شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 13165 00:30 1402/12/09

جوابیه روابط‌ عمومی انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در خصوص یک خبر

دسته‌بندی: صنعت و معدن

جوابیه روابط‌ عمومی انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در خصوص یک خبر

دسته‌بندی: صنعت و معدن

انجمن صنعت موتورسیکلت ایران به اظهارات غیر کارشناسی در خصوص کاهش عمق ساخت داخل (بومی سازی) و در رابطه با ارزبری این صنعت که این روزها تولیدکنندگان موتور سیکلت را بیش از پیش از رسالت اصلی خودشان که کمک به تولید و بومی سازی این وسیله نقلیه و اشتغالزایی است باز می‌دارد در بیانیه‌ای واکنش نشان داد.

در جوابیه این انجمن آمده است:

صنعت موتورسیکلت ایران نزدیک به ۶۰ سال قدمت دارد که از بخش دولتی با واردات موتورسیکلت از اروپا و ژاپن آغاز و از دهه ۷۰ بخش خصوصی به این صنعت ورود پیدا نمود و با مونتاژ ۴ مدل تولیدات خود را آغاز و در نهایت در سال ۱۳۸۱ بیش از ۱۸۰ کارخانه در این حوزه فعال بودند که بر اساس قوانین سختگیرانه و افزایش استاندارها، امروز فقط ۴۵ کارخانه در عرصه تولید موتورسیکلت مشغول هستند که در حال حاضر تعداد ۲۰ هزار کارگر به صورت مستقیم در قطعه سازی و تولید و مونتاژ مشغول به کار می باشند.

متوسط تولید سالانه کارخانجات از سالهای ۱۳۹۵ الی ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ هزار دستگاه بوده که با شروع کار دولت مردمی جناب آقای رئیسی و در زمان وزارت آقای فاطمی امین با سیاست گذاری هم زمان، رشد تولید و بومی سازی را به همراه داشته است و در وزارت جناب آقای علی آبادی این امر با شدت و جدیت ادامه داشته و تولید ۲۷۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۰ و تعداد ۴۷۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سال ۱۴۰۱ تولید و به بازار عرضه شده است. در سال جاری نیز تولید ۶۰۰ هزار دستگاه پیش بینی شده است.

سهم تولید عمق داخلی سازی ۴۰ درصد برنامه ریزی شده که از سهم بیش از ۶۰ درصد بازار ۴۰ درصد آن محقق شده است که در برنامه وزارت صنعت در پایان سال ۱۴۰۳ باید درصد ساخت داخل کلیه محصولات به عمق ۴۰ درصد برسد.

برچسب: انجمن صنعت موتورسیکلت ایران ، واردات موتورسیکلت ، تولید و بومی سازی موتورسیکلت



https://jahaneghtesad.com/direct/13165


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |