شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 9047 15:20 1402/08/10

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در سمپوزیوم فولاد 1402 گفت: در راستای طرح‌های توسعه‌ای شرکت، احداث واحد اسلب‌ عریض با ظرفیت 1.2 میلیون تن و همچنین احداث واحد مگامدول احیا اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و 760 هزار تن آهن اسفنجی در دست اقدام است که به این ترتیب ظرفیت تولید فولاد را به 2 میلیون تن و ظرفیت تولید آهن اسفنجی را به بیش از 2.5 میلیون تن خواهد رساند.

حسين کهزاد مديرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در سمپوزيوم و نمايشگاه فولاد 1402 اظهار داشت: در راستاي طرحهاي توسعه فولاد شادگان، پروژه اسلب عريض با ظرفيت سالانه  1.2 ميليون در  دست اقدام است که انتظار داريم  تا پايان آبان ماه پيشنهاد شرکت کنندگان در مناقصه اين پروژه را دريافت نماييم. با انجام اين پروژه زمينه دستيابي به توليد 2 ميليون تن فولاد  در فولاد شادگان فراهم خواهد شد.

 

وي در ادامه گفت: در زمينه  آهن اسفنجي نيز مگامدول يک ميليون و 760 هزار تني  در دست اقدام است که با انجام اين پروژه ظرفيت توليد آهن اسفنجي فولاد شادگان  به ببش از 2.5 ميليون تن خواهد رسيد.

 

کهزاد تاکيد کرد: فولاد شادگان توانسته با شرکتهاي دانش بنيان ارتباط خوبي پيدا کند و پشتيبانيهاي خوبي از سوي اين مجموعه صورت گرفته که نمونه آن پروژه پژوهشي توليد بريکت اکسيدي از طريق بازيافت ضايعاتي مثل لجن صنعتي و گندله است که در نوع خود يک پروژه نوين و انحصاري محسوب شده و در اين راستا با مشارکت يکي از شرکتهاي دانشبنيان آزمايشات و مطالعات اوليه صورت گرفته و مراحل تجاريسازي آن در حال انجام است.

 

مديرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان همچنين محيط زيست منحصر به فرد شادگان را يکي از دغدغههاي مهم شرکت برشمرد و گفت: خوشبختانه طي قراردادي با آبفا، به جاي آب رودخانه از پساب تصفيه شده در فرآيند توليد استفاده خواهد شد.

 

توليد فولاد سبز

کهزاد در ادامه به کاهش گازهاي گلخانهاي اشاره کرد و گفت: چند سالي است که مباحثي بر سر کاهش گازهاي گلخانهاي مطرح است و در پيمان پاريس کشورهاي زيادي براي کاهش انتشار گازهاي گلخانه اي تفاهمنامهاي را امضا کردهاند که ايران نيز جزئ کشورهاي امضاکننده اين پيمان مي باشد.

 

وي افزود: راهکار رفتن به سمت فولاد سبز، جايگزيني هيدرژن با گاز طبيعي است اقدامي که در کل دنيا با وجود تکنولوژيهاي زياد هنوز تجاريسازي نشده است و براي توليد گاز هيدرژن مشکلاتي وجود دارد

 

وي خاطر نشان کرد: در حال حاضر مذاکراتي صورت گرفته تا با استفاده از پتانسيل  نزديکي فولاد شادگان به مجتمعهاي پتروشيمي، هيدرژن مازاد اين شرکت ها به فولاد شادگان منتقل و  جايگزين گاز طبيعي شود و اولين کارخانه احيا با بيس  تکنولوژي ميدرکس باشد که هيدروژن را جايگزين گاز طبيعي کرده است.  کهزاد در ادامه افزود: يکي از دغدغههاي اصلي فولاد شادگان در طرحهاي استاني بحث محروميتزدايي بوده که در اين راستا مهمترين اقدام ايجاد اشتغال پايدار و توسعه اشتغال است

 

به گفته وي طرحهاي توسعهاي سبب ميشود فولاد شادگان پس از رسيدن به ظرفيت 2 ميليون تن اسلب و 2.5 ميليون تن آهن اسفنجي امکان ايجاد اشتغال مستقيم براي بيش از دو هزار نفر را فراهم کند و به ازاي هر شغل مستقيم حدود 5 تا 6 شغل غيرمستقيم نيز ايجاد خواهد شد بنابراين اين شرکت زمينه ايجاد 12 هزار شغل را در منطقه شادگان فراهم خواهد کرد و اين امر  نقش به سزايي در محروميتزدايي خواهد داشت.

 

وي تاکيد کرد: در کنار اين مهم بحث رسيدگي به شهرستان از دغدغههاي اصلي فولاد شادگان است که اخيرا تاسيس و احداث درمانگاه تخصصي در شهرستان شادگان آغاز شده  و اين اقدام کمک ميکند تا مردم از نيازمنديهاي پزشکي که در حال حاضر در منطقه شادگان وجود ندارد و مجبورند به شهرستانهاي اطراف براي درمان بروند بينياز شوند.

برچسب: فولاد ، فولاد سبز ، شرکت صنعت فولاد شادگان ، آهن اسفنجي ، سمپوزيوم فولاد



https://jahaneghtesad.com/direct/9047


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |