شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 7512 14:39 1402/06/25

دلیل افزایش ماندگاری سپرده های بانکی چیست؟

دسته‌بندی: بازار سرمایه ، بانک

دلیل افزایش ماندگاری سپرده های بانکی چیست؟

دسته‌بندی: بازار سرمایه ، بانک

در مرداد امسال حدود 1.2 همت سپرده از دو بانک خارج و به مانده سپرده‌ دیگر بانک‌ها افزوده شده است. در تیر امسال حدود 16 همت سپرده از 3 بانک خارج و به دیگر بانک‌ها وارد شد اما این میزان در مرداد به میزان قابل توجهی کاهش یافته، در واقع می‌توان گفت ماندگاری سپرده‌ها در بانک‌ها در مرداد ماه افزایش یافته است.

جابجایی سپرده‌ها بین بانک‌ها در مرداد امسال نسبت به ماه قبل کمتر شده است.

بررسی عملکرد 14 بانک که گزارش ماهانه آنها در سایت کدال در دسترس است نشان می‌دهد در پنجمین ماه از سالجاری از میان 14 بانک، حدود 1.2 همت سپرده از دو بانک خارج و به سپرده‌های دیگر بانک‌ها افزوده شده است.

از میان بانک‌های کشور تنها بانک‌های پاسارگاد، ملت، اقتصاد نوین، پست بانک ایران، صادرات، کارآفرین، سینا، دی، خاورمیانه، سامان، پارسیان، تجارت و موسسه اعتباری ملل و قرض‌الحسنه رسالت نسبت به انتشار گزارش عملکرد ماهانه خود اقدام کرده‌اند و گزارش عملکردی از دیگر بانک‌ها در دسترس نیست.

ملت، مقصد اصلی سپرده‌های مرداد

در ماه قبل یعنی تیر ماه حدود 16 همت سپرده از 3 بانک خارج و به دیگر بانک‌ها وارد شد اما این میزان در مرداد تا سطح قابل توجهی کاهش یافته و به 1.2 همت رسیده، در واقع می‌توان گفت ماندگاری سپرده‌ها در بانک‌ها در مرداد ماه افزایش یافته است.

بررسی گزارش عملکرد بانک‌های مورد اشاره نشان می‌دهد در مرداد امسال بانک ملت، مقصد اصلی سپرده‌ها بوده است، این در حالی است که در ماه قبل میزان مانده سپرده‌های بانک ملت کاهش یافته بود اما این کاهش در مرداد ماه با افزایش مانده سپرده‌ها به میزان 28.2 همت جبران شده است.

بعد از بانک ملت، بیشترین ورود سپرده طی مرداد ماه امسال مربوط به بانک‌های صادرات و پاسارگاد بوده است. طی دوره یکماهه مرداد امسال، به مانده سپرده‌های بانک‌های صادرات بیش از 21 هزار میلیارد تومان و به پاسارگاد نیز حدود 14 همت افزوده شده است.

از طرفی بررسی میزان رشد ماهانه مانده سپرده‌ بانک‌ها در مرداد امسال حکایت از پیشروی بانک دی دارد. این بانک بیشترین رشد را در میان بانک‌ها به ثبت رسانده که معادل 7.3 درصد است. مانده سپرده‌های بانک دی در پایان مرداد ماه امسال به بیش از 43 همت رسیده است.

از سوی دیگر در میان 14 بانک نام برده شده، دو بانک در مرداد امسال با کاهش مانده‌ سپرده‌ها مواجه شدند که بیشترین خروج سپرده مربوط به بانک خاورمیانه بوده است.

در مرداد ماه امسال مانده سپرده‌های بانک خاورمیانه حدود 760 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. پست بانک ایران، دیگر بانکی بود که طی دوره مورد اشاره با کاهش 456 میلیارد تومانی مانده‌ سپرده‌ها مواجه شد.

 

منبع: اکوایران

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، بازار سرمایه ، صادرات ، تجارت ، بانک ، پاسارگاد ، بانک ملت ، پست بانک ایران ، اخبار روز ، سپرده های بانکی



https://jahaneghtesad.com/direct/7512


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |