جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 945 18:22 1401/12/14

حبوبات از مرغ هم گران‌تر شد + لیست قیمت

دسته‌بندی: بازارچه ، کشاورزی

حبوبات از مرغ هم گران‌تر شد + لیست قیمت

دسته‌بندی: بازارچه ، کشاورزی

قیمت انواع لوبیا از نرخ مرغ گران تر شده به طوری که در یک هفته لوبیا چشم بلبلی، لوبیا سفید و لوبیا قرمز به ترتیب ۱۸.۷۵، ۱۵.۰۷ و ۸.۴۷ درصد افزایش یافت.

بر اساس روال هفتگی رصد میدانی از بازار کالاهای اساسی حاکی از سرعت گرفتن قیمت حبوبات دارد. لوبیا چشم بلبلی با افزایش ۱۸.۷۵ درصدی از هر کیلو ۴۸ هزار تومان به ۵۷ هزار تومان رسیده است. لوبیا سفید در رتبه دوم قرار دارد و از هر کیلو ۷۳ هزار تومان در هفته دوم اسفند با افزایش ۱۵.۰۷ درصدی به ۸۴ هزار تومان در هفته جاری رسیده است در حالی که قیمت آن هفته اول اسفند ۶۳ هزار تومان بود.

 

به گزارش مهر، لپه از دیگر اقلام در این بخش بوده که با افزایش ۱۰.۴۲ درصدی از هر کیلو ۴۸ هزار تومان در هفته دوم اسفند به ۵۳ هزار تومان رسیده است. لوبیا قرمز، عدس درشت و لوبیا چیتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند که به ترتیب ۸.۴۷، ۳.۵۱ و ۲.۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

 

گوشت مرغ هم نرخ مصوب دولتی (۶۳ هزار تومان) را رد کرده و در برخی خرده فروشی‌های سطح شهر به هر کیلو ۶۵.۸۰۰ هزار تومان رسیده است. گوشت قرمز گرم داخلی هم همچنان بین ۴۰۰ تا ۵۳۰ هزار تومان معامله می‌شود.

 

منبع: اعتماد

برچسب: جهان اقتصاد ، گوشت مرغ ، قیمت حبوبات ، اخبار روز ، لپه ، لوبیا قرمز ، عدس درشت ، نرخ مصوب دولتی ، گوشت قرمز گرم ، لوبیا چیتی



https://jahaneghtesad.com/direct/945


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |