معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان

رشد ۴۴ درصدی صدور پروانه ساخت و نوسازی در بافت های فرسوده

وحید مهدویان معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اعلام برگزاری رویداد تقدیر از اقدامات برتر بازآفرینی شهری در تهران با حضور محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاونین شهرسازی کلان شهرهای ایران ، از رشد ۴۴ درصد واحدهای نوسازی شده شهر اصفهان طی ۹ ماه امسال خبر داد.

شناسه خبر: 11580
رشد 44 درصدی صدور پروانه ساخت و نوسازی در بافت های فرسوده

وحید مهدویان گفت: صدور پروانه در بافت فرسوده طی سال جاری 44 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است و از ابتدای سال تا پایان آذرماه 1437 واحد نوسازی شده است و امار رشد صدور پروانه در بافت فرسوده شهری اصفهان براساس ارزیابی شرکت بازآفرینی کشور دارای بالاترین رشد در بین 12 کلان شهر ایران بوده است.

وی افزود: سال گذشته در حدود 998 و امسال نیز 1437 واحد بازآفرینی شده اند که در مجموع پروانه‌های صادره شده در این بخش ظرف سال گذشته و امسال دو هزار و 435 عدد است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اظهار کرد در شهر اصفهان باتوجه به اجرای بسته تشویقی ۱۹‌بندی شامل تخفیفات مالی، طبقه تشویقی ، سطح اشغال تشویقی تخفیف درصدی پروانه ساختمان و غیره ، صدور پروانه‌ها رشد چشمگیری داشته‌ است و بر اساس این آمار در.....ماه امسال با لحاظ صدور پروانه و تعداد ساختمان بیشترین درصد رشد را شاهد بوده ایم، این آمار بدان معناست که سیاست‌های تشویقی در زمینه نوسازی مسکن تاثیرگذار بوده است.

مهدویان با اشاره به اینکه در محله همت آباد به عنوان سایت‌ نمونه نوسازی بافت‌های فرسوده با حضور گسترده انبوه سازان آغاز شده است، یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۰ محله هدف و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵ محله با مشارکت مردم محلات اسناد باز افرینی آنها تهیه و اقدامات عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری،روشنایی، فرهنگی و ... با بودجه ۱۲۰۰۰میلیارد ریال به صورت مستقیم اجرا شده است.

وی گفت: با آغاز این دوره از مدیریت شهری و در ۲ سال گذشته، شهرداری اصفهان توجه به حوزه ساخت و ساز و مسکن را از اولویت‌های خود اعلام کرد و بر استفاده از همه ظرفیت‌ها در موضوع مسکن و ارائه بسته های تشویقی لازم برای نوسازی بافت‌های فرسوده به ویژه در مناطق محروم تاکید شد همچنین کاهش مدت زمان صدور پروانه با توجه به راه اندازی و بروز رسانی سامانه هوشمند توسعه شهر ی (اصنو) نیز از جمله موضوعاتی بوده که با تاکید شهردار و تلاش‌های انجام شده، صورت گرفته است.

وحید مهدویان معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان نیز در خصوص آمار نوسازی بافت فرسوده در مدیریت جدید شهری یادآور شد: افزایش صدور پروانه و کاهش مدت زمان صدور آن به ویژه در بافت‌های فرسوده با توجه به اتخـاذ تدابیـر لازم از جملـه اصلـاح ضوابـط طـرح تفصیلـی و همچنیـن در دسـتور کار قرار دادن دفاتـر پیشخوان توسـعه محلـی از نتایج سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهرداری در این دوره است که باتوجه به آن از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ، بیش از ۴۵۰۰ واحد مسکونی بازسازی شده که از این لحاظ بعد از تهران و مشهد دارای رتبه سوم در میان کلان شهرهای ایران هستیم

وی با قدردانی از اعضای کمیسیون ماده 5 و استاندار استان‌ و شهردار اصفهان که در نوسازی بافت فرسوده همیشه همراهی کرده اند، گفت:بیش از ۲۵ درصد جمعیت شهر اصفهان یعنی حدود ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان در بافت های فرسوده ساکن هستند که یکی از مولفه های آن ناپایداری و نا ایمنی سازه ای است . طبیعتا نه تنها شهرداری بلکه همه مسئولین در تمامی دستگاههای اجرایی مسئول بوده و تکلیف داریم که در راستای نوسازی این بافتها تلاش کرده و وقت بگذاریم و هزینه کنیم تا در نهایت و با مشارکت مردم در یک هم افزایی ، مثل آنچه که در دورههای مختلف تاریخی اصفهان مانند جنگ تحملی سربلند بوده ایم شاهد شکوفایی بیش از پیش شهر باشیم

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار