شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 6728 17:35 1402/05/30

شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان میزبان بازدید کنندگان در نمایشگاه بین المللی معدن زنجان

دسته‌بندی: معادن

شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان میزبان بازدید کنندگان در نمایشگاه بین المللی معدن زنجان

دسته‌بندی: معادن

در هشتمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی استان زنجان که با حضور رضا محتشمی پور معاون معادن و فراوری مواد

وزات صمت و مجید گلشنی منفرد مدیرکل سازمان صمت استان زنجان افتتاح شد، غرفه شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان میزبان شماری قابل توجه از معدنکاران، صاحبان محدودههای معدنی، مدیران و کارشناسان صنایع مرتبط بود.

در این نمایشگاه که از ۲۴ مردادماه ۱۴۰۲ آغاز و به مدت چهار روز در مجتمع نمایشگاهی کاسپین شهر زنجان انجام شد، قریب ۷۰ شرکت فعال در صنایع معدنی و متالورژی از سراسر کشور حضور داشتند.

شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان با ماموریت اکتشاف، استخراج و فرآوری علمی و مسئولانه مواد معدنی، در این نمایشگاه به معرفی جزییاتی از عملکرد خود پرداخت. این مجموعه معدنی در پی جذب همکاریها و تدوین مقدماتی برای عقد توافقات با صاحبان محدودههای معدنی، کارخانه های کنسانتره سازی و کارخانه های تولید و تامین ماشین آلات معدنی و فرآوری، همچنان پیجوی معدنکاری اصولی و سنجیده است.

شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان با هدف تملک معادن دارای ذخیره بالا و مشارکت بهینه در صنایع معدنی، حضور در این نمایشگاه را قدمی در جهت گسترش فعالیت خود در زمینه تولید کنسانتره برای شرکت فولاد خوزستان میداند.

شایان ذکر است، وحید سیدعلی مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان، ضمن حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، میزبان رضا محتشمی پور معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت و مجید گلشنی منفرد مدیرکل سازمان صمت استان زنجان در غرفه توسعه معادن فولاد خوزستان نیز بود.

مدیرعامل توسعه معادن فولاد خوزستان در بخشی از سخنان خود درباره فعالیتهای این شرکت عنوان کرد: هفت درصد منابع معدنی جهان بر اساس اکتشافات صورت گرفته در داخل کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران است. البته این اکتشافات به صورت سطحی بوده و نه عمقی و امیدواریم که ان شاءالله با وجود تکنولوژیهای پیشرفته اکتشافات عمیق هم انجام بگیرد تا ذخایر خدادادی در کشور بهینه و ماینبل شناسایی شود و بتوانیم بهرهبرداری خوبی از آنها داشته باشیم. 

شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان از شرکت های تابعه گروه فولاد خوزستان است. فولاد خوزستان یکی از بازیگران اصلی صنعت فولاد کشور است که با تولید ۴ میلیون تن در سال محصول فولاد میانی، مقام دوم تولیدکننده فولاد کشور را دارد. یکی از برنامه هایی که در گروه فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۰ به آن پرداخته شد، بحث احداث شرکت معدنی در راستای تامین پایدار مواد اولیه شرکت فولاد خوزستان بود.

شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در دیماه ۱۴۰۰ تاسیس شد؛ این مجموعه با هدف و رسالت تامین پایدار مواد اولیه گروه فولاد خوزستان فعالیت می نماید. طی یک سال و نیم عمر مفید این شرکت یکی از اقدامات صورت گرفته که ماحصل آن امروز در این نمایشگاه معرفی شد، بحث تملک و شناسایی پتانسیل های معدنی در مناطق معدنی و آهنی کشور منجمله استان زنجان بود. موفق شدیم بر اساس هشت ماه کار اکتشاف تکمیلی، حفاریهای صورت گرفته با دستگاههای وایرلاین، مغزه گیری، کوربری و با استفاده از تجارب و دانش کارشناسان زبده و مجرب و کارشناسان رسمی دادگستری و نیز شرکتهای معتبر معدنی و مهندسین مشاور، منجمله مجموعه کوشامعدن، معدنی به نام معدن گوزل دره را با ظرفیت فعلی ده میلیون تن سنگ آهن مگنتیت شناسایی کنیم. موازی با کار استخراج برنامه هایی اجرایی نیز در معدن انجام شده که ازجمله احداث خط خردایش و دانه بندی است و ان شاءالله در برنامه های میانمدت این نوید را هم میدهیم که با احداث کارخانه کنسانتره سازی بتوانیم قدمی موثر در جلوگیری از خام فروشی در استان برداریم و بتوانیم با تولید و فرآوری سنگ آهن تا رسیدن به کنسانتره، کنسانتره مورد نیاز فولاد خوزستان را از استان زنجان تامین کنیم».

گزارش خبرنگار ما حاکی است، نمایشگاه بینالمللی «معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین آلات و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته» ۲۴ لغایت ۲۸ مردادماه ۱۴۰۲ در مجتمع نمایشگاهی کاسپین زنجان برگزار شد.

برچسب: جهان اقتصاد ، مواد معدنی ، وزارت صمت ، کنسانتره ، مواد اولیه ، نمایشگاه ، صنعت فولاد ، اخبار روز ، فولاد خوزستان ، توسعه معادن ، استان زنجان



https://jahaneghtesad.com/direct/6728


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |