یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13270 10:05 1402/12/12

راه‌اندازی سیستم موقعیت‌یاب ماشین‌آلات در باتری یک

دسته‌بندی: صنعت و معدن

راه‌اندازی سیستم موقعیت‌یاب ماشین‌آلات در باتری یک

دسته‌بندی: صنعت و معدن

با توجه به راهاندازی سیستم موقعیت‌یاب ماشین‌آلات در باتری یک ذوبآهن اصفهان گزارشی در این زمینه تهیه شده است که در ادامه از نظرتان میگذرد.

محمدعلی علایی مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی  شرکت گفت: فرایند بارگیری و تخلیه باتری‌های ککسازی به وسیله تجهیزات مختلفی از جمله ماشینهای شارژ، تخلیه و هدایت کننده کک به واگن و واگن دریافت کننده کک داغ انجام می‌شود که این ماشین آلات باید در هماهنگی باشند.

وی افزود : در این راستا برای باتری 3 پروژه‌ای تحت عنوان سیستم موقعیت‌یاب تعریف شد که در این سامانه موقعیت ماشین‌ها و پارامترهای فرایندی اندازه‌گیری برای اپراتورها به نمایش در می‌آید.

مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی در پاسخ به این سوال که سامانه موقعیت‌یاب چه مزایایی دارد چنین گفت : این سامانه کمک به سزایی به کاهش حوادث، تحت کنترل قرار گرفتن فرایند تولید و کاهش خطاهای انسانی می‌کند بنابراین نصب و راه‌اندازی این سامانه روی باتری یک با نیازسنجی و طرح مدیریت تحقیق و توسعه و انتخاب پیمانکار وارد فاز اجرایی شد و حجم عمده کار انجام شده و به زودی به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

مرتضی شیرین‌پرور مدیر تحقیق و توسعه  شرکت نیز در ادامه به شرح دستیابی به این فن‌آوری پرداخت و اظهار داشت : بر اساس اعلام ضرورت تجهیز ماشین‌آلات باتری یک به سیستم موقعیت یاب، قراردادی با شرکت آژمان صنعت بسته شد تا با آخرین تکنولوژی و فنآوری‌های روز دنیا این سیستم طراحی و با کمک همکاران در بخش اتوماسیون و ارتباطات و تولیدات کک و مواد شیمیایی نصب گردد. سامانه موقعیت‌یاب نصب شده با سیستم IPS و با دقت 10 میلی‌متر به مدت شش ماه در حال کار است و امیدواریم بتوانیم از این فن‌آوری به‌روز در دیگر بخش‌های مجتمع بزرگ ذوب‌آهن اصفهان نیز استفاده کنیم.

حسین رضایی مهندس ارشد اتوماسیون گفت: پس از دریافت سیگنال موقعیت‌یاب و پردازش آن در نرم‌‌افزا مربوطه موقعیت هر یک از ماشین‌هایی که روی باتری در حال کار هستند مشخص شده، روی صفحات HMI به نمایش در می‌آید و زمان بارگیری و تخلیه به دقت تعیین می‌شود و همچنین این امکان وجود دارد دیگر پارامترهای مورد نظر بهره‌بردار نیز ارسال و آرشیو شود.

نوید سدری مدیرعامل شرکت آژمان صنعت گفت: سامانه موقعیت‌یابی به طور کامل در شرکت آژمان صنعت بومیسازی و ثبت اختراع شده بود و با مطرح شدن چالش موقعیت‌یابی تجهیزات از سوی ذوب‌آهن اصفهان این سیستم معرفی شد و به خوبی توانستیم مشکلات موجود در محیط‌های صنعتی از قبیل در معرض غبار و گرما بودن سنسورها را برطرف کنیم و این سامانه را با موفقیت راه‌اندازی کنیم.

مهدی ترابیان رئیس هیئت مدیره آژمان صنعت گفت: شرکت آژمان صنعت با هدف رفع چالش‌های صنعت مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا و ایده‌های جدید مهندسی به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان تاسیس شد و محصولات متعددی به صنایع مختلف عرضه کرد.

وی بیان کرد :  قدردان همه مسئولینی هستیم که رشد تکنولوژی دغدغه فکری آنها است از جمله مسئولین ذوبآهن اصفهان که به پروژه‌های بهروز اهمیت می‌دهند و به شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد می‌کنند. از کارکنان ذوب‌آهنی که از نظر فنی و علمی در سطح بالایی هستند و با همکاری آن‌ها این پروژه به سرانجام رسید نیز سپاسگزارم.

 

 

برچسب: ذوب‌آهن اصفهان ، سیستم موقعیت‌یاب ماشین‌آلات ، شرکت آژمان صنعت



https://jahaneghtesad.com/direct/13270


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |