شهردار شهر ابریشم خبرداد:

مجهز شدن شهر ابریشم به شبکه فیبر نوری از اتفاقات بزرگ در این شهر است

سیدرضا ابطحی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه مجهز شدن شهر ابریشم به شبکه فیبر نوری از اتفاقات بزرگ در این شهر محسوب می شود، گفت: برای مجهز شدن همه محله‌های این شهر به امکانات فیبرنوری قراردادی با بخش خصوصی منعقد شده است.

شناسه خبر: 175165
مجهز شدن شهر ابریشم به شبکه فیبر نوری از اتفاقات بزرگ در این شهر است

وی با بیان اینکه شهر ابریشم دو هزار و ۶۰۰ هکتار وسعت دارد ، اضافه کرد: ۵۶۰ هکتار شهرابریشم در محدوده شهری و مابقی حریم شهر و زمین‌های کنار اراضی ارتش است.

این مقام مسئول  ادامه داد: شهر ابریشم جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر از توابع شهرستان فلاورجان است ک از چهار محله یزدآباد، حسن‌آباد، باغ ابریشم و شهرک قدس تشکیل شده است.

 ابطحی بیان داشت:  شغل اکثر مردم شهر ابریشم کشاورزی و صنعتی است و علت نامگذاری این شهر نیز به دلیل تولید ابریشم در این منطقه بوده است.

 وی با اشاره باینکه شهر ابریشم سرزیر جمعیت اصفهان است ، ادامه داد: الحاق این شهر به اصفهان و یا شهر درچه نیز از سوی شورای اسلامی شهر درچه مطرح شد که اولویت ما الحاق شهر ابریشم به اصفهان است.

شهردار ابریشم  با بیان اینکه یکی از مهم تریم دغدغه های شورای شهر طرح تفصیلی شهر ابریشم بود ، بیان کرد:طرح جامع شهر در سال ۹۶ تصویب و کار اجرایی آن سال ۹۷ آغاز شد که پس از سه سال پیگیری مداوم از طرف استاندار اصفهان ابلاغ شد.

ابطحی با اشاره به مزایای این طرح توضیح داد:افزایش ارتفاع ساخت و ساز در سطح شهر ابریشم حداقل  با ۱۰.۵ متر، افزایش ارتفاع تا یک طبقه مازاد با مجوز ادراه میراث فرهنگی ، افزایش مساحت قطعات تفکیکی از هزار متر مربع ۲۵۰۰  مترمربع ، افزایش ارتفاع واحدهای تجاری، تا ۱۷ متر در بلوار الغدیرو تعیین تکلیف برخی از اراضی، از مزایای این طرح است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ضوابط بافت فرسوده شهر ابریشم در حال بررسی است، گفت: در صورت تصویب این طرح مزیت‌های زیادی برای مردم منطقه به‌همراه خواهد داشت.

وی افزود: ۱۶۸ شهر به عنوان شهرهای تاریخی در کشور توسط شورای عالی شهرسازی معرفی شدند که ۳۳ شهر مربوط به استان اصفهان است که شهر ابریشم نیز جزو بافت تاریخی محسوب شده است.

شهردار شهر ابریشم گفت:قسمتی از منطقه ۱۳ اصفهان در جوار شهر ابریشم است به طوری که اگر یک بخشی از خانه‌ها در منطقه ۱۳ اصفهان باشد قسمتی از همان منازل نیز در شهر ابریشم است.

ابطحی در ارتباط با سرانه فضای سبز شهر ابریشم بیان داشت: سرانه فضای سبز مردم شهر ابریشم را نسبت به دیگر شهرهای استان بالاتر و به ازای هر نفر ۶ متر مربع فضای سبز وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به پروژه عمرانی در شهر ابریشم گفت: طرح رینگ چهارم شهر اصفهان که هفت شهرستان و ۱۴ شهر را شامل می‌شود از جمله این پروژه‌هاست که از ۷۷ کیلومتر رینگ چهارم شهر اصفهان، هفت کیلومتر از محدوده شهر ابریشم می‌گذرد.

شهردار شهر ابریشم در خصوص بودجه شهرداری نیز اظهار کرد: امسال ۱۱۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است که نسبت به دو سال گذشته رشد داشته است.

ابطحی در پایان این نشست خبری با رونمایی از آلبوم نقشه‌های طرح تفصیلی شهر ابریشم گفت: مطالعات این طرح به مدت ۶سال انجام شده که نقشه‌های شهر ابریشم تا سال ۱۴۰۸ در آن طراحی شده است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار