یکشنبه 18 شهریور، 1403

کدخبر: 15716 07:00 1403/02/26

حضور وزیر کشور در دروازه اروپا در پی پیگیری های حسین گروسی برای رفع مشکلات مرز بازرگان

دسته‌بندی: اقتصاد بین الملل

حضور وزیر کشور در دروازه اروپا در پی پیگیری های حسین گروسی برای رفع مشکلات مرز بازرگان

دسته‌بندی: اقتصاد بین الملل

در پی تلاش های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برای رفع مشکلات منطقه بخصوص مرز بازرگان، وزیر کشور در سفر به این منطقه از مرز رسمی بازرگان و گمرک مربوط به تجارت مرزی بازدید کرد و در جریان مشکلات این گمرک و همچنین تاجران قرار گرفت.

احمد وحیدی روز سه شنبه در ادامه سفربه منطقه آزاد ماکو در هوایی بارانی به مرز بازرگان رفت و از این مرز که بین ایران و ترکیه قرار دارد، بازدید کرد.

 

در این بازدید که حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی نیز وزیر کشور را همراهی می کرد، مسوولان گمرک، راهداری و حمل و نقل جاده ای و مدیران منطقه آزاد ماکو گزارشی در خصوص وضعیت فعالیت های این مرز ارائه کردند.

 

حسین گروسی در این بازدید از اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد ماکو ماکو برای افزایش گیت و رفع مشکلات تردد مسافرو ساماندهی گمرک در صورت همکاری و موافقت دستگاه های ذی ربط خبرداد.

 

تجّار، بازرگانان و مسافران مرزی نیز با استفاده از فرصت حضور وزیر کشور در مرز بازرگان، مشکلات خود را در خصوص روند ورود و خروج و همچنین صادرات و واردات در میان گذاشتند.

 

مرز بازرگان یکی از مرزهای رسمی پنجگانه آذربایجان غربی و مرزهای سه گانه ایران با ترکیه بوده و فعال ترین مرز زمینی جمهوری اسلامی ایران است.

 

وزیر کشور در یک سفر یکروزه میهمان مردم و مسوولان آذربایجان غربی است؛ در این سفر که از ماکو آغاز شده وزیر کشور علاوه بر بازدید از مجتمع کشاورزی و همچنین مرز بازرگان، در همایش هلال احمر و جلسه شورای اجتماعی آذربایجان غربی حاضر شده و علاوه بر آن، طرح هایی در منطقه محروم حاشیه شهر ارومیه را افتتاح خواهد کرد.

برچسب: سازمان منطقه آزاد ماکو ، مرز بازرگان ، تجارت مرزی



https://jahaneghtesad.com/direct/15716


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |