سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 942 16:48 1401/12/14
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

حمایت مجلس از مصوبه اقتصادی سران قوا/ چشم انداز کاهش قیمت دلار

دسته‌بندی: سیاست‌گذاری ، ارز
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

حمایت مجلس از مصوبه اقتصادی سران قوا/ چشم انداز کاهش قیمت دلار

دسته‌بندی: سیاست‌گذاری ، ارز

مجلس از مصوبه اقتصادی سران قوا حمایت می‌کند، برای کاهش قیمت دلار هم اقداماتی شروع شده، امید می‌رود تا هر چه سریعتر به نتیجه برسد

شهباز حسن پور بیگلری، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره مصوبه جدید شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا که براساس آن شرکت‌های فولادی و پتروشیمی باید صد در صد ارز خود را به مرکز مبادله ایران عرضه کنند، گفت: یکی از راه‌های مدیریت نرخ ارز، عرضه ارز صادرکنندگان در مرکز مبادله ایران است. این کار مثبت ارزیابی می‌شود، اما باید در نظر داشت که برای اشتیاق به انجام آن و تکرار نیاز به تشویق است، بنابراین انتظار می‌رود تا دولت در این زمینه قدم‌های اساسی بردارد.

وی در ادامه اظهار داشت: بخش خصوصی اقتصاد باید اجازه انجام واردات کالا‌های مجاز را داشته باشد و این خود می‌تواند تشویق به حساب آید و شاید تاثیر بهتری در مقایسه با نصیحت و پند و اندرز داشته باشد. این کار را می‌توان در حوزه‌های مختلفی مانند خشکبار، محصولات کشاورزی و ... داشت و چنانچه براساس برنامه منظم با دوراندیشی صورت گیرد، هیچ زیانی وارد نخواهد کرد.

حسن پور بیگلری در ادامه افزود: مجلس از مصوبه اقتصادی سران قوا حمایت می‌کند و برای کاهش قیمت دلارهم اقداماتی شروع شده، امید می‌رود تا هر چه سریعتر به نتیجه برسد و از نگرانی مردم کاسته شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی در این رابطه بیان کرد: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد و تقریبا تمام کارشناسان اقتصادی هم بر آن تاکید داشتند، امر ونهی ناپذیر بودن اقتصاد است. اقتصاد هر کشوری بیش از هر چیز نیاز به بحث‌های کارشناسی دارد تا مسیر در نتیجه آن روشن شود.

 

منبع: ایبنا

برچسب: مجلس ، جهان اقتصاد ، دلار ، قیمت دلار ، سران قوا ، اخبار روز ، شهباز حسن پور بیگلری



https://jahaneghtesad.com/direct/942


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |