جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 1297 23:45 1402/01/08

بورس امروز چگونه گذشت؟ ۸ فروردین ۱۴۰۲

دسته‌بندی: بورس

بورس امروز چگونه گذشت؟ ۸ فروردین ۱۴۰۲

دسته‌بندی: بورس

بورس امروز شاهد رشد ۰.۷۵ درصدی شاخص کل و ورود پول ۷۰۰ میلیارد تومانی به جریان دادوستد سهام بود.

معاملات چهارمین روز کاری بورس در سال جدید نیز مثبت پایان یافت تا حالا شاخص کل این بازار تنها ۵۵ هزار واحد تا رسیدن به قله تاریخی ۹۹ فاصله داشته باشد.

 بورس امروز نیز مسیر صعودی خود در سال جدید را ادامه داد و توانست بازاری سبز را به سهامداران ارائه دهد. اگرچه در میان تقاضای خوبی که در بازار وجود دارد همچنان اندک عرضه‌ای در برخی سهام دیده می‌شود اما قدرت خریداران فعلا در سطوحی قرار دارد که اجازه کاهش قیمت را به نمادها نداده و بخش عمده‌ای از بازار در روند افزایشی قیمت قرار دارند. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با ثبت یک بازدهی مثبت ۰.۷۵ درصدی علاوه بر تثبیت در کانال ۲ میلیون واحدی، فاصله خود تا سقف تاریخی را به کمتر از ۳ درصد رساند تا بورس تهران حداقل از نظر نماگر اصلی خود فاصله‌ای تا بازگشت به اوج سال ۹۹ نداشته باشد. در سمت دیگر اما همچون روز گذشته، کوچکترهای بازار عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشتند و شاخص هم‌وزن توانست رشد ۱.۹۶ درصدی را به ثبت برساند. ارزش معاملات خرد سهام در بازار امروز عدد ۱۰۸۷۴ میلیارد تومان را به نمایش گذاشت و شاهد ورود پول ۷۰۹ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

 گزارش‌های پایان‌۱۴۰۱ به کدال رسیدند

چند روزی است که پس از تعطیلات آغاز سال جدید، گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها برای اسفند ۱۴۰۱ روانه سامانه کدال شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد. اگرچه به دلایل مختلفی همه شرکت‌ها گزارش‌های یکسانی را مخابره نکرده و شاید برخی نیز عملکرد قابل قبولی را به ثبت نرسانده‌اند اما می‌توان برآیند کلی گزارش‌ها را مثبت ارزیابی کرد که یکی از اصلی‌ترین محرک‌های این روزهای بورس تهران شده است. روند رو به بهبود عملکرد شرکت‌ها در آخرین ماه سال ۱۴۰۱ و عبور از مشکلاتی که اغلب در فصل سرد سال در حوزه انرژی برای بسیاری از صنایع ایجاد می‌شود، موجب شده است تا تقاضا برای بسیاری از نمادها قدرت بیشتری از قبل بگیرند و شاهد تغییر تمرکز بازار در برخی گروه‌ها باشیم که اغلب در سکتورهای کوچکتر بازار قرار می‌گیرند.

 

 منبع: فردای اقتصاد

برچسب: بورس ، سهام ، جهان اقتصاد ، بورس تهران ، شاخص بورس ، ارزش معاملات ، حوزه انرژی ، اخبار روز ، کدال



https://jahaneghtesad.com/direct/1297


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |