سرپرست معاونت اقتصادی استانداری اصفهان:

رعایت کیفیت در تولید کالا و خدمات مغفول مانده است

محمود حقیقت سرشت در آیین نکوداشت روز جهانی استاندارد در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: صحبت از استاندارد، ذهن‌ها را به سمت کیفیت که موضوع مهم و جامعی است می‌کشاند؛ برای کیفیت بخشی باید به سمت جهت‌دهی تولیدات به‌منظور ارزش آفرینی خدمات برای مردم گام برداشت و نیز باید جهت دهی‌ها هم در مقیاس و هم در رویه‌ها بدنبال خلق ارزش آفرینی در تولیدات باشد.

شناسه خبر: 9407
رعایت کیفیت در تولید کالا و خدمات مغفول مانده است

وی با تاکید بر اینکه استاندارد و کیفیت از موضوعات مهمی است که باید مدنظر واحدهای تولیدی قرار بگیرد، گفت: کیفیت، ظرفیت و قیمت از مزیت‌های رقابتی به‌شمار می‌آید .

حقیقت سرشت افزود: استان اصفهان در صنعت و تولیدات دامی به ویژه در محصول شیر و لبنیات از رتبه‌های برتر در کشور برخوردار است و باید تلاش شود تا در بحث خدمات و مدیریت به استانداردهای مدیریتی دست یابیم و به سمتی پیش رویم که استاندارد در تمام عرصه‌های زندگی ، اداری و کاری ما مورد توجه باشد .

مدیرکل استاندارد اصفهان نیز در این آیین گفت: کمبود نیرو و امکانات کماکان یکی از مشکلات این مجموعه است .

علی مالکی با بیان اینکه کار نظارت، بسیار مشکل است، افزود: در این کار با یک شمشیر دو لبه طرف هستیم که یک لبه آن واحدهای تولیدی است که مشکلات و انتظارت خاص خودشان را دارند و در طرف دیگرهم الزاماتی است که باید رعایت شود .

وی با تاکید بر اینکه مطالبه حقوق مصرف کننده یکی از وظایف مهم بخش نظارتی اداره‌کل استاندارد است، گفت: اهمیت این موضوع کار نظارت را بسیار پر چالش و سخت می‌کند .

مدیرکل استاندارد اصفهان افزود: یکی از چالش ها و دردسرهای نظارت، بی مهری‌ها و برخوردهایی است که گاهی از سوی واحدهای تولیدی با ناظران صورت می‌گیرد و این در حالیست که آنها در این مقوله ذی نفع شخصی نیستند بلکه مکلفند که استانداردها را با معیار و چهارچوبی نظارت کنند که قانون تعریف کرده است .

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان نیز در این آیین گفت: براساس تحقیقات انجام شده در واحد پژوهش این مجموعه، یکی از چالش‌های تولیدکنندگان برای خلق محصول جدید باید از ارگان‌های مختلف و گاهی همسو با هم مجوز بگیرند .

امیرکشانی افزود: یکی از چالش‌های صنعتگران در استان این است که برخی دستگاه‌های حاکمیتی خود را به رسمیت نمی‌شناسند و حاضر نیستند که امضای طلایی و نهایی را با قبل بررسی‌ها به فعال اقتصادی بدهند .

وی خاطرنشان کرد: این در حالیست که بیشتر دستگاه‌های مشمول در دادن مجوز به فعالان اقتصادی، وضعیت فعلی واحدهای اقتصادی را به لحاظ موضوع تحریم و مشکلات دریافت ارز مدنظر قرار نمی‌دهند .

رییس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: این در حالیست که استاندارد باید نشانه آرامش در تولید کالا نه صرف سخت گیری باشد .

در پایان این مراسم، بیش از ۲۰ واحد نمونه در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات استان اصفهان به لحاظ رعایت استانداردها، تقدیر شدند .

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار