مصاحبه با:

فرزانه قاسمی مؤسس و مدیر آموزشگاه فنی و حرفه ای صنایع پوشاک رایحه

این کتاب حاصل ۴۲ سال سابقه مزون داری و ۳۰ سال تجربه تدریس و آموزش میباشد که در آن از متد ترکیبی استفاده شده است و به زبان خیلی ساده و روان به آموزش خیاطی پرداخته است

شناسه خبر: 17346
فرزانه قاسمی مؤسس و مدیر آموزشگاه فنی و حرفه ای صنایع پوشاک رایحه

رزومه کاری خود را از ابتدای فعالیت در این حوزه معرفی نمایید؟

اینجانب از 16 سالگی دوره خیاطی را گذرانده ام و از سال 1362 بصورت جدی به این حرفه مشغول شدم. در سال 1372 آموزشگاه خود را تأسیس کردم. پس از مدتی در کنار آموزشگاه، مزون لباس خود را دایر کردم و بصورت نیمه وقت در هر دو محل به کار مشغول شدم. هم اکنون در آموزشگاه رایحه مشغول به تدریس و آموزش همه دوره های خیاطی مانند نازک دوز درجه 2، مانتو دوز ، خیاطی لباس زیر،دوزنده کاور مبل،راسته دوز، پرده دوز، دوزنده چادر و مقنعه، بچه گانه و دخترانه دوز، پرده دوز درجه 2، پیراهن دوز مردانه و شومیز زنانه و بچه گانه، لباس شب و عروس، شلوار دوز،ضخیم دوز زنانه، کاپشن دوز، الگو ساز و برشکار لباس زنانه ، روپوش و روبدوشامبر دوز،کت و پیژاما، سربند و پیش بند بصورت حضوری و مجازی هستم.

افتخار داشته ام تاکنون هزاران نفر را در کل ایران از مرد و زن به شغل و درامد برسانم، که خیلی از این افراد دارای مزون یا صاحب تولیدی پوشاک یا آموزشگاه خیاطی میباشند و صدها نفر دیگر به دوزندگی در منزل مشغول میباشند و امید است که بتوانم همواره این چرخه کارافرینی را سالیان سال ادامه دهم .

قابل ذکر است که در سال 1397 شروع به آماده سازی پکیج های آموزشی در تمامی دوره ها را کردم و تا کنون 12 پکیچ آموزشی در حوزه طراحی و دوخت آماده شده است .

در سال 1403 کتاب خود را به نام دیگه لباس نخر مربوط به 13 ماه دوره نازک و مانتو دوز که از صفر تا صد خیاطی بطور کامل از الگو ، برش و دوخت در آن ذکر شده است به چاپ رساندم . این کتاب حاصل 42 سال سابقه مزون داری و 30 سال تجربه تدریس و آموزش میباشد که در آن از متد ترکیبی استفاده شده است و به زبان خیلی ساده و روان به آموزش خیاطی پرداخته است و در ضمن بخاطر دسته بندی و طبقه بندی در موضوعات دوره نازک دوزی باعث میشود که هنرجو با استفاده از آن با کمترین عیب و پروگیری لباس مورد نظر خود را دوخته و از این هنر لذت ببرد.شایان ذکر است که این کتاب میتواند منبع بسیار مفید برای اموزش هنرجوهای اموزشگاه های دیگر باشد و تا بتوانند بهتر این هنر را یاد بگیرند و به سهولت به منبع درامد و شغل برسند.

سوابق شغلی خود را بیان کنید؟

مدیر و مؤسس و مربی: آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد رایحه

تاریخ شروع : 1372

در سال 1372 آموزشگاه رایحه به مدیریت اینجانب تأسیس شد و تا الان دایر می باشد. اینجانب به عنوان مؤسس، مدیر و مربی از ابتدا تا الان مشغول به کار می باشم.

مهارت های کلیدی (مربیگری) را نام ببرید؟

نازک دوز درجه 2

مانتو دوز

خیاطی لباس زیر

دوزنده کاور مبل

راسته دوز

پرده دوز

دوزنده چادر و مقنعه

بچه گانه و دخترانه دوز

پرده دوز درجه 2

پیراهن دوز مردانه و شومیز زنانه و بچه گانه

لباس شب و عروس

شلوار دوز

ضخیم دوز زنانه

کاپشن دوز

الگو ساز و برشکار لباس زنانه

روپوش و روبدوشامبر دوز،کت و پیژاما،سربند و پیش بند

افتخارات خود را بگویید؟

کارآفرین

چاپ کتاب دیگه لباس نخر (نازکدوزی)

دستاوردهای خود را نام ببرید؟

در سال 1378 تدوین استاندارد لباس زیر

در سال 1382 اولین کسی که کارت مربیگری پرده دوزی را در کشور گرفته است .

اولین آموزشگاه در کشور که مجوز آموزش آقایان را دارد.

در سال 1397 مجوز فروش پکیجهای آموزشی همه رشته های خیاطی را اخذ کرده و مشغول به ارائه آن به هنرجوها میباشم.

در سال 1403 کتاب (دیگه لباس نخر ) مربوط به رشته نازک دوزی از صفر تا صد خیاطی بصورت کامل با الگو و برش و دوخت به چاپ رساندم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار