در دیدار با کارکنان مرکز دیابت شهید شعبانی تامین اجتماعی مطرح شد:

در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هزار پرونده بیماری های مزمن درمدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان تشکیل شده است که اغلب شامل بیمه شدگان مبتلا به دیابت می باشد. با داشتن برنامه‌های مدون می‌توان علاوه بر مراقبت و درمان آنها در حوزه پیشگیری نیز خدمت رسانی کنیم.

شناسه خبر: 9788
در دیدار با کارکنان مرکز دیابت شهید شعبانی تامین اجتماعی مطرح شد:

به گزارش اداره روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان: دکتر رجالی ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی دیابت و تقدیر از زحمات کارکنان مرکز دیابت شهید شعبانی گفت سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار مراجعه سرپایی پذیرش و خدمات به بیماران در بخش درمان مستقیم ارائه شده است که نسبت به سال ۱۴۰۰ یک رشد ۱۴ درصدی داشته است که 120 میلیارد تومان هزینه شده است.

ایشان با اشاره به انجام بیش از ۱۰ میلیون ویزیت در مراکز درمانی و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان بیان کرد: ویزیت بیماران در استان ۱۸ درصد ما افزایش داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت در بیمارستان دکتر شریعتی در 18 ماه گذشته حدود 28 درصد افزایش عملکرد عمل جراحی داشته ایم که عمل جراحی در این بیمارستان از 38هزارعمل به 50 هزار عمل افزایش داشته است که این میسر نمی شد بجز کمک و همدلی همه همکاران در کادر درمان و پشتیبانی.

ایشان با اشاره به جمعیت 3700نفر بیمه شده و ظرفیت بالا در استان اصفهان گفت در حال حاضر بیش از 250 هزار پرونده بیماری های مزمن درمدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان تشکیل شده است که اغلب شامل بیمه شدگان مبتلا به دیابت می باشد. با داشتن برنامه‌های مدون می‌توان علاوه بر مراقبت و درمان آنها در حوزه پیشگیری نیز خدمت رسانی کنیم.

دکتر مصلحی معاون خدمات درمانی هم در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات همکاران در مرکز درمانی شهید شعبانی گفت باید در بحث بیماری های مزمن مثل فشار خون و دیابت و حتی پوکی استخوان کیفیت درمان را در مراکز درمانی افزایش دهیم تا بتوانیم از بستری بیماران در بیمارستانها جلوگیری کنیم.

ایشان با اشاره به افزایش اعمال جراحی در بیمارستانها گفت در بیمارستان دکتر شریعتی در یکی دوماه گذشته پنج عمل جراحی تومور مغزی با کیفیت بالا انجام شده و همچنین جراحی قلب و جراحی اطفال هم در حال انجام و گسترش است.

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی گفت ما باید در تمام 31 مرکز درمانی استان با بالا بردن کیفیت مراقبت از بیماران نه تنها در بیماری دیابت بلکه در سایر بیماری ها از جمله مبتلایان به پوکی استخوان سطح سلامت بیمه شدگان را بالا ببریم پیشگیری و درمان کنیم تا بتوانیم از بستری غیر ضروری بیماران داخلی که هزینه بر بوده در بیمارستانها جلوگیری نماییم علاوه بر کاهش هزینه ها تا حد امکان تخت های بیمارستان را برای انجام عمل جراحی بزرگ و لازم آزاد سازیم.

لازم به ذکر به مناسبت 23 ابان به مناسبت روز جهانی دیابت در مرکز دیابت شهید شعبانی خدماتی از جمله مشاوره های چهره به چهره به بیماران و خانواده آنها ، مدیریت کنترل دیابت ، تغذیه وکنترل وزن.مشاوره زخم دیابت و پیشگیری از آن،غربالگری فشارخون و قند خون وپاسخگویی به سوالات بیماران مربوط به آزمایش و داروهای دیابت و انجام اقداماتی نظیر انجام تستABI (بیمار یابی پای بیماران دیابتی از نظر گرفتگی عروق) توسط مهندس فنی تزریق واکسن آنفولانزا ومعرفی محصولات مفید جهت بیماران دیابتی و همچنین در راستای رسیدگی به وضعیت مبتلایان به دیابت تیپ 1 جلسه باحضور بیماران و خانواده آنها با حضور دکتر غلامی رئیس اداره بیماری های مزمن و سالمندی مدیریت درمان برگزارشد. و مشکلات مطرح و پیگیری گردید

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار