‌شنبه یازدهم خردادماه به میزبانی مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه برگزار شد، ضمن بازدید از خطوط تولید این مجتمع، در جمع خبرنگاران گفت: امروزه فولاد به‌عنوان یک صنعت مادر در تشکیل و رونق بسیاری از صنایع نقش بسزایی دارد و به شکرانه خداوند، در حوزه تولید انواع ورق‌های تخت طی سال‌های گذشته شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در گروه فولاد مبارکه بوده‌ایم.

 وی ادامه داد: افزایش کمی محصول از یک سو و کیفیت و تنوع انواع گریدهای جدید که موردنیاز بسیاری از صنایع کشور است از سوی دیگر، ظرفیت‌های صادراتی خوبی نیز ایجاد کرده و استان اصفهان یکی از منابع اصلی این حرکت است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: آنچه در گروه فولاد مبارکه به‌ویژه در شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا شکل ‌گرفته، حرکت به سمت تولید برخی گریدهای فولادی با خواص مکانیکی، الکتریکی و عرض و ضخامت متنوع است؛ محصولاتی که پیش‌ازاین امکان تولید آن‌ها در کشور غیرممکن بوده است، اما اکنون ثبت رکوردهای جدید شور و شعف خاصی را در مجموعه صنعت استان و کشور به وجود آورده است. این دستاوردهای ارزشمند را که گام مهمی در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور است به همه هم‌وطنان عزیز تبریک می‌گوییم.

امیدواریم شاهدِ ثبت رکوردهای مثال‌زدنی دیگر از مجموعه فولاد مبارکه باشیم

سیدرضا مرتضوی با بیان اینکه فولاد مبارکه در بخش تولید استان و کشور خوش درخشیده است و غالباً با ثبت رکوردهای جدید شور و شعف خاصی را در مجموعه صنعت استان و کشور به وجود آورده است، گفت: معتقدیم با بضاعت و دانش نهادینه‌شده در فولاد مبارکه، توانایی تولید بسیاری از گریدهای فولادی خاص و دست‌یابی به رکوردهای بالاتر نیز وجود دارد؛ اگرچه در بسیاری از مواقع عدم تأمین به‌موقع مواد اولیه و انرژی باعث می‌شودعلی‌رغم تلاش مدیران و کارکنان فولاد مبارکه، نتوان به تولید بیشتر دست ‌یافت. امیدواریم با ظرفیت‌سازی‌هایی که در بخش انرژی و توسعه میادین گازی کشور در حال انجام است، در آینده نه‌چندان دور شاهدِ ثبت رکوردهای مثال‌زدنی دیگر در مجموعه فولاد مبارکه باشیم.

فولاد مبارکه در پروژه انتقال آب از دریای عمان همانند یک پشتیبان وارد میدان شده و کمک بزرگی در این حوزه داشته است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش فولاد مبارکه در تولید و تأمین ورق موردنیاز ساخت لوله‌های فولادی ویژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی گفت: الحمدالله فولاد مبارکه با توجه به دغدغه‌هایی که برای تأمین آب فلات مرکزی و برخی استان‌های کشور داشته است، خوشبختانه همانند یک پشتیبان وارد میدان شده و کمک بزرگی در این حوزه داشته است. جا دارد به سهم خود از زحمات مجموعه هیئت‌مدیره، مدیران و کارکنان گروه فولاد مبارکه صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.

مصوب شدن 50 بند در شورای اداری مشترک استان و شهرستان لنجان

استاندار اصفهان پیرامون برگزاری این جلسه مشترک گفت: امروز در قالب هجدهمین سفر شهرستانی کاروان دولت مردمی در اصفهان، شاهد برگزاری جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان لنجان بودیم و با حضور خوب و مؤثر دستگاه‌های استان و برنامه‌ریزی بسیار خوب فرماندار شهرستان لنجان، از شب گذشته و از نخستین ساعات صبح روز پنج‌شنبه، برخی دستگاه‌ها حضور داشتند و طی جلساتی مباحث عمرانی، مسکن، نوسازی مدارس، کارگاه‌های مزاحم شهری، درمانی، بیمه‌ای، زیرساختی و اقتصادی، شهری، جاده‌ای، توسعه‌ای و کشاورزی شهرستان لنجان مطرح شد.

وی از مصوب شدن 50 بند در این سفر و شورای اداری مشترک برای شهرستان لنجان خبر داد و گفت: مصوبات امروز شامل حال تمامی شهرها و روستاهای شهرستان لنجان است که امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبات برخی مشکلات مردم این شهرستان برطرف شود.

شهرستان و صنعت از یکدیگر پشتیبانی می‌کنند

استاندار اصفهان در ادامه سخنان خود گفت: امروز صنعت با حوزه اقتصاد و معیشت استان عجین شده است و ما نمی‌توانیم بین این حوزه‌ها جدایی قائل باشیم. همکاری و همدلی موجود در شهرستان باعث شده شهرستان و صنعت از یکدیگر پشتیبانی کنند. از یک سو مدیریت شهرستان در مسائل مختلفی که در زمینه صنعت مطرح می‌شود، میدان‌داری و کمک می‌کند و از سوی دیگر، صنعت هم با نگاه ویژه به مردم و منطقه و پشتیبانی‌ از آن‌ها، سعی می‌کند این همگرایی و وحدت میان شهرستان و صنعت روزافزون باشد. امیدواریم این هم‌جواری به بهترین شکل ممکن با ثبت دستاوردهای ارزشمند برای هر دو طرف ادامه داشته باشد.

دغدغه صنعت، امروز دغدغه همه مسئولین است

حمیدرضا محمدی فشارکی، فرماندار شهرستان لنجان نیز در جریان برگزاری این جلسه گفت: امروز شهرستان لنجان میزبان هجدهمین سفر شهرستانی دولت مردمی بود و طی آن استاندار اصفهان به همراه معاونان خود و مدیران کل استان در آن حضور داشتند.

وی گفت: پیام و دلیل مهم برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان با حضور استاندار و معاونان و مدیران کل استان در مجتمع فولاد سبا این است که امروز صنعت دغدغه همه مسئولین است و صنعت فولاد به لحاظ گستردگی و اهمیت، هم در زمینه تولید فولاد و هم در ایجاد اشتغال، برای مجموعه مدیران استانی و به‌ویژه شخص استاندار از اهمیت خاصی برخوردار است.

محمدی فشارکی تصریح کرد: به هراندازه که این ارتباطات و تعاملات عمیق‌تر و گسترده‌تر باشد، مطمئناً مشکلات صنعت را بهتر می‌توان به گوش مسئولان بالادست رساند و در کارگروه‌ها و دستگاه‌های مختلف مدیران ارشد کشور برای رفع مشکلات صنعت اقدام کرد.

امروز نگاه مردم به مجموعه صنعت، نگاه همراهی و همسویی است 

وی خاطرنشان کرد: ما با برگزاری شورای اداری شهرستان در فولاد سبا این پیام را به مسئولین رساندیم که این منطقه یک شهرستان صنعتی است و صنعت در دل شهرستان و در کنار مردم اقتضائات خاص خود را دارد. بعلاوه اینکه الحمدالله امروز نگاه مردم به مجموعه صنعت، نگاه همراهی و همسویی است. مردم صنعت را فرزند خود می‌دانند و مطمئناً تلاش خواهند کرد با تعامل و هم‌افزایی هرچه بیشتر آن را یاری کنند.

تلاش خواهیم کرد همانند پلی میان صنعت با جامعه باشیم

وی خاطرنشان کرد: به همراه سایر مسئولان شهرستان تلاش خواهیم کرد همانند پلی میان صنعت با جامعه باشیم. مطمئناً هرقدر این ارتباطات بیشتر باشد، صنعت می‌تواند در فضای تعاملی بهتری به آحاد جامعه خدمت برساند؛ مردم هم می‌توانند به‌لحاظ مسئولیت‌های اجتماعی صنعت، از مواهب آن بهره‌مند شوند.

صنعت در فضای چالشی نمی‌تواند به کار و فعالیت و ارزش‌آفرینی برای جامعه ادامه دهد

فرماندار لنجان اظهار کرد: این همکاری و تعامل می‌تواند به تولید بیشتر منجر شود. بدون شک صنعت نخواهد توانست در فضای چالشی به کار و فعالیت خود و به کار ارزش‌آفرینی برای جامعه ادامه دهد. امروز ارتباط بین صنعت و جامعه خوب است. خوشبختانه شرایطی فراهم ‌شد که با استاندار و سایر همراهان ایشان ضمن بازدید از فولاد سبا، با مشکلات این خط تولید و دغدغه‌های آن‌ها بیشتر آشنا شویم. امیدواریم بتوانیم در سایه ارتباط و تعامل موجود که از گذشته نیز وجود داشته، شرایطی فراهم کنیم که صنعت در مسیر خود با سرعت و کیفیت بیشتر به کار خود ادامه دهد.

حرکت در مسیر رهایی روزافزون از وابستگی با توسعه و تنوع سبد محصولات

محمود محمدی فشارکی، مدیر مجتمع فولاد سبا نیز در جریان بازدید استاندار و سایر مسئولان استانی و شهرستان لنجان از خطوط تولید فولاد سبا گفت: این مجتمع بر اساس راهبردهای فولاد مبارکه و در راستای تحقق شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است، برنامه‌های مدونی برای افزایش تولید با ارتقای بهره‌وری مدنظر قرار داده است. امیدواریم بتوانیم با اتکا به توانمندی نیروی انسانی پرتلاش، تولید این واحد را به ظرفیت اسمی نصب‌شده برسانیم. همچنین در تلاشیم که با توسعه سبد محصولات تولیدی در مسیر رهایی روزافزون از وابستگی به واردات حرکت کنیم. بدون شک چنانچه رشد تولید افزایش یابد، در کنار آن، شاهد عرضه بیشتر محصول به بازار، اشتغال‌زایی هرچه بیشتر و رونق اقتصادی خواهیم بود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم‌جواری صنعت با منطقه شرایطی فراهم کرده است که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه، تعاملات گسترده‌تری با شهرستان لنجان داشته باشیم؛ ازاین‌رو در برنامه امروز، فولاد سبا میزبان برگزاری شورای اداری مشترک استان و شهرستان لنجان بود و طی آن استاندار اصفهان به همراه همکاران خود از خطوط تولید فولاد سبا بازدید کردند و از نزدیک در جریان آخرین دستاوردهای این خط تولید قرار گرفتند.

به گفته مدیر مجتمع فولاد سبا در این جلسه، استاندار با محدودیت‌های انرژی که در فصول مختلف گریبان گیر صنعت است، به‌طور ملموس‌تری آشنا شد و مقرر گردید در جلسات با سایر مسئولین کشور، مشکلات صنعت به سمع و نظر مسئولان بلندپایه کشور رسانده شود.

 

 

برچسب: جهان اقتصاد ، انرژی ، انتقال آب ، فولاد مبارکه ، اخبار روز ، استان اصفهان ، لنجان ، ظرفیت های صادراتی ، میادین گازی



https://jahaneghtesad.com/direct/3412


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |