شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 7542 10:16 1402/06/26
با تاکید بر اهداف توسعه ای در مجتمع فولاد آذر حدید بناب ؛

اجرای فاز دوم توسعه و افزایش ظرفیت تولید در دستور کار قرار گرفت

دسته‌بندی: صنعت و معدن
با تاکید بر اهداف توسعه ای در مجتمع فولاد آذر حدید بناب ؛

اجرای فاز دوم توسعه و افزایش ظرفیت تولید در دستور کار قرار گرفت

دسته‌بندی: صنعت و معدن

مهیار خداپرستی با اشاره به نامگذاری سال 1402 (مهار تورم و رشد تولید) تاکید کرد: در این راستا اقدامات موثری از سوی مجتمع فولاد آذر حدید بناب در دستور کار قرار گرفته است.

  مدیرعامل مجتمع فولاد آذر حدید بناب در مصاحبه ای اظهار کرد: بر اساس برنامه های ارایه شده و تصمیمات اخذ شده در هیئت مدیره و تأکید سهامداران جهت توسعه واحد ذوب، اجرای فاز دوم تولید و افزایش 200 هزار تنی ظرفیت تولید در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: با توجه به برنامه ها و هدف گذاری های مجموعه و توافقات حاصل شده جهت توسعه و افزایش ظرفیت تولید، بررسی های لازم و مذاکرات اولیه انجام گرفته و با توجه به ظرفیت های موجود در کشور، توسعۀ واحد ذوب این مجتمع و تأمین و ساخت تجهیزات مورد نیاز از جمله کوره های القایی در جهت حمایت از تولید ملی، حمایت از متخصصان داخلی با بهره گیری از خدمات طراحان، سازندگان و استفاده از تجربه، دانش و ظرفیت شرکت های دانش بنیان کشور کمتر از یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.

خداپرستی در ادامه اعلام کرد با توجه به بومی سازی اغلب تجهیزات و ماشین آلات صنعتی توسط متخصصان داخلی به ویژه تجهیزات مورد نیاز در صنایع فولادی با طراحی و ساخت قطعاتی که توانایی ساخت آن در کشور وجود دارد، به ویژه در شرایط تحریمی که اکنون در آن به سر می بریم این مجموعه نیز با بهره گیری و اخذ خدمات از طراحان و سازندگان توانمند کشور ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور، این اقدام قطعاً سهم کوچکی در مهار تورم و رشد تولید خواهد داشت.

خداپرستی  اعلام کرد: یکی از مهم ترین موضوعات و رسالت این مجتمع حفظ محیط زیست و ارتقای مسایل زیست محیطی بوده است که این مهم وظیفه ای حیاتی و سنگین خواهد بود،  به گونه ای که همگام با برنامه های توسعه ای شرکت، پروژه های زیست محیطی شامل تکمیل و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب و طراحی سیستم غبار گیر (دداستینگ) با متد روز دنیا، توسط متخصصان داخلی در دستور قرار گرفته که نتایج قابل قبولی را در آینده ای نزدیک در بر خواهد داشت.

 

منبع: معدن نامه

برچسب: جهان اقتصاد ، دانش بنیان ، مهار تورم ، محیط زیست ، رشد تولید ، اخبار روز ، مهیار خداپرستی ، مجتمع فولاد آذر حدید بناب



https://jahaneghtesad.com/direct/7542


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |