برگزاری مانور مهار نشت گاز در شهر اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از برگزاری مانور مهار نشت گاز با پشتیبانی (GIS) از سوی این شرکت خبر داد.

شناسه خبر: 175218
برگزاری مانور مهار نشت گاز در شهر اصفهان

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ابوالقاسم عسکری گفت: مانور مهار نشت گاز با پشتیبانی (GIS) شبیه‌سازی شد و تیم‌های امدادی با رعایت پروتکل‌های ایمنی، عملیات مهار نشت را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دادند. عسکری افزود: هدف از برگزاری این مانور، ارتقاء سطح آمادگی تیم‌ها در مواجهه با نشت‌های احتمالی گاز طبیعی، بهبود هماهنگی بین واحدهای مختلف و ارزیابی کارایی سامانه‌های کنترلی و ایمنی بود. همچنین در این مانور با بهره گیری از بلوک بندی های EIS و شناسایی شیرهای موثر در سامانه GIS، امکان مشاهده اطلاعات و تصمیم گیری در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم شد و به تیم‌ها کمک می کند تا اقدامات لازم را با دقت و سرعت بیشتر انجام دهند.

وی ادامه داد: از نقاط قوت این مانور می توان به بررسی توانایی و آمادگی تیم‌های عملیاتی در شرایط اضطراری، کاهش زمان واکنش به حوادث و جلوگیری از بروز خسارات احتمالی جانی و مالی اشاره کرد. مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در حاشیه این مانور بر اهمیت آمادگی و توان واکنش سریع در مواقع بروز حوادث تأکید کرد و اظهار داشت: این گونه مانورها به کاهش خسارات احتمالی و تضمین ایمنی شهروندان و تأسیسات کمک شایانی می‌کند. عسکری اظهار داشت: در حال حاضر سامانه GIS با بیش از ۶۰۰ کاربر و آموزش بیش از ۱۵۰۰ نفر ساعت، در سطح استان اصفهان پیاده سازی شده و امکان مشاهده و گزارش گیری از نقشه های شهری، املاک و ساختمان های سازمان، نقشه های تخصصی گاز، ازبیلت ها و خطوط طراحی در این سامانه فراهم شده است و توسعه نرم افزاری در فازهای تحلیل شبکه، آرشیو مستندات و ارائه سرویس نقشه به سایر سامانه های سازمان در دستور کار قرار دارد.

خاطرنشان می سازد سامانه GIS یا سیستم اطلاعات جغرافیایی (Geographic Information System) سیستمی است که برای جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، تحلیل، مدیریت و نمایش داده‌های جغرافیایی استفاده می‌شود. این سیستم به کاربران امکان می‌دهد تا داده‌های مکانی و توصیفی را با یکدیگر ترکیب کرده و نقشه‌ها، گزارش‌ها و تحلیل‌های مختلف را تهیه کنند

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار