تحول صنعت وساختمان با فناوری هوش مصنوعی

همایش صنعت ۴ و هوشمند سازی ساختمان با ارایه تحول صنعت و ساختمان با انتخاب فناوری هوش مصنوعی در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

شناسه خبر: 19051
تحول صنعت وساختمان با فناوری هوش مصنوعی

دراین رویداد که مدیران سه نسل مخابرات ایران حضور داشتند ابتدا جعفری نسب ، اهداف برگزای همایش را برشمرد ، سپس محمد جواد امیدی ، عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی پیرامون فناوری های روز وهوشمند سازی خانه وصنعت مطالبی بیان نمود و مشخصه ادغام پیشرفته فناوری هایی مانند : اینترنت اشیاء ، هوش مصنوعی ، رباتیک ، تجزیه وتحلیل داده ها بزرگ و رایانش ابری در فرایند تولید را با اهمیت دانست.

ایمان ایزدی هم در زمینه صنعت 4 و پیرامون تاریخچه صنعت پیش از انقلاب صنعتی وبعد از انقلاب صنعتی اول اتوماسیون مکانیکی و انقلاب صنعتی دوم ، اتوماسیون الکتریکی و انقلاب سوم ، اتوماسیون دیجیتال ، انقلاب صنعتی چهارم مطالبی ارایه نمود.سپس خانم شقایق حق جو جوانمرد ، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی رئیس جمهور در زمینه خانه آینده مبتنی بر فناوری های نوظهور و کاربردهای هوش مصنوعی در ساختمان فناورانه و استفاده از دانش بنیان ها در این زمینه مطالبی را ارایه کرد آنگاه محمد حسین نیلی ، عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص مدل سازی اطلاعات ساخت ، گامی ضروری در راستای صنعت 4 و دو قلوهای دیجیتال و جایگاه آن در صنعت 4 و مدل سازی بی آی ام به تفصیل سخن گفت ، رسول سرائیان ، اولین مدیر عامل ارتباطات سیار کشور نیز به نقش اینترنت اشیاء در توسعه هوشمندسازی اشاره نمودکه با اتصال اشیاء و اتصال افراد واتصال منازل و اتصال شهرها مرتبط می گردد. و به امواج 5 گانه کامپیوتینگ در 50 سال اخیر پرداخت ودر بخش دیگری به رشد استفاده از گوشی هوشمندبا سهم 82 درصدی متعلق به نسل z اشاره نمود و گفت : انقلاب چهارم صنعتی و تولد اینترنت اشیاء ونقش اینترنت اشیاء که واسطه جهان فیزیکی و جهان مجازی است افزود : پایه واساس هرگونه هوشمند سازی اینترنت اشیاء می باشد. بطوریکه برای شهر هوشمند در آسیا 18 درصد ودر اروپا 45 درصد در صنایع مختلف اینترنت اشیاء سرمایه گذاری کردند. درپایان ناصر مشایخی ، دبیر همایش صنعت 4 و هوشمند سازی ساختمان و مدیرعامل شرکت آی بام ، با عنوان " مشارکت ملی در هوش مصنوعی و هوشمند سازی " مطالبی بیان کرد و پیرامون جایگاه قابل توجه ایران در زمینه هوش مصنوعی و هوشمند سازی ، افزود : تطبیق الگوریتم ها ومدل هوش مصنوعی با نیازها و مسایل خاص هرکشور و بومی سازی آن اهمیت دارد که سرمایه گذاری در استارتاپ ها را می طلبد.

همچنین پنل گفتگو پایان بخش این همایش بود که به پرسش های شرکت کننده گان پاسخ داده شد.

گفتنی است نمایشگاهی در جوار این همایش با عنوان " خانه هوشمند از فناوری می گذرد " برپا شده بود.

در این همایش اعلام شد : هوشمند سازی صنعتی به معنای ترکیب فناوری های دیجیتال ، اتوماسیون ، هوش مصنوعی و ارتباطات برای بهبود عملکردوکارایی در صنایع است. این مفهوم ایجاد سیستم های هوشمند وارتباطات بین دستگاه ها و سامانه ها با هدف افزایش تولید ، بهبود کیفیت محصولات ، کاهش هزینه ها و با افزایش بهره وری و اثر بخشی تولید می پردازد.

بهمن توکلی فرد

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار