جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2385 17:32 1402/02/22

آیا تداوم کاهش قیمت بیت کوین ادامه دارد؟|بیت کوین صعود می کند یا سقوط؟

دسته‌بندی: ارز ، فناوری

آیا تداوم کاهش قیمت بیت کوین ادامه دارد؟|بیت کوین صعود می کند یا سقوط؟

دسته‌بندی: ارز ، فناوری

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه آیا تداوم کاهش قیمت بیت کوین ادامه دارد؟|بیت کوین صعود می کند یا سقوط؟ پرداخته شده است.

بازار ارزهای دیجیتال اخیراً با تلاطم زیادی روبرو شده است، به طوری که بیت کوین و اتریوم در تلاش برای حفظ سطوح کلیدی خود هستند.

بیت کوین در حال حاضر با فشار نزولی مواجه است و در تلاش برای رسیدن به بالای سطح حمایت 27 هزار و 750 دلاری است. در همین حال، اتریوم نتوانسته است از سطح مقاومت 1850 دلار عبور کند و سرمایه‌گذاران را نگران مسیر نزولی بیشتر در انتظار این قیمت کرده است.

در این گزارش، نگاهی دقیق‌تر به وضعیت فعلی بیت‌کوین و اتریوم خواهیم داشت و پیش‌بینی‌هایی در مورد اینکه ممکن است بازار به کدام سمت برود، ارائه می‌کنیم.

سقوط قیمت بیت کوین برای چهارمین روز متوالی

به گفته شرکت تحقیقاتی  CryptoQuant، بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال، بیش از چهار میلیارد دلار بیت کوین را بین کیف پول‌های رمزنگاری خود جابه جا کرده است.

این حجم بالای تراکنش‌ها منجر به ازدحام در بلاکچین شده و باعث شد بایننس دو بار در 24 ساعت برداشت این رمز ارز را متوقف کند. این ازدحام همچنین منجر به افزایش کارمزد تراکنش‌ها شد که برای اولین بار از سال 2017 پیشی گرفت. به طور معمول، ماینرها پاداشی معادل تقریباً 6.25 بیت کوین دریافت می‌کنند، اما ازدحام کارمزد را به 6.7 بیت کوین افزایش داد.

روز دوشنبه، بیت کوین Mempool به حدود 98 درصد ظرفیت رسید که منجر به ازدحام و کارمزد تراکنش‌های بالاتر شد و در ادامه، برداشت این ارز دیجیتال را متوقف کرد. گفتنی است، Mempool جایی است که تراکنش‌های تاییدنشده در شبکه بلاکچین بیت کوین قبل از تایید توسط ماینرها ذخیره می‌شوند.

ماینرها معمولاً تراکنش‌هایی با کارمزد بالاتر را در اولویت قرار می‌دهند، در نتیجه حجم تراکنش‌های بزرگ‌تر و تراکنش‌های کارمزد کمتر برای مدت‌زمان طولانی‌تری در Mempool باقی می‌ماند که منجر به ازدحام می‌شود.

اخبار منفی و FUD در بازار (Fear, Uncertainty, Doubt) پیرامون بایننس باعث شد که قیمت این رمز ارز تنها در سه روز تقریباً 4.5 درصد کاهش یابد و به زیر سطح 28 هزار دلار سقوط کند.

نمودار قیمت بیت کوین

روند قیمت بیت کوین

در تاریخ 19 اردیبهشت، قیمت این ارز دیجیتال برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و به 27 هزار و 626 دلار رسید که در 24 ساعت گذشته نزدیک به دو درصد کاهش داشته است.

از نقطه نظر تکنیکال، این ارز دیجیتال با یک مقاومت بزرگ در حدود سطح 27 هزار و 750 دلار مواجه است. اگر بیت کوین به زیر این سطح سقوط کند، می‌تواند الگوی کندل استیک Doji را تشکیل دهد، که نشان می‌دهد سوگیری صعودی ضعیف شده و فروشندگان ممکن است بر بازار مسلط شوند، به خصوص اگر بیت کوین در بازه زمانی دو ساعته زیر سطح حمایت، کندل قیمتی را ببندد.

از سوی دیگر، سطح حمایت فوری بیت کوین در حدود 27 هزار و 226 دلار باقی ماند که اگر روند نزولی ادامه یابد، قیمت بیت کوین به طور بالقوه می‌تواند به 26 هزار و 500 دلار و سپس 26 هزار دلار کاهش یابد.

 

منبع: تجارت نیوز

برچسب: جهان اقتصاد ، دلار ، ارز دیجیتال ، کارمزد ، بیت کوین ، بلاکچین ، رمزارز ، اتریوم ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/2385


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |