در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ صورت گرفت:

پایش بیش از ۱۶۰۰ ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز در استان اصفهان

در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۶۰۰ ایستگاه تقلیل فشار گاز در سطح شرکت گاز استان اصفهان پایش شد.

شناسه خبر: 175552
 پایش بیش از ۱۶۰۰ ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز در استان اصفهان

به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی گاز ایران، ابوالقاسم عسکری مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: باهدف ارتقای دقت در اندازه‌گیری و بهینه‌سازی مصرف انرژی و کنترل تراز گاز تجهیزات اندازه‌گیری بیش از ۱۶۰۰ ایستگاه تقلیل فشار، اعم از کنتور، تصحیح‌کننده و انواع گیج‌های دما و فشار و اختلاف فشارسنج، پایش و کنترل شده و همه نواقص و کاستی‌های موردی ملاحظه شده برطرف شد.

 وی بیان داشت: اندازه‌گیری درست و دقیق مصرف گاز در جهت رعایت حقوق مشترکین و همچنین صیانت از این انرژی ارزشمند از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در همین راستا طی شش‌ماهه نخست سال جاری تعمیر و کالیبراسیون بیش از ۱۲۰۰ کنتورهای توربینی و تصحیح‌کننده‌های الکترونیکی منصوب در ایستگاه‌های اصلی گاز اعم از CGSهای شهری و ایستگاه‌های صنایع عمده و فوق عمده انجام شده است.

 عسکری گفت: کالیبراسیون کنتورهای گاز با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مطابق با استانداردها انجام می‌شود و از بروز هرگونه خطا در صورت‌حساب‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

 وی افزود: شرکت گاز استان اصفهان باهدف بهینه‌سازی فرایند توزیع گاز و افزایش دقت در اندازه‌گیری مصرف، طرح کالیبراسیون کنتورهای گاز و مانیتورینگ ایستگاه‌های تقلیل فشار را در سطح استان اجرا می‌کند و این اقدامات به‌منظور افزایش بهره‌وری و کاهش هدررفت انرژی صورت می‌گیرد.

 عسکری تصریح کرد: در راستای آمادگی در فصل سرد، سامانه‌های مانیتورینگ بیش از ۳۰۰ ایستگاه اصلی گاز استان در شش‌ماهه اول سال مورد پایش و کنترل عملکردی قرار گرفت و همه اقدامات لازم اعم از تعویض باتری‌های UPS، RTU و SPUها انجام شد و تمهیدات لازم نیز به‌منظور مقابله با حملات سایبری به عمل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار