رئیس اتاق اصفهان مطرح کرد

سهم ۵ درصدی اصفهان از صادرات کشور

امیر کشانی در افتتاحیه دوره چهارم شتاب‌دهی صادرات با اشاره به اهمیت موضوع توسعه صادرات و رشد صادرات توسط شتاب‌دهنده، شرکت‌ها و مجموعه فعالان اقتصادی اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان حدود هفت درصد جمعیت کشور را دارد، همچنین این استان، حدود هفت درصد وسعت کشور و ۱۱ درصد اقتصاد بدون نفت کشور از تولید محصولات کشاورزی و صنعتی را در اختیار دارد.

شناسه خبر: 9408
سهم ۵ درصدی اصفهان از صادرات کشور

وی آمار صادرات غیرنفتی از گمرکات اصفهان شامل فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، کاشان و پالایشگاه را ۲.۹ درصد برشمرد و افزود: مقدار قابل توجهی از صادرات اصفهان از مرزهای دیگری انجام می‌شود، مثل صادرات فلفل دلمه که از مرزهای شمالی صورت می‌گیرد و اگر این مقدار را به عدد سهم اصفهان اضافه کنیم، می‌توان گفت حدود ۵ درصد صادرات کشور را محصولات اصفهان اختصاص می‌دهند .

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان این میزان صادرات اصفهان را دارای اختلاف معناداری با سهم ۱۱ درصدی اصفهان در اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: آمار صادرات اصفهان بیش از دو برابر با سهم استان در اقتصاد تفاوت دارد و یکی از راهکارهای جبران این فاصله آن است که نسل آینده متقاضی فعالیت، در حوزه صادرات دور هم جمع شوند .

کشانی آموزش و گردهمایی صادرکنندگان استان را دو دستاورد مهم شتاب‌دهنده بُردار معرفی کرد و گفت: دور هم جمع شدن تیم‌های فعال در این بخش زمینه‌ساز تجربه کار تیمی بهتر برای آینده خواهد شد که بُردار این کار را به خوبی انجام داده است .

وی با اشاره به فعالیت رسانه‌های مختلف دنیا برای سیاه‌نمایی درباره وضعیت کشور ادامه داد: در چنین شر ایطی حتی اگر بتوانیم یک جوان را امیدوار به ماندن در کشور کنیم به تنهایی دستاورد قابل تقدیری است و اینکه بُردار، ۷۰ تیم و شرکت را برای شتاب‌دهی صادرات دور خود جمع کرده است، جای قدردانی دارد .

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: موضوع مهم در این زمینه آن است که این شرکت‌ها را رها نکنیم و در موضوعات مختلف از کارت بازرگانی تا سایر نیازها از آن‌ها حمایت کنیم .

کشانی تمرکز فعالیت‌های این دوره اتاق بازرگانی اصفهان را بر موضوع صادرات اعلام کرد و گفت: به این نتیجه رسیدیم که اگر مشکل صادرات حل شود، زمینه حل بسیاری از مشکلات از جمله تأمین ارز مورد نیاز برای تأمین قطعات و مواد اولیه تولیدکنندگان داخلی فراهم خواهد شد .

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار