راهنمای جامع خرید کیف و کفش چرم زنانه

کیف و کفش از جمله اجزای استایل هر فردی هستند. انتخاب کیف و کفش مناسب می‌تواند تأثیر زیادی در خوش پوشی افراد داشته باشد.

شناسه خبر: 174588
راهنمای جامع خرید کیف و کفش چرم زنانه

کیف و کفش از جمله اجزای استایل هر فردی هستند. انتخاب کیف و کفش مناسب می‌تواند تأثیر زیادی در خوش پوشی افراد داشته باشد. یکی از انواع کیف و کفش‌های زنانه که طرفداران زیادی دارد، کیف و کفش چرم زنانه است. ما در این مطلب قصد داریم نکات مهمی را در مورد انتخاب و خرید کفش و کیف چرم زنانه در اختیار شما قرار دهیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

کفش چرم زنانه

کیف و کفش چرم زنانههمانطور که می‌دانید کیف و کفش‌ها تنوع زیادی داشته و از مواد اولیه مختلفی برای تولید هر کدام از آن‌ها استفاده می‌شود. هر کدام از انواع کیف و کفش‌های زنانه کیفیت و قیمت مخصوص به خود را دارند. در میان انواع مختلف کیف و کفش‌های زنانه، کیف و کفش‌هایی که از جنس چرم هستند، طرفداران بیشتری دارند. کیف و کفش‌های چرم علاوه بر ظاهری زیبا و شیک، از کیفیت، طول عمر و ماندگاری بالایی نیز برخوردار هستند. به طور کلی می‌توان گفت چرم‌هایی که برای تولید کیف و کفش مورد استفاده قرار می‌گیرند به دو نوع هستند که عبارتند از:


1.چرم طبیعی
چرم طبیعی بر خلاف چرم مصنوعی دارای وزنی سبک و کیفیتی بالا است. لبه‌ی این نوع از چرم‌ها دارای طرح‌های غیر تکراری بوده و سطح آن منافذی نامنظم دارد. چرم طبیعی سطحی صاف، نرم و طبیعی دارد که می‌توانید با لمس کردن به این نکته پی ببرید. مشخصه مهم دیگر چرم‌های طبیعی، عدم اشتعال‌پذیری آن‌ها است. به طوری که اگر شعله فندک را زیر چرم طبیعی بگیرید، هیچ تغییری در ساختار و شکل ظاهری آن ایجاد نخواهد شد.


2.چرم مصنوعی
چرم مصنوعی از الیاف و مواد اولیه صنعتی تولید می‌شود. دارای کیفیت و ماندگاری کمتر از چرم طبیعی بوده و همچنین وزن بالاتری نسبت به آن دارد. چرم مصنوعی دارای سطحی زبر و خشن و بدون طرح‌های طبیعی در لبه برش خورده است. چرم‌های مصنوعی در مقابل حرارات واکنش نشان داده و شروع به جمع شدن می‌کنند. چرم طبیعی ساختاری ضد آب دشته و آب به داخل بافت آن نفوذ نخواهد کرد.

کیف و کفش چرم


فاکتور‌های مهم در انتخاب کیف و کفش چرم زنانهدر هنگام خرید باید به فاکتور‌های مختلفی دقت کنید تا خریدی مطمئن و به صرفه داشته باشید. در ادامه به بیان این نکات و ارائه توضیحاتی در مورد آن‌ها خواهیم پرداخت.


کشور تولید‌کنندهبه دلیل کیفیت بالای کیف و کفش‌های چرم زنانه، کشور‌ها و تولید‌کنندگان زیادی در زمینه تولید و ساخت محصولات چرمی از قبیل کیف، کفش، کمربند و غیره فعالیت می‌کنند. در میان تمامی کشور‌های جهان، کشور‌هایی مانند برزیل و ایتالیا دارای بهترین و با کیفیت‌ترین چرم‌ها هستند. در کشور ایران نیز از گذشته‌های دور از چرم طبیعی برای تولید محصولات مختلف استفاده می‌شد. از جمله برند‌های معتبر ایرانی در زمینه تولید کیف و کفش چرم زنانه، برند چرم وحید است که یک قرن سابقه فعالیت و شهرت زیادی در این زمینه دارد.

چرم


کیفیت و نوع چرم
در هنگام خرید کیف و کفش چرم  مهمترین نکته‌ای که باید بدان توجه کنید، نوع چرم به کار رفته و کیفیت آن است. جالب است بدانید چرم‌های طبیعی و مصنوعی خود انواع مختلفی دارند و از کیفیت‌های مختلفی برخوردار هستند.


نوع دوخت
در کنار چرم و مواد اولیه مورد استفاده در تولید کیف و کفش، نوع دوخت و تمیزی آن نیز بسیار مهم است. در هنگام انتخاب و خرید کیف و کیف چرم زنانه، باید به این فاکتور دقت زیادی داشته باشید. دوخت خوب و با کیفیت این محصولات مانع از خراب شدن و پارگی شده و می‌تواند باعث طول عمر و ماندگاری بیشتر این محصولات شود.

زیپ و یراقبرای تولید محصولات چرمی از یراق آلات مختلفی مانند زیپ، دکمه، سگک و غیره استفاده می‌کنند. این یراق آلات از جنس‌های مختلفی ساخته شده که به دو دسته پلاستیکی و فلزی تقسیم می‌شوند. بهتر است در هنگام انتخاب و خرید محصولات چرمی به جنس و کیفیت این یراق آلات توجه بیشتری داشته باشد. معمولاً یراق آلات فلزی کیفیت و مقاومت بالاتری نسبت به یراق آلات پلاستیکی دارند.


رنگ محصولامروزه چرم‌ها و مواد اولیه مورد استفاده در تهیه کیف و کفش چرم، تنوع رنگی زیادی دارند. بنابراین همه افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند اقدام به انتخاب و خرید کیف و کفش چرم زنانه کنند. اغلب افراد ترجیح می‌دهند کیف و کفش چرم خود را از نظر رنگ با هم ست کنند. در انتخاب رنگ و طرح کیف و کفش چرم زنانه، علاوه بر سلیقه بهتر است به فصل، هارمونی رنگ‌ها و استایل شخصی خود دقت بیشتری داشته باشید.


قیمت کیف و کفش چرم زنانه
محصولات چرمی نیز به دلیل بالا بودن قیمت متریال مورد استفاده، از قیمت بالایی برخوردار هستند. اما تنوع قیمتی زیاد باعث می‌شود که نتوان قیمت ثابت و مشخصی را برای این محصولات عنوان کرد. به طور کلی قیمت کیف و کفش چرم زنانه به عوامل و فاکتور‌های زیادی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


• نوع چرم
• مدل کیف و کفش
• رنگ چرم
• سایز و اندازه مورد نظر
• طرح مورد نظر

مراقبت از کیف و کفش چرم زنانه
علاوه بر کیفیت زیاد محصولات ساخته شده از چرم، نگهداری و مراقبت از آن‌ها باعث افزایش طول عمر و ماندگاری آن‌ها نیز خواهد شد. مراقبت از چرم‌ها با توجه به نوع طبیعی یا مصنوعی بودنشان متفاوت است.

اولین نکته این است که اگر از کیف یا کفش چرمی خود استفاده نمی‌کنید، باید آن‌ها را در جای تاریک قرار دهید. برای تمیز و براق کردن چرم از واکس مخصوص استفاده کنید و از خیس شدن کیف و کفش‌های چرمی بپرهیزید.

کفش‌ها و کیف‌های چرمی را نباید بشویید. برای تمیز کردن بهتر است از پارچه‌ای که کمی مرطوب است استفاده کنید. بعد از اتمام کار، کیف و کفش چرم زنانه را در فضای باز قرار دهید تا کاملاً خشک شوند.

نتیجه‌گیری در این مطلب به معرفی انواع چرم‌های مورد استفاده در تولید کیف و کفش چرم زنانه پرداختیم. برای انتخاب و خرید کفش چرم، باید با فاکتور‌هایی مانند نوع چرم و برند تولیدکننده کفش چرم، طراحی، یراق آلات به کار رفته و نوع دوخت آن توجه زیادی داشته باشید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار