صنعت نورد کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکند

جلسه حل مشکلات تلاشگران صنعت نورد کشور با حضور اعضای انجمن نوردکاران فولادی ایران در محل اتاق بازرگانی با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

شناسه خبر: 16621
صنعت نورد کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکند

به گزارش "جهان اقتصاد" با توجه به اینکه از ابتدای سال جاری به علت مصوبه کارگروه بازگشت ارز صادرات ، کلیه صادرکنندگان محصولات فولادی به تسفیه تعهد ارزی خود در سامانه نیما شدند. در صورتیکه شرکت های نورد محصولات فولادی ماده اولیه (شمش و اسلب) را در بورس کالای ایران با نرخ آزاد خریداری می نمایند و در صورت تولید و صادرات و تسفیه تعهد به نرخ ارز نیمایی در هر کیلوگرم 6000-4000 تومان زیان خواهند دید.

بر این اساس صاحبان صنایع نورد فولاد کشور بر این شدند تا در راستای رفع محدودیت درامد ارزی کشور ،تداوم صادرات، حفظ تولید و اشتغال در صنعت جلسه ای با حضور اعضای انجمن و اصحاب رسانه در راستای حل مشکلات صاحبان صنایع نورد فولاد کشورتشکیل دهند که در نهایت این جلسه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

احمد خوروش، رئیس هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران، در ابتدای جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت صنعت نورد کشور و همچنین جلسات متعدد برای حل موانع این صنعت پرداخت .

وی از برگزاری جلساتی همراه با اعضای انجمن با مشاور وزیر صمت و دیگر مسئولان این وزراتخانه از ابتدای سال خبر داد که در نهایت به نتیجه ای نرسیده است .

خوروش در ادامه برنامه‌ریزی برای برگزاری این جلسه هم‌اندیشی با حضور صاحبان صنایع نورد فولاد کشور را برای دریافت نظرات و پیشنهاد صنعت کاران محترم دانست و از شرکت‌کنندگان درخواست ارائه راهکارهای پیشنهادی خود برای حل معضلات این صنعت را کرد .

در ادامه این جلسه امینی‌فر دبیر انجمن نوردکاران فولادی کشور نیز ضمن تایید برگزاری جلسات متعدد با مسئولان ذیربط، از پیگیری‌های مداوم دست‌اندرکاران انجمن از بانک مرکزی، وزارت صمت، قوه قضائیه در تصمیم‌گیری برای حل مشکلات صنعت فولاد خبر داد

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار