ساخت واکسن‌های پروتئین نوترکیب توسط موسسه سرم سازی رازی

دامپزشک، مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: واکسن‌های پروتئین نو ترکیب نسل دوم از واکسن ها هستند که شرکت های بزرگ دنیا در این مسیر حرکت می‌کنند.

شناسه خبر: 7476
ساخت واکسن‌های پروتئین نوترکیب توسط موسسه سرم سازی رازی

دكتر مرتضی اكبریان دامپزشك، مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست موسسه تحقیقات واكسن و سرم سازی رازی در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه رادیو گفت و گو پیرامون موضوع به روز ترین دستاورد های موسسه سرم سازی رازی گفت: ما در راستای تولید واكسن های پروتئین نو تركیب پروژه ای را آغاز كردیم كه در ابتدای كار توانستیم واكسن پروتئین نو تركیب كووید نوزده را تولید كنیم.

وی افزود: با توجه به زیر ساخت ایجاد شده ما توانایی تولید هر نوع واكسن پروتئین نو تركیب را داریم این پروژه در حال حاضر در مسیر افتتاح است.

مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست موسسه تحقیقات واكسن و سرم سازی رازی در مصاحبه با رادیو گفت و گو تصریح كرد: واكسن های پروتئین نو تركیب نسل دوم از واكسن ها هستند كه شركت های بزرگ دنیا در این مسیر حركت می كنند.

اكبریان ادامه داد: به عنوان مثال ما می توانیم واكسن آنفولانزای انسانی را با توجه به همین زیر ساخت ها تولید كنیم و حتی می توانیم در مسیر تولید دو گانه واكسن آنفولانزا و كووید ۱۹ قرار بگیریم.

وی افزود: سطح ایمنی واكسن های پروتئین نو تركیب بسیار بالاست و ما از این بابت مشكلی نداریم. تجربه ساخت واكسن پروتئین نو تركیب كووید نوزده تجربه بسیار ارزشمندی بود كه می تواند آغاز راه برای ساخت و تولید چنین واكسن هایی باشد.

مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست موسسه تحقیقات واكسن و سرم سازی رازی در آخر گفت: شانزدهم دی ماه سال ۱۴۰۳ صدمین سالگرد تأسیس موسسه رازی است. تجربه صد ساله این موسسه همواره در خدمت به مردم به كار گرفته شده است و امیدواریم این راه و مسیر با قدرت بیشتر تداوم یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار