سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 287 11:36 1401/11/12
مدیرعامل شرکت فولاد ایران:

گره‌های صادرات فولاد باید باز شود

مدیرعامل شرکت فولاد ایران:

گره‌های صادرات فولاد باید باز شود

مدیرعامل شرکت فولاد ایران با بیان اینکه باید گره های صادرات فولاد باز شود، گفت: از وارد کننده فولاد در ۱۰ سال گذشته به صادر کننده فولاد تبدیل شده ایم.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد ایران؛ مدیرعامل شرکت فولاد ایران با بیان اینکه باید گره های صادرات فولاد باز شود، گفت: از وارد کننده فولاد در ۱۰ سال گذشته به صادر کننده فولاد تبدیل شده ایم.

محمد آقاجانلو در نخستین همایش ارزیابی عملکرد مجتمع های هفتگانه فولادی کشور که امروز ۱۱ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: رتبه دهم تولید فولاد در دنیا و رتبه هفتم ظرفیتی را در دنیا داریم. طی ۱۰ سال گذشته با تمام ناملایمات داخلی و خارجی رشد ظرفیت و تولید فولاد کشور به طور متوسط حدود ۸ تا ۱۲ درصد رقم خورده است.

وی افزود: طی ۱۰ سال گذشته ایران از وارد کننده بودن شمش و محصولات فولادی به صادرکننده عمده تبدیل شده و خام فروشی کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت فولاد ایران با بیان اینکه شرکت فولاد خوزستان یکی از بازوهای اصلی تولیدکننده فولاد کشور است، گفت: اگر بحث های انرژی امسال اجازه می داد تولید بسیار بیشتری در واحدهای تولیدکننده فولادی کشور محقق می شد.

 

واردات به صفر رسید

 

آقاجانلو عنوان کرد: از حدود ۳.۵ میلیون تن واردات فولاد در ۱۰ سال گذشته اکنون به عدد صفر رسیده ایم. این مساله در بحث صادرات برعکس شده است و از صادرات نزدیک به صفر در گذشته، در حال رسیدن به صادرات ۶ یا ۷ میلیون تنی هستیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور در حال رسیدن به ظرفیت بالای تولید فولاد هستیم همه باید کمک کنند تا مشکلات صادرات مرتفع شود. با توجه به ظرفیت ۵۰ میلیون تنی فولاد کشور و تولید ۳۰ تا ۴۰ میلیون تنی و اینکه نیاز داخل حدود ۲۰ میلیون تن است باید به بحث صادرات فولاد توجه جدی شود.

 

مدیرعامل شرکت فولاد ایران با بیان اینکه باید گره های صادرات فولاد باز شود، گفت: شرکت فولاد خوزستان با توجه به ظرفیت بالایی که دارد در حوزه صادرات بسیار می تواند موثر باشد و نقشی تعیین کننده داشته باشد.

 

برچسب: جهان اقتصاد ، صادرات فولاد ، اخبار روز ، فولاد خوزستان ، شرکت فولاد ایران



https://jahaneghtesad.com/direct/287


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |