یکشنبه 16 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 7513 14:45 1402/06/25

ادامه دار شدن عبور مقاطع فولادی از رکود

دسته‌بندی: بورس

ادامه دار شدن عبور مقاطع فولادی از رکود

دسته‌بندی: بورس

نوردکاران به رونق معاملات مقاطع طویل فولادی ظرف روزهای پایانی شهریور و روزهای ابتدایی پاییز امسال امیدوار شده‌اند. کاهش موجودی انبارها در پی عدم خرید طولانی مدت مقاطع طویل فولادی از سوی تجار و متقاضیان سرمایه‌ای و نوسان مثبت نرخ ارز باعث شده تا بالاخره پس از هفته‌ها، رکود سنگین، تحرکاتی در رینگ مقاطع طویل فولادی به چشم آید.

 میلگرد عرضه شده در رینگ صنعتی بورس کالای ایران در آخرین روز کاری سومین هفته از شهریور ماه با میانگیم قیمتی 22 هزار و 470 تومان معامله شد.

نوردکاران در هفته جاری بالغ بر 226 هزار تن انواع میلگرد با نرخ پایه‌ای در بازه  21 هزار و 680 تومان تا 23 هزار و 160 تومان در رینگ صنعتی بورس کالا عرضه کردند. به سیاق هفته‌های قبل تقاضا برای خرید مقاطع طویل فولادی از رینگ صنعتی بورس کالا محدود بود به نحوی که برای این حجم محصول عرضه شده، تقاضایی بالغ بر 75 هزار تن به ثبت رسید که در نهایت به فروش 55 هزار تن میلگرد از این بازار انجامید.  اگرچه نسبت حجم عرضه به معامله در این بازاره تنها 24 درصد بود، اما بر میزان فروش میلگرد از این بازار افزوده شد و این رشد حجم معاملات هفتگی، امیدواری‌هایی در خصوص کاهش رکود حاکم بر معاملات مقاطع طویل فولادی به وجود آورد.

سیگنال‌های حامی رینگ مقاطع

نوسان مثبت نرخ ارز در بازار آزاد و ماه‌ها رکود حاکم بر معاملات مقاطع طویل فولادی در رینگ صنعتی بورس کالای ایران با کاهش موجودی این محصولات در انبار تجار باعث شده تا زمینه رونق نسبی رینگ میلگرد در هفته‌های پایانی تابستان و روزهای ابتدایی پاییز امسال به وجود آید و نشانه‌های این رونق در افزایش حجم فروش هفتگی میلگرد از بازار فیزیکی بورس کالا مشهود است.

میانگین نرخ فروش میلگرد از رینگ صنعتی بورس کالا در سومین هفته شهریور ماه به 22 هزار و 400 تومان رسید؛ با احتساب مالیات ارزش افزوده و کارمزد ارکان بورس، نرخ تمام شده این میلگرد برای خریداران به 24 هزار و 500 تومان می‌رسد. در همین زمان هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد تهران با نرخ 24 هزار و 600 تومان تا 25 هزار تومان معامله می‌شد. به این ترتیب در حالی که ظرف هفته‌های قبل میلگرد بورسی در بخری موارد گرانتر از میلگرد بازار آزاد شده بود، مجدد تفاوت نرخی هر چند محدود میان بهای این دو محصول شکل گرفت که این موضوع نیز می‌تواند محرک خرید از رینگ صنعتی بورس کالا باشد.

 

 منبع: اکوایران

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، فولاد ، بورس کالا ، میلگرد ، رکود ، اخبار روز ، نورد ، مقاطع فولادی ، بازار فیزیکی ، رینگ صنعتی



https://jahaneghtesad.com/direct/7513


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |