«ری را »، سیمرغ اندیشه ایرانی در آستانه ورود به بازار

داود نوروزبیگی کارشناس ارشد صنعت خودرو و رسانه اینجا کیلومتر ۱۴، سرزمین شور و شعور، صبر و جهد، همت بلند و روی گشاده، مجاهدت و مهربانی است ، بارگاهی که در آن به لطف یزدان دادار فرزندانش توشه‌ای از کوشش و زحمت خود را متواضعانه عرضه می‌دارند، تا بر بزرگی این ملت، حجتی دیگر اقامه کنند و رقم زنند که وطن یعنی هویت، اصل، ریشه و ثمره‌ای که حاصل مجاهدت و تلاش است.

شناسه خبر: 17458
«ری را »، سیمرغ اندیشه ایرانی در آستانه ورود به بازار

این نغمه را ساز کنند که به وقت اذان عشق گفتن یا به گاه ضرورت جانانه و باورمند به میدان کار آمده اند و برای آبادانی و آسایش، برای اثبات رادمردی مردمان این کهن بوم و بر، کاری کرده‌اند کارستان.

و اینهمه مطلعی است بر یک رویداد ارزشمند. مقدمه‌ای که ساز شده است تا دستاورد هنر صنعت ایرانی را آواز دهد. اگر امسال مسما به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم‌ است ، دستاوردی از عرق‌ریزان شایستگان این کشور، محصولی از ممارست علمی و جهاد فناورانه فرزندانتان به ثمر نشسته و آماده ورود به بازار است . گروه صنعتی ایران خودرو توانسته است به رغم همه محدودیت‌ها و در شرایطی ویژه که توصیف آن را همگان می دانند،‌ کراس اور ایرانی را طراحی و توليدکند.

این گروه صنعتی به داشتن همکاران متخصص،‌ هنرمند، خلاق و توانمند به خود می‌بالد، سرمایه ارزشمندی که توانست در تحریم اقتصادی و در هنگامه‌ای که شرکای خارجی هر یک به بهانه‌ای میز همکاری را ترک کرده‌اند با اتکای به توان و ظرفیت داخلی، محصولی را طراحي كند که می‌تواند نمادی برای تولید ملی و نمودی از شایستگی و نبوغ ایرانی باشد. در طراحی این محصول نگاه ایرانی، و ذوق و سلیقه برآمده از تمدن فرهنگی این کشور رعایت شده است. خودرویی که برآمده از سیمرغ اندیشه‌ای ایرانی است که به سینه حکمت این خاک را چون گنجی به ودیعه دارد.

طراحی و توليد خودروي ری را ، با استراتژی استفاده ماکزیموم از ظرفیتهای توان داخل و پلتفرم‌ جدید در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده است و گام‌نهادن در مسیر طراحی این خودرو به عنوان اولین تجربه ارزشمند کشور عزیزمان ایران و قرار دادن کشور در ریل طراحی و ساخت خودرو‌های کراس اور محسوب می‌شود.

بی شک چنین اقدامی مرهون سیاست‌گذاری جدی در عرصه رونق تولید ملی است، نقطه عطف و آغازی که با حمایت‌های وزارت صمت آغاز شده و حاصلی که به دست توانمند و خلاق جوانان نخبه مرکز تحقیقات ایران خودرو و همت زنجیره تامین توانستیم خودرو ری را توليد کنیم. از ویژگی‌های خاص طراحی این خودرو ، استقلال از شرکای خارجی با بهره‌گیری از امکانات داخلی در ارتقاء پلت‌فرم این خودرو و بومی سازی آن است.

چه زیباست در روزگار عسرت و تنگی نوید بخش امید در زندگی مردمی باشیم که ردای خدمت را تن پوش فرزندان خود کرده‌اند. اینگونه است که بلند فریاد می‌زنیم، خانه‌تان آبادان، برایتان از سنگر تولید و صنعت خبر آورده‌ایم! همت فرزندانتان در گروه صنعتی ایران خودرو به ثمر نشسته و حاصل آن تولید خودرویی ایرانی خواهد بود، اولین خودرو کراس اور ملی که حاصل ذوق و دستاورد اندیشه متخصصان وطنی است، چون غزالی راهوار، در دشت و جاده‌های کشور، راه می‌پوید.

آري ری را ، كراس اورملي گروه صنعتي ايران خودرو كه یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین و ایمن ترین خودرو ساخت داخل با استانداردها و تجهیزاتی در رده خودروهای مطرح اروپایی است . یکی از ویژگی های منحصر به فرد ری را بهره گیری از شبکه برق و الکترونیک اختصاصی ایران خودرو بوده که برای نخستین بار در کشور توسعه داده شده است .‌ ازدیگر ویژگی های خاص این محصول ، ماژول اتصال به شبکه خودرو است که برای اولین بار در ایران انجام شد، این ماژول ماحصل همکاری شرکت دانش بنیان تام ایران خودرو و جهاد دانشگاهی است که با فراهم شدن زیر ساخت های این امر ، در صورت بروز سانحه ، سر نشینان می توانند با فشار دادن تنها یک دکمه، به اپراتور متصل شوند. همچنین یکی دیگر از ترم افزار های اختصاصی که در محصول ری را توسعه داده شده است به خریداران کمک می کند تا با نصب آن از شرایط خودرو به صورت برخط مطلع شوند و امکاناتی نظیر اطلاع از موقعیت خودرو ، دسترسی به امداد خودرو وامکان دیاگ محصول از راه دور دریافت کنند. از دیگر سو کامپیوتر سفر بر روی نرم افزار این خودرو پیش بینی شده است وبه صورت کلی ، پس از اتصال اینترنت، مجموعه ای از امکانات به خودرو ری را اضافه خواهد شد. براساس برنامه ریزی صورت گرفته ، امسال ۱۰ هزار دستگاه از این محصول تولید وروانه بازار می شود . ظرفیت برای تولید ۱۱۰ هزار دستگاه در سال مهیا شده استساخت داخل ری را در حال حاضر ۶۸ درصد بوده که در ادامه تولید انبوه ، افزایش خواهد یافت . براساس پیش بینی ها خودرو ری را با بر خودداری از سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی بالا و کیفی و خدمات پس از فروش با استقبال بالایی در بازا روبه رو خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار