حداقل مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی افزایش یافت

شناسه خبر: 87309

گروه توسعه

دولت حداقل مستمری خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد را افزایش داد. به گزارش جهان اقتصاد،دولت یازدهم حداقل مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را افزایش داد بر این اساس، ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه‌ای در راستای اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را اعلام کرد. اطلاعیه ستاد هدفمندسازی یارانه ها به این شرح است: احتراماً، پیرو اطلاعیه قبلی به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند در راستای اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور و به‌منظور افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور مستمری مددجویان مذکور به‌صورت علی‌الحساب به شرح ذیل افزایش‌یافته و علاوه بر یارانه پرداختی فروردین‌ماه در ساعت ۲۴:۰۰ مورخ ۲۶/۰۱/۱۳۹۶ به‌حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل‌برداشت خواهد گردید. مبلغ افزایش‌یافته برای افراد تحت پوشش : ۹۵۰,۰۰۰ ریال برای خانوار یک نفره،۱٫۸۹۰٫۰۰۰ ریال برای خانوار دو نفره،۰۰۰۰, ۵۳۰,۲ ریال برای خانوار سه نفره،۳٫۳۷۰٫۰۰۰ ریال برای خانوار چهار نفره،۳٫۶۵۰٫۰۰۰ ریال برای خانوار پنج نفره و بیشتر در این خصوص گفتنی است، بر اساس برنامه ششم توسعه، بایستی میزان مستمری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی از سال ۹۶ حدود دو و نیم برابر افزایش یابد. پیش از اجرای برنامه ششم، میانگین دریافتی خانواده های مستمری بگیر این دو نهاد ماهانه حدود ۸۰ هزار تومان بسته و به تعداد اعضای خانوار متفاوت بود. حالا با اقدام دولت در اجرای بلافاصله این قانون، رقم میانگین دریافتی خانوارهای تحت پوشش به ۱۸۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. یارانه تخصیصی نگهداری معلولان نیز به ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال در سال جاری افزایش می یابد. یارانه نگهداری معلولان در سال ۱۳۸۸ برابر با یک میلیون و ۸۰ هزار ریال (۱۰۸هزار تومان) بود که در سال ۱۳۹۲ به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال (۲۸۰هزار تومان) افزایش یافت. هزینه نگهداری یک معلول بابت سه شیفت ا شامل حقوق مددکاران، هزینه های غذا و درمان و سایر موارد عنوان کرد. میانگین مستمری مددجویان در سال ۱۳۸۰ به میزان ۱۰۲هزار ریال (۱۸درصد حداقل حقوق کارگری ) بودکه این هزینه در سال ۱۳۸۴ به ۲۵۴هزار ریال افزایش یافت که ۲۱درصد حداقل حقوق بود اما بتدریج در سال های بعد این روند کاهشی شد و تا سال ۹۵ به ۷۳۲هزار ریال (۹درصد) رسید.

ارسال نظر