یکشنبه 18 شهریور، 1403

کدخبر: 16337 03:37 1403/03/16

چرا واردات از چین سودآور است؟

دسته‌بندی: اقتصاد توسعه

چرا واردات از چین سودآور است؟

دسته‌بندی: اقتصاد توسعه

چین به رهبر تجارت بین الملل تبدیل شده است. واردات کالا از چین مزایای زیادی از جمله به صرفه بودن و تنوع محصولات را به همراه دارد. به عنوان یک کسب و کار کوچک، می توانید یک قدم فراتر بردارید و به بازارهای بین المللی، به ویژه چین نگاه کنید. با وجود اینکه مشاغل بزرگی در این بازار وجود دارند، اما همچنان برای افراد مبتدی برای بهره مندی از تجارت با چین جایگاه وجود دارد اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که چگونه می توانید کالا را از چین وارد کنید، به جای درستی آمده اید. در این پست وبلاگ، ما تمام جزئیات مورد نیاز برای شروع تجارت خود با چین را در اختیار شما قرار می دهیم.

 

چین به رهبر تجارت بین الملل تبدیل شده است. واردات کالا از چین مزایای زیادی از جمله به صرفه بودن و تنوع محصولات را به همراه دارد. به عنوان یک کسب و کار کوچک، می توانید یک قدم فراتر بردارید و به بازارهای بین المللی، به ویژه چین نگاه کنید. با وجود اینکه مشاغل بزرگی در این بازار وجود دارند، اما همچنان برای افراد مبتدی برای بهره مندی از تجارت با چین جایگاه وجود دارد اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که چگونه می توانید کالا را از چین وارد کنید، به جای درستی آمده اید. در این پست وبلاگ، ما تمام جزئیات مورد نیاز برای شروع تجارت خود با چین را در اختیار شما قرار می دهیم.

چرا برای واردات کالا به ایران، چین را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب چین جهت واردات کالا به ایران، ابتدا باید دلایل‌مان را مرور کنیم. اگر نمی‌دانید چرا باید به جای آمریکا، از چین کالا وارد کنید، به خواندن مطلب زیر ادامه بدهید:

هزینه به صرفه

نیازی به گفتن نیست که چین به خاطر داشتن به‌صرفه‌ترین فرایندهای تولید شناخته شده است. صرف نظر از دلیل آن، این هزینه پایین تولید به شما امکان می‌دهد تا محصولات را با قیمت‌های رقابتی تامین کنید.

پایین بودن هزینه تولید در چین به معنای قیمت خرید پایین‌تر و در نتیجه سودآوری بیشتر در کشور شماست. این مهم‌ترین دلیلی است که خرید عمده از چین و تحویل در ایران، هنوز هم برای بسیاری از کالاها و بیزینس ها به صرفه است.

تنوع گسترده محصولات

هیچ کشور دیگری در جهان نمی‌تواند چنین طیف وسیعی از محصولات را در صنایع مختلف تولید کند. مهم نیست به دنبال محصولات الکترونیکی، نساجی، ماشین‌آلات یا کالاهای مصرفی باشید، چین در همه آن‌ها بهترین است! این تنوع به شما امکان می‌دهد چندین صنعت را هدف قرار دهید و علاوه بر حوزه اصلی خود، سود بیشتری کسب کنید.

تولید با کیفیت بالا

با وجود تمام صحبت‌های منفی در مورد کیفیت محصولات چینی، می‌توانید بهترین محصولات را با قیمت‌های مناسب در چین پیدا کنید. در واقع، آن‌ها کالاهایی با کیفیت‌های مختلف تولید می‌کنند و این به شما امکان می‌دهد تا سطوح مختلف قیمت و کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهید.

قابلیت ارتقا و انعطاف‌پذیری

مهم نیست به دنبال محصولات الکترونیکی، نساجی، ماشین‌آلات یا کالاهای مصرفی باشید، چین در همه آن‌ها بهترین است! این تنوع به شما امکان می‌دهد چندین صنعت را هدف قرار دهید و علاوه بر حوزه اصلی خود، سود بیشتری کسب کنید.

رشد چشمگیر تکنولوژی

چین در حال تبدیل شدن به رهبر بسیاری از فناوری‌ها و جایگزین کردن جایگاه آمریکا است. این بدان معناست که سرمایه‌گذاری روی تجارت با چین چشم‌انداز بسیار خوبی دارد. می‌توانید روی پیشرفت‌های آن‌ها حساب کنید و تولیدات سایر کشورها را فراموش کنید.

بهترین منابع برای واردات کالا از چین کدامند؟

حالا بیایید ببینیم از کجا می توانید با اطمینان، محصولات مورد علاقه خود را با بهترین قیمت تهیه کنید:

MatchSourcing: این شرکت یکی از معروف ترین تامین کنندگان در چین است. MatchSourcing که در هنگ کنگ واقع شده است، به خاطر خدمات جامع و همچنین دوام محصولاتش شناخته شده است. این شرکت طیف وسیعی از گزینه های تامین و صادرات را ارائه می دهد.

Imex Sourcing Services: این شرکت نیز یک تامین کننده عالی برای تامین کالا از چین است. Imex در شنزن واقع شده است و به خاطر پورتال آنلاین خود برجسته است. این پورتال به مشتریان امکان دسترسی آسان برای پیگیری سفارشات و مدیریت کالاهایشان را می دهد.

Jing Sourcing: Jing Sourcing یک انتخاب محبوب برای فروشندگان آمازون FBA است. دلیل این امر این است که این شرکت در زمینه تامین محصولاتی که به طور خاص برای آمازون هدف گذاری شده اند، تخصص دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شنزن قرار دارد.

AsiaInspection: این شرکت در هنگ کنگ واقع شده است و در زمینه های مختلف از جمله تامین کالا پیشرو است. AsiaInspection در واقع یک ارائه دهنده پیشرو خدمات کنترل کیفیت و بازرسی است و همچنین تامین محصول را نیز ارائه می دهد.

Dragon Sourcing: Dragon Sourcing در سال 2004 تاسیس شد و دارای دفاتری در شانگهای چین است. این شرکت یک مشاور تجارت بین المللی است و راه حل های تامین کالا در سطح جهانی را ارائه می دهد. Dragon Sourcing دارای شبکه ای در سراسر آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا است.

واردات و صادرات اصلی چین چیست؟

همانطور که قبلا گفته شد، چین تقریباً هر چیزی را که نیاز دارید تولید می کند. با این حال، برخی از محصولات در چین بسیار محبوب هستند. همچنین، چین به برخی مواد اولیه نیاز دارد که برای ایجاد یک استراتژی مالی قوی باید از آنها آگاه باشید.

در ادامه لیستی از مهمترین واردات و صادرات چین آورده شده است:

واردات اصلی چین

  • مدارهای مجتمع الکترونیکی (۲۳۲ میلیارد دلار): چین برای خطوط تولید خود به مدارهای مجتمع نیاز دارد.
  • نفت خام (۲۸۷ میلیارد دلار): این بزرگترین چالش چین است زیرا آنها منابع انرژی بزرگی مانند گاز طبیعی فشرده یا نفت ندارند.
  • سنگ آهن (۱۰۳ میلیارد دلار): چین برای تغذیه ساخت و سازهای عظیم خود به این ماده اولیه نیاز دارد.
  • طلا (۶۷.۶ میلیارد دلار): چین یک وارد کننده و مصرف کننده قابل توجه طلا است.
  • گاز مایع (۷۲.۷ میلیارد دلار): این نیز نیاز دیگری چین در بخش انرژی است.

صادرات اصلی چین

  • تجهیزات پخش (۲۷۲ میلیارد دلار): چین یک صادرکننده پیشرو تجهیزات پخش است. آنها دارای فناوری های پیشرفته برای ارسال و دریافت سیگنال های صوتی و تصویری هستند.
  • مدارهای مجتمع (۲۱۲ میلیارد دلار): چین بزرگترین تولید کننده میکروچیپ های مورد استفاده در صنایع الکترونیک است.
  • کامپیوتر (۱۸۱ میلیارد دلار): چین علاوه بر مدارها، بزرگترین تولید کننده انواع رایانه است.
  • قطعات ماشین آلات اداری (۱۱۱ میلیارد دلار): چین یک تامین کننده پیشرو قطعات و اجزای انواع ماشین های اداری است. به عنوان مثال، چاپگرها، دستگاه های فتوکپی و اسکنرها همگی در چین ساخته می شوند.
  • قطعات نیمه هادی (۷۰.۲ میلیارد دلار): قطعات نیمه هادی صادرات مهم دیگری از چین هستند.

۶ قدم برای شروع تجارت با چین

حالا که با مزایای تجارت با چین و همچنین کالاهای پرمبادله صادرات و واردات این کشور آشنا شده‌اید، سوال این است که چگونه به‌عنوان یک تازه‌کار تجارت با چین را آغاز کنیم؟

۱. پیدا کردن بهترین محصول برای شروع تجارت

انتخاب محصول درست، مهم‌ترین قدم در تجارت شماست، چرا که سود شما را تعیین می‌کند.

شما باید به عوامل زیادی توجه کنید، از جمله:

  • تقاضای بازار
  • سودآوری
  • رقابت

بنابراین، سعی کنید تحقیقات گسترده‌ای روی محصولات انجام دهید تا جایگاه‌های خالی بالقوه و محصولات پرطرفدار را پیدا کنید. به عنوان مثال، خرید عمده لوازم جانبی موبایل از چین و فروش این محصولات در ایران، میتواند یک انتخاب درست باشد. با توجه به اینکه لوازم جانبی موبایل از جمله کالاهایی هستند که بسیاری از افراد صرف نظر از سطح اقتصادی، به آنها نیاز دارند، میتوانید از فروش آنها مطمئن باشید.

۲. پیدا کردن بهترین تامین‌کنندگان

چین تامین‌کنندگان بالقوه زیادی دارد و بسیاری از آنها قابل اعتماد هستند. با این حال، برای افزایش سود خود و همچنین کاهش ریسک معامله، باید بهترین آنها را پیدا کنید.

خوشبختانه، منابع آنلاین زیادی مانند دایرکتوری‌ها، نمایشگاه‌های تجاری یا شرکت‌های تامین‌کننده وجود دارند که می‌توانید از آنها برای مقایسه تامین‌کنندگان استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که هیچ کشور دیگری به اندازه چین چنین حجم گسترده‌ای از اطلاعات در مورد بازارهای عمده فروشی، تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان ندارد. بنابراین، تمام تلاش خود را برای یافتن بهترین تامین‌کنندگان و ایجاد روابط بلندمدت با آنها انجام دهید.

۳. گرفتن بهترین قیمت از فروشنده

بدیهی است که قیمت محصول مهم‌ترین عامل در معامله شماست. این قیمت، میزان سود شما را تعیین می‌کند، بنابراین سعی کنید تا حد امکان بهترین قیمت را بگیرید.

شما باید برای مقایسه قیمت‌ها، به سراغ تحقیق در مورد هزینه‌های معمول در جایگاه انتخابی خود بروید. پس از آن، می‌توانید با فروشنده مذاکره کنید و حتی برای سفارش‌های عمده تخفیف بگیرید.

۴. پرداخت هزینه محصول به فروشنده

حالا، زمان پرداخت قیمتی است که توافق کرده‌اید. این مرحله ریسکی معامله شماست. شما از فروشنده دور هستید و اگر با فرد درستی معامله نکنید، پول خود را از دست خواهید داد. به همین دلیل بهتر است که در این زمینه از شرکت های خدمات بازرگانی مانند کاوان تامین استفاده کنید. قطعا چنین شرکتهایی به شما در یافتن بهترین و مطمئن ترین تولید کننده کمک شایانی خواهند کرد.

۵. پیدا کردن یک شرکت حمل و نقل قابل اعتماد در چین

در این مرحله، به یک شرکت حمل و نقل معتبر نیاز دارید. هرچه شرکت در جابه‌جایی بار بین‌المللی تجربه‌ بیشتری داشته باشد، ریسک کمتری را متحمل خواهید شد.

به یاد داشته باشید که تمام جزئیات را با شرکت حمل و نقل بررسی کنید. برای مثال، باید عواملی مانند زمان حمل، هزینه و نوع بار را در نظر بگیرید. DDPCH می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، زیرا ما بهترین خدمات حمل و نقل را ارائه می‌دهیم.

۶. ترخیص کالا از گمرک در کشور مقصد

در نهایت، باید با قوانین گمرکی کشور خود مطابقت داشته باشید. ایجاد یک مشارکت طولانی‌مدت با یک کارگزار گمرکی قابل اعتماد برای انجام فرآیند ترخیص به صورت کارآمد، ایده‌آل است.

بهترین زمان تجارت با چین را چگونه پیدا کنیم؟

در تجارت بین‌المللی، به ویژه زمانی که صحبت از چین به میان می‌آید، زمان اهمیت زیادی دارد. به خاطر داشته باشید که چین ساعات کاری رسمی و تعطیلات خاص خود را دارد و این زمان‌های خاص می‌توانند بر زمان رسیدن محصول شما تأثیر بگذارند.

بنابراین، اگر بهترین زمان را برای واردات کالا از چین انتخاب نکنید، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. در اینجا چند نکته برای یافتن بهترین زمان تجارت با چین وجود دارد:

تفاوت منطقه زمانی را در نظر بگیرید: همانطور که ممکن است بدانید، زمان استاندارد چین (CST) برابر با UTC+8 است که می تواند با منطقه زمانی محلی شما به طور قابل توجهی متفاوت باشد. برای اینکه همه کارها را به طور موثر برنامه ریزی کنید، دانستن این تفاوت ضروری است.

ساعت کاری چین را به خاطر بسپارید: اکثر کسب و کارهای چینی از دوشنبه تا جمعه فعالیت می کنند. همچنین، آنها ساعات کاری مشابه کشورهای آمریکایی و اروپایی دارند، به طور معمول از ساعت 9:00 صبح تا 6:00 بعدازظهر به وقت محلی. بنابراین فعالیت های تجاری خود را در این ساعات برنامه ریزی کنید. به خاطر داشته باشید که ارتباط بلادرنگ و پاسخگویی سریع در تجارت شما بسیار مفید است.

از تعطیلات ملی اجتناب کنید: چین تعطیلات ملی خاص خود را دارد. به عنوان مثال، سال نو چینی و هفته طلایی روز ملی برای چین خاص هستند و در هیچ کشور دیگری وجود ندارند. بنابراین، برنامه ریزی تجارت خود را در این دوره ها باید به تعویق بیاندازید.

نتیجه گیری

چین بهترین انتخاب برای واردات کالا به کشور شماست. این کشور دارای بزرگترین خطوط تولید بوده و محصولاتی با کیفیت بالا و کمترین قیمت ممکن را تولید می کند. هیچ کشوری از نظر کمیت، تنوع و قیمت عمده فروشی نمی تواند با چین رقابت کند. اگر به عنوان یک فرد مبتدی قصد تجارت با چین را دارید، باید به برخی نکات توجه کنید. در این پست وبلاگ، این نکات و نحوه شروع واردات کالا از چین را به طور خلاصه شرح داده ایم. اگر همچنان در مورد حمل و نقل از چین سوالی دارید، همین حالا با تیم ما تماس بگیرید.

برچسب: ایران ، تجارت داخلی ، نساجی ، چین ، واردات کالا ، کسب و کار ، تجارت بین الملل



https://jahaneghtesad.com/direct/16337


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |