شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 7541 09:27 1402/06/26

سقوط دوباره قیمت دلار در راه است

دسته‌بندی: ارز ، بازارچه ، بازار سرمایه

سقوط دوباره قیمت دلار در راه است

دسته‌بندی: ارز ، بازارچه ، بازار سرمایه

کارشناسان اقتصادی معتقدند، با آزادشدن منابع بلوکه شده ایران و ورود ۶ میلیارد دلار به حساب بانک‌های ایرانی در قطر، نرخ ارز با کاهش قابل توجهی روبرو خواهد شد

بازار ارز این روزها در آرامش کامل به سر می‌برد و هر نوسانی در این بازار شکل می‌گیرد، در نهایت منجر به کاهش قیمت اسکناس آمریکایی در بازار تهران می‌شود.

بازارساز این روزها با دست پر در بازار مداخله مستقیم و غیرمستقیم دارد و همین موضوع باعث شده است، دلالان و سوداگران از بازار خارج شده و تقاضای واقعی در بازار دست به معامله بزند.

مداخله در بازارهای هرات و سلیمانیه و کاهش نرخ دلار از طریق این بازارها منجر به کاهش ریسک کاهش منابع ارزی در کشور شود.

البته اخبار مثبت از توافقات و تحرکات موفق دیپلماسی کشور نیز، ریسک موجود در بازار را که در یک سال گذشته، سوداگران از آن برای موج سواری استفاده می‌کردند، نیز کاهش شدیدی داشته باشد.

تاثیر نرخ ارز در مرکز مبادله بر نرخ بازار

قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا، در هفته‌های گذشته روندی نوسانی با تغییرات ۱۰ تا ۵۰ ریالی داشته است. این مسئله در ثبات نرخ ارز در بازار نیز تاثیر قابل توجهی داشته است.

نرخ ارز در مرکز مبادله با افزایش یا کاهش خود این سیگنال را به بازار ارز می‌دهد که بازارساز بدون مشکل در حال تامین ارز مورد نیاز در کشور است و تلاش دلالان برای نشان دادن بحران ارزی در کشور با شکست روبرو خواهد شد.

افت قیمت دلار در بازار هرات

بازار ارز هرات این روزها آرام شده است و تزریق های گاه و بیگاه به این بازار، باعث شده است تا سیگنال کاهشی از این بازار به بازار تهران مخابره شود. قیمت دلار هرات چهارشنبه در مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۳۵۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش به ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

در نهایت قیمت دلار هرات در ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان بسته شد و تمام افراد حاضر در بازار ارز به کاهشی شدن نرخ ارز در تهران اذعان کردند. بازار سلیمانیه نیز همین روند را داشت. ابتدا در مرز مقاومتی شروع به کار کرد و سپس آغاز به ریزش کرد.

قیمت دلار تهران در اوج قیمتی هرات، وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد. در بازار دبی هم قیمت درهم با کاهش در ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان بسته شد.

 

 منبع: تیترکوتاه

برچسب: جهان اقتصاد ، دلار ، ارز ، طلا ، بازار ارز ، قیمت دلار ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/7541


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |