استاندار اصفهان :

در سال اقتصاد دانش بنیان تلاش شده حرکت های جدیدی در مسیر توسعه حوزه دانش بنیان در استان شکل بگیرد

سیدرضا مرتضوی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه "مسیر زآینده" در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: در سال اقتصاد دانش بنیان تلاش شده است تا حرکت‌های جدیدی در مسیر توسعه حوزه دانش بنیان در استان شکل بگیرد.

شناسه خبر: 785
در سال اقتصاد دانش بنیان تلاش شده حرکت های جدیدی در مسیر توسعه حوزه دانش بنیان در استان شکل بگیرد

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز فعالیت در مدیریت استان درصدد بودیم که شرکت‌های بزرگ را مُجاب کنیم تا در حوزه‌های فناوری و نوآوری ورود و سهم خود را در این زمینه ادا کنند.

استاندار اصفهان افزود: مدیریت جدید مجموعه فولاد مبارکه بخوبی در این عرصه ورود پیدا کرده و در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه حفظ و توسعه زنجیره ارزش کوشیده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز همراه با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور از برخی شرکت‌های دانش بنیان و فناور طرف قرارداد فولاد مبارکه که جهش قابل توجهی در این حوزه داشته‌اند، در این نمایشگاه بازدید کردیم.

مرتضوی تاکید کرد: برای توسعه استان راهی جز حرکت بسوی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنعت گردشگری نداریم و در این راستا در هر حوزه‌ای که بتوانیم سیاست‌های بالادستی و پشتیبانی‌ تسهیلاتی را فراهم سازیم و اقدامات لازم را انجام دهیم، ورود پیدا خواهیم کرد تا جوانان ما در شرکت های دانش بنیان مورد پشتیبانی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: به این منظور از ابتدای سال با راه‌اندازی "قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان" در استان تلاش شده است تا بخوبی حوزه فناوری و نوآوری را رصد و در این مسیر حرکت کنیم.

نمایشگاه ملی "مسیر زآینده" به همت شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه و با حضور ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان از سراسر کشور و با هدف ارائه و معرفی محصولات فناورانه در دانشگاه صنعتی اصفهان از امروز آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

در حاشیه این نمایشگاه از سه محصول دانش بنیان دستگاه "لیزر جوش پُرتوان هوشمند"، "توروکار"و "دستگاه بکس باد گشتاور بالا" با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور و استاندار اصفهان رونمایی شد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بعنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور و یکی از زیرمجموعه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ بطور جدی با راه‌اندازی نخستین مرکز رشد آغاز کرد.

بر این اساس اصفهان بعنوان استان پیشرو در راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری کشور، زمینه‌ رسمی شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را بوجود آورد.

این استان حدود ۱۰ درصد از واحدهای فناور و دانش‌ بنیان کشور را در خود جای داده است و اکنون بیش از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار