سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 281 19:00 1401/11/11
موج جدید کلاهبرداری خودرویی آغاز شد

هشدار؛ مراقب باشید در دام کلاهبرداران خودرویی جدید نیافتید!

دسته‌بندی: جامعه ، خودرو
موج جدید کلاهبرداری خودرویی آغاز شد

هشدار؛ مراقب باشید در دام کلاهبرداران خودرویی جدید نیافتید!

دسته‌بندی: جامعه ، خودرو

کلاهبرداری با اسم رمز خودرو بار دیگر در دستور کار شیادان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا پایتخت نسبت به تبلیغات جعلی فروش خودرو در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی ادامه داد این سواستفاده‌های مجرمانه همزمان با شروع طرح پیش فروش محصولات برخی از شرکت های خودروساز بار دیگر در دستورکار شیادان اینترنتی قرار گرفته است.

این مقام ارشد پلیس درباره شیوه ای که کلاهبرداران برای به دام انداختن طعمه های خود استفاده می کنند گفت تضمین ثبت‌نام اینترنتی  شیوه کلاهبرداران در فضای مجازی است و آنها برای این منظور از متقاضیان خودرو درخواست پرداخت وجه نقد می کنند.

 

معظمی گودرزی به تشریح شیوه اخاذی شیادان پرداخت و گفت ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک برای ثبت‌نام خودرو صرفاً برای هدایت افراد به لینک‌های جعلی و غیرواقعی است.

 

رییس پلیس فتا تهران تاکید کرد ثبت‌نام اینترنتی خودرو صرفاً از طریق رسانه‌های معتبر و اطلاعیه‌های مربوط به نحوه و شرایط فروش خودرو از طریق پایگاه رسمی اینترنتی شرکت‌های خودروساز انجام خواهد شد.

 

معظمی گودرزی به متقاضیان خودرو گوش زد کرد ثبت‌نام و واریز وجه خودرو باید به نام شرکت خودرو‌ساز صورت پذیرد و هموطنان باید از واریز وجه به هرگونه حساب دیگر پرهیز کنند.

 

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت برخی آگهی‌های فروش با قیمت‌های اغواکننده و دروغین یا زمان تحویل فوری چند روزه از دیگر شیوه های کلاهبرداری بوده تا بتوانند متقاضیان خودرو را اغوا کرده و به دام بکشند.

 

 در شرایطی این مقام ارشد پلیس به متقاضیان خودرو درباره کلاهبرداری ها هشدار می دهد که ریشه این مساله را باید در جایی دیگر جست و جو کرد. طی بیش از چهار سالی که از تحریم های صنعت خودرو می گذرد شرکت های خودروساز نتوانستند به میزان نیاز بازار، خودرو تولید کنند. نوسانی شدن متغیرهای کلان اقتصادی نیز وضع را بدتر کرد تا کفه تقاضا به نسبت عرضه حسابی سنگین شود. سیاست گذار خودرویی هم در این وانفسا به جای اتخاذ تصمیم های منطقی همچنان بر تصمیم های غیر منطقی اصرار داشت. فروش خودرو با اهرم قرعه کشی و مقابله با افزایش قیمت کارخانه خودرو را می توان از جمله این تصمیم های غیر منطقی دانست. بنابراین می توان تصمیم های خطرناک متقاضیان در اعتماد به کلاهبرداران خودرویی را ادامه تصمیم های غیر منطقی سیاست گذار دانست.

 

 منبع: اکوایران

برچسب: جهان اقتصاد ، خودرو ، ثبت نام خودرو ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/281


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |