در نشست مشترک اتاق بازرگانی اصفهان با رایزنان اقتصادی و بازرگانی مطرح شد:

اصفهان میزبان اجلاس رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD

در نشست مشترک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با رایزنان اقتصادی و بازرگانی سفارتخانه‌های کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) ضمن تشریح برنامه‌های دومین اجلاس رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو ACD، بر مشارکت همه‌جانبه کشورهای آسیایی به‌منظور توسعه فراگیر منطقه تأکید شد.

شناسه خبر: 14474
اصفهان میزبان اجلاس رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD

در این نشست امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با خیرمقدم به حضار گفت: جلسه امروز برای هماهنگی و گزارش برگزاری اجلاس رؤسای اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این اجلاس به پیشنهاد دبیرخانه ACD و میزبانی اصفهان در ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود. همچنین به دلیل آنکه تجار توان هم‌افزایی و پیگیری اهداف مشترک را دارند آرزو داریم تعداد قابل‌توجهی از کشورهای آسیایی را در این اجلاس میزبانی کنیم.

کشانی ادامه داد: اجلاس نخست در سال ۲۰۲۱ در استانبول برگزار شد و اکنون در تدارک دومین نشست در اصفهان هستیم. اجلاس در دو روز برگزار خواهد شد و ما چهار روز در اصفهان میزبان نمایندگان عضو مجمع خواهیم بود.

کشانی در مورد برگزاری این نشست در اصفهان گفت: اردیبهشت زیباترین ماه اصفهان است و هفته فرهنگی اصفهان نیز در این ماه برگزار می‌شود. در این نشست دوروزه، علاوه بر اجلاس، نمایشگاه جانبی نیز برگزار می‌شود و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعدد و نحوه تعاملات بین اعضا بررسی خواهد شد. همچنین امکان مذاکرات دوجانبه و چندجانبه بین اتاق‌های بازرگانی عضو ACD فراهم می‌شود و امیدواریم که فرصت خوبی برای ایجاد گفتگو بین تجار کشورهای عضو مجمع باشد؛ زیرا گفتگو سرآغاز تحولات جهانی و به‌ویژه جامعه بزرگ آسیایی است. وی همچنین از سفارتخانه‌های کشورهای عضو در تهران خواست که فرصت حضور اعضا و گفتگوهای مشترک را در شهر زیبای اصفهان فراهم کنند.

در این نشست سعید ابراهیمی، مدیر امور بازرگانی و روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تشریح مقدمات صورت گرفته برگزاری دومین اجلاس رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری را فرصتی کم‌نظیر برای کشورهای عضو و زمینه‌ای برای رشد و گسترش همکاری‌ها و ارتقای روابط مشترک عنوان کرد. ﻣﺠﻤﻊ ﮔﻔﺘﮕﻮی ﻫﻤﮑﺎری آﺳﯿﺎ باهدف ارﺗﻘﺎی ﻫﻤﮑﺎری و ﻫﻤﮕﺮاﯾﯽ ﻣﻨﻄﻘﻪای ﺑﯿﻦ دولت‌ها و ﺳﺎزﻣﺎن‌های ﻣﻨﻄﻘﻪای آﺳﯿﺎ در ژوﺋﻦ ۲۰۰۲ (ﺧﺮداد ۱۳۸۱) در «ﭼﺎآم» ﺗﺎﯾﻠﻨﺪ تأسیس ﺷﺪ و ﻫﻢ اﮐﻨﻮن ۳۵ ﮐﺸﻮر در آن ﻋﻀﻮﯾﺖ دارﻧﺪ، ﻟﺬا اﯾﻦ ﺳﺎزﻣﺎن را بزرگ‌ترین ﺗﺸﮑﻞ بین‌الدولی آﺳﯿﺎ می‌دانند. اﯾﺮان در ﺳﺎل ۱۳۸۳ (۲۱ ژوﺋﻦ ۲۰۰۴) ﺑﻪ ﻣﺠﻤﻊ ﭘﯿﻮﺳﺖ و در ﺳﺎل ۱۳۸۸ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﮐﺸﻮر پیش‌گام ﻫﻤﮑﺎری ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪ.

ارسال نظر