در گردهمایی فعالان بازار سرمایه با مدیران شرکت فولاد خوزستان پیش بینی شد؛

فروش ۷۲ همتی تا پایان سال ۱۴۰۲

پیش بینی می‌شود فروش این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۲ همت و در سال ۹۷ حدود ۹۷ همت باشد.

شناسه خبر: 10772
فروش 72 همتی تا پایان سال 1402

جهان اقتصاد: كارشناس ارشد تحليل صنايع فلزات اساسی در گردهمایی فعالان بازار سرمایه با مدیران شرکت فولاد خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود فروش این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۲ همت و در سال ۹۷ حدود ۹۷ همت باشد.

سينا خورشيدي كارشناس ارشد تحليل صنايع و فلزات اساسی در جمع سهامداران شرکت فولاد خوزستان گفت: سرمایه شرکت فولاد خوزستان از ۷ همت در سال ۱۴۰۱ به ۱۹ همت در حال حاضر رسیده است و نیروی انسانی این شرکت حدود ۱۰ هزار نفر است. مهمترین زیر مجموعه‌های فولاد خوزستان شرکت‌های فولاد شادگان و فولاد سناباد هستند که هر دو سودآورند. ارزش بازاریابی شرکت در حال حاضر ۶۷ همت است و سهام شرکت به طور متوسط روزانه ۲۷ میلیون سهم یعنی معادل ۹ میلیارد تومان در بازار معامله می‌شود. مجموع دارایی‌های شرکت در حال حاضر ۶۷ همت است که ۴۰ همت آن دارایی جاری است.

وی در ادامه افزود: وضعیت کلی شرکت در طی ۹ سال گذشته اینگونه بوده که به طور متوسط شرکت ۳ میلیون و ۵۰۰ شمش تولید کرده است. در سال ۱۳۹۹ با افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت های جهانی، سود شرکت رقم خوبی داشت. در سال ۱۴۰۰ هم با افزایش قیمت‌های جهانی این رویه ادامه‌دار بود. در سال ۱۴۰۱ با افت قیمت‌های جهانی و بالا رفتن هزینه‌های شرکت، روند خوبی که داشت کند شد.

خورشیدی اعلام کرد: شرکت در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ معادل ۸۰ درصد کل سال ۱۴۰۱ سود داشت. این شرکت کنستانتره را خریداری می‌کند و فولاد تولید می‌کند. سالن شرکت 3.5 میلیون تن شمش تولید می‌کند. برای سال ۱۴۰۲ حدود ۳ میلیون و ۳۰۷ هزار تن و برای سال ۱۴۰۳ حدود ۳ میلیون و ۴۹۰ هزار تن تولید شمش پیش بینی شده است.

این کارشناس گفت: با راه‌اندازی زمزم ۳ پیش بینی می شود این است که شرکت در سال ۱۴۰۳ حدود ۵ میلیون تن آهن اسفنجی تولید کند که اگر این اتفاق بیفتد، برخلاف سال‌های گذشته نه تنها شرکت کمبود آهن اسفنجی نخواهد داشت بلکه حدود ۷۷۰ هزار تن آهن اسفنجی نیز می‌تواند به فروش برساند. پیش بینی شرکت این است که در سال ۱۴۰۳ فروش فولاد در جهان به صورت صعودی افزایش پیدا کند. این موضوع در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ نمود بیشتری خواهد داشت. پیش بینی این است که در سال ۱۴۰۲ شرکت حدود ۷۲ همت فروش و در سال ۱۴۰۳ حدود ۹۷ همت فروش را به ثبت برساند.

ارسال نظر