با حضور مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان انجام شد:

افتتاح مراکز آموزشی جوار کارگاهی در شرکت هگمتان تیزرو پرش ماماهان

شناسه خبر: 175164
افتتاح مراکز آموزشی جوار کارگاهی در شرکت هگمتان تیزرو پرش ماماهان

وهب مختاران در مراسم افتتاح مرکز آموزش جوارکارگاهی در شرکت تعاونی هگمتان تیزرو پرش ماماهان واقع در شهرک صنعتی ویان با اشاره به اینکه مراکز جوار و بین کارگاهی با هدف آموزش نیروی کار و ارتقای مهارت آنان راه اندازی می‌شوند، اظهار کرد: در بازدید از شرکت تعاونی هگمتان تیزرو پرش ماماهان و پس از شنیدن توضیحات مدیریت این شرکت از میزان اشتغالزایی این واحد خرسند شدم.

همدان

وی ضمن تشکر از رضا وکیلی؛ مدیرعامل شرکت تعاونی هگمتان تیزرو پرش ماماهان با تاکید بر اینکه مدیریت شرکت با وجود مشکلات زیاد توانسته شرکت را به سمت توسعه سوق دهد، گفت: امیدواریم روز به روز توسعه بیشتری پیدا کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه نیروی انسانی در زمینه توسعه حرف نخست را می‌زند، ادامه داد: مراکز جوارکارگاهی مسئولیت دارند تا نیروی انسانی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی را با کمک مربیان و تجهیزات تربیت کند و چرخ صنعت و بنگاه‌های اقتصادی را به حرکت در آورد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مشکلات و درخواست‌های شرکت هگمتان تیزرو پرش ماماهان را در کارگروه توسعه مهارت استان با ریاست استاندار مطرح می‌کنم، افزود: آمار مربوط به تولید و اشتغال واحد تیزرو پرش ماماهان مسئولیت ما را در قبال تولید کننده و نیروی کار بیشتر می‌کند.

همدان

مختاران در ادامه درخصوص کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی با اشاره به اینکه فرهنگ کار تغییر‌کرده است، بیان کرد: فرهنگی در بین جوانان جا افتاده که تن به کار نمی‌دهند و در فضای مجازی و از طریق رمز ارز‌ها به دنبال کسب درآمد هستند.

وی با بیان اینکه تولید کننده حقوق پرداخت می‌کند و حتی آموزش هم می‌دهد و فنی و حرفه‌ای هم اموزش می‌دهد اما باز هم کمبود نیروی کار وجود دارد، افزود: با استفاده از نیروی دستگاه‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد می‌توان تا حدی کمبود نیروی کار را جبران کرد.

مدیرعامل شرکت هگمتان تیزرو پرش ماماهان گفت: برای ورود با بازار‌های بین المللی و صادرات و ارز آوری باید ماشین آلات و سرمایه در گردش خوبی داشته باشیم.

رضا وکیلی در مراسم افتتاح مرکز جوارکارگاهی در شرکت هگمتان تیزرو پرش ماماهان با اشاره به اینکه برای ارز آوری به داخل کشور و ایجاد اشتغال و تولید با کیفیت نیاز به حمایت مسئولان وجود دارد، اظهار کرد: سال گذشته درخواست 15 میلیارد سرمایه در گردش دادیم که این تسهیلات بعد از یک سال به واحد ما پرداخت شد، در حالی که تضامین هم آماده بود و مشکلی وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی پرداخت 15 میلیارد تومان سرمایه در گردش بعد از یک سال نوشدارو بعد از مرگ سهراب بود، افزود: امروز یک واحد تولیدی ما به اسم اسپات کاغد با 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری تعطیل شد، در حالی که این واحد می‌توانست برای 100 نفر اشتغال ایجاد کند.مدیرعامل شرکت هگمتان تیزرو پرش ماماهان با تاکید بر اینکه در صورتی که شرکتی اهلیت دارد باید تسهیلات پرداخت شود، بیان کرد: ۱۵ میلیارد تومان در فعالیت تولیدی رقمی به حساب نمی‌آید.

همدان

وکیلی با بیان اینکه در سال 95 ورق آهن را کیلویی 1500 تومان خریداری می‌کردیم و امسال کیلویی 50 هزار تومان خریداری می‌کنیم، اضافه کرد: هزینه یک دستگاه لیزر فقط 5 میلیارد تومان است و از طرفی با توجه به مشکلات برق برای خرید ژنراتور 10 میلیارد سرمایه نیاز بود، کمبود برق تولید ما را با مشکل مواجه کرد.

وکیلی با بیان اینکه با کمک نیرو‌ها توانستیم شرکت را به جایگاه خوبی برسانیم، افزود: برای ورود با بازار‌های بین المللی و صادرات و ارز آوری باید ماشین آلات و سرمایه در گردش خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های شرکت تیزرو پرش ماماهان در 10 سال رقم خورده است، افزود: هم اکنون 30 هزار متر مربع سالن تولید داریم.

همدان

مدیرعامل شرکت هگمتان تیزرو پرش ماماهان وی با بیان اینکه از ابتدای سال یک ریال تسهیلات دریافت نکردیم، افزود: سرمایه در گردش سال گذشته را امسال تسویه کردیم و LC شرکت به مشکل خورده و در صورتی که با این منوال پیش برویم تا یکی و دو‌ماه آینده به مشکل خواهیم خورد.

رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کبودرآهنگ در ادامه گفت: شرکت تعاونی هگمتان تیزرو پرش ماماهان اواخر فروردین ماه امسال حدود 190 نفر نیرو داشت که در پایان خرداد ماه به 230 نفر نیروی بیمه شده افزایش پیدا کرد.

عاشوری با اشاره به اینکه براساس آمار به دست آمده از شهرک صنعتی ویان، شرکت تیزرو پرش ماماهان رتبه دوم را در افزایش تعداد نیروی کار در مدت سه ماه داشته است، بیان کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ درهفته‌جاری ابلاغ می‌شود و دریافت این تسهیلات برای واحد تیزرو پرش ماماهان حیاتی است.

وی با بیان اینکه در فامنین چند نفر از آقای وکیلی الگو گرفتند و کار تولیدی راه اندازی کردند، افزود: کمبود نیروی کار وجود دارد و دو فولادی که به زودی افتتاح می‌شوند هم نیاز به یک هزار نفر نیروی کار دارند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار