چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 459 16:36 1401/11/22
به مناسبت دهه فجر؛ عملکرد ۹ ماهه حوزه زیرساخت اعلام شد؛

دستاوردهای توسعه ای ایمیدرو در تامین زیرساخت های معدن و صنایع معدنی/ تامین برق و آب، راه‌سازی و برق‌رسانی از جمله اقدامات زیرساختی ایمیدرو است

دسته‌بندی: صنعت و معدن ، انرژی
به مناسبت دهه فجر؛ عملکرد ۹ ماهه حوزه زیرساخت اعلام شد؛

دستاوردهای توسعه ای ایمیدرو در تامین زیرساخت های معدن و صنایع معدنی/ تامین برق و آب، راه‌سازی و برق‌رسانی از جمله اقدامات زیرساختی ایمیدرو است

دسته‌بندی: صنعت و معدن ، انرژی

عملکرد 9 ماهه بخش زیرساخت ایمیدرو حاکی است؛ احداث مسیرهای دسترسی و برق رسانی به معادن، اجرای پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان ها و ایجاد نیروگاه برق از اقدامات و دستاوردهای این سازمان در توسعه زیربناها محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، در راستای ارتقای حمل و نقل ریلی مواد و محصولات معدنی و رفع چالشها، این سازمان با تمرکز بر تامین لکوموتیو مورد نیاز حمل بارهای معدنی(از طریق سرمایه­گذاری شرکت های حمل و نقل ریلی بخش معدن و صنایع معدنی)، موفق به اخذ مجوزهای قانونی برای اجرای دو قرارداد تامین لوکوموتیو شد.

 

همچنین ایمیدرو به منظور حمایت از ماشین آلات تولید داخل، فراخوانی را توسط صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برای تامین 600 دستگاه ماشین آلات مورد نیاز بخش معدن از طریق سازندگان داخلی اعلام کرده است.

تامین برق

در سال جاری 3915 مگاوات ظرفیت جدید به پروژه‌های تفاهم‌نامه 10 هزارمگاوات؛ افزوده‌شده و کل ظرفیت نیروگاه‌های در دست اقدام توسط 33 شرکت صنعتی و معدنی به 13970 رسیده است. در همین حال 3824 مگاوات ظرفیت جدید نیز فرآیند الحاق به تفاهم‌نامه را سپری می‌کنند.

آغاز 5330 مگاوات ظرفیت جدید

عملیات اجرایی 10 پروژه با ظرفیت کل 5330 مگاوات آغازشده است که دارای پیشرفت 34 درصد است. اولین واحد در گازی به ظرفیت 183 مگاوات در خرداد ماه با سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و دومین واحد تا پایان بهمن ماه آماده بهره برداری است.

همچنین نیروگاه 600 مگاوات خورشیدی با ظرفیت 600 مگاوات در شرق اصفهان با سرمایه گذاری فولاد مبارکه کلنگ زنی شده است. نیروگاه 10 مگاوات خورشیدی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات نیز در سال جاری آماده بهره برداری است.

راهسازی و برق رسانی

در طرح زیربناها 28 قرارداد اجرایی و مطالعاتی به مبلغ 9،718 میلیارد ریال منعقد شده است. انعقاد 14 تفاهم نامه همکاری برون سازمانی در مجموع به مبلغ 8،341 میلیارد ریال نیز ثبت شده است.

قرارداد اجرایی و مطالعاتی در دست اجرا، در زمینه راه سازی و برق رسانی در مجمع به مبلغ 16،982 میلیارد ریال در دستور کار است.

از سوی دیگر تحویل موقت سه پروژه برق رسانی و راه سازی به ارزش سرمایه گذاری 790 میلیارد ریال به سه استان انجام شده است.

مناطق ویژه اقتصادی

پروژه های زیرساختی از جمله تامین آب، برق،گاز و راه در مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو همچون منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، پارسیان، لامرد و کاشان با هزینه حدود 1200 میلیارد تومان از ابتدای سال 1401 تاکنون، تکمیل و یا در حال ساخت است.

از جمله پروژه های موجود در این مناطق که به بهره برداری رسیده و یا در حال انجام عملیات اجرایی است می توان به تکمیل و بهره برداری از اسکله شماره 7 و 8 بندر پارسیان و اجرای طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده به صنایع مولد هرمزگان اشاره کرد.

دستاوردهای توسعه ای ایمیدرو در تامین زیرساخت های معدن و صنایع معدنی/ تامین برق و آب، راه‌سازی و برق‌رسانی از جمله اقدامات زیرساختی ایمیدرو است

تامین آب

در حوزه تامین آب و پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان ها؛ اجرای فاز دوم آب­شیرین کن پروژه انتقال آب خلیج فارس( خط اول) با پیشرفت 87 درصد در حال انجام است.

اجرایی پروژه انتقال آب دریای عمان به استان های شرقی به طول 1800 کیلومتر و سرمایه گذاری سه میلیارد دلار از جمله مسیرسازی قطعات تربت حیدریه تا شریف آباد، قائن تا سنگان، ایرانشهر تا زاهدان ، چابهار تا نیکشهر مورد توجه است.

آغاز عملیات اجرایی فاز اول پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان به طول 1200 کیلومتر با سرمایه گذاری 2.7 میلیارد دلار نیز در مرحله شروع مسیرسازی و لوله گذاری در قطعات است.

برچسب: ایمیدرو ، جهان اقتصاد ، راهسازی ، تامین آب ، تامین برق ، اخبار روز ، برق رسانی



https://jahaneghtesad.com/direct/459


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |