حداقل مزد کارگران ۹۳۰ هزارتومان شد

شناسه خبر: 86810
گروه توسعه

وزیر کار با اشاره به حداقل دریافتی سال ۹۶ کارگران گفت: حداقل دستمزد سال ۹۶ معادل ۱۴٫۵ درصد افزایش یافت. به گزارش جهان اقتصاد، علی ربیعی در پایان نشست شورایعالی کار که از روز سه شنبه تشکیل شده بود، گفت شورای عالی کار یکی از جنبه‌های مشارکت و تصمیم‌گیری به ویژه برای تعیین مزد است. وی با بیان اینکه سه ماه است که نشست‌های شورای عالی کار برای مزد تشکیل شده اس،گفت: مراقب زندگی کارگران هستیم و باید در تعیین مزد هم منافع کارگران و هم تولید را درنظر داشته باشیم. ربیعی گفت: سال گذشته تصمیم گرفتیم به شکل پلکانی مستمری بازنشستگان را افزایش دهیم. وی؛ افزایش حداقل دستمزد سال ۹۳ را ۲۵ درصد و با ملحقات ۳۱ درصد، سال ۹۴ را۱۷ درصد و با ملحقات ۲۰٫۵ درصد و سال ۹۵ را ۱۴ درصد و با ملحقات. ۱۵٫۳ درصد اعلام کرد. ربیعی گفت: براساس مصوبه شورایعالی کار، حداقل دستمزد یک کارگر ساده با ۱۴٫۵ درصد افزایش به رقم ۹۳۰ هزار تومان در ماه رسید همچنین دستمزد روزانه ۳۰۹۹۷۷ریال تعیین شده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به کارگران ساده‌ دارای بیش از یک سال سابقه‌ کاری که کارگاه آنها فاقد طرح طبقه‌بندی مشاغل محسوب می‌شود، به ازای هر روز ۱۷۰۰ تومان پایه سنواتی تعلق می‌گیرد، ادامه داد: براین اساس ماهانه به چنین کارگرانی مبلغ ۵۱ هزار تومان دیگر تعلق خواهد گرفت. وی گفت: براین اساس مزایای پایه سنواتی کارگران معادل ۷۰ درصد افزایش یافته است. ربیعی همچنین درمورد افزایش مزدی کارگران مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل (سایر سطوح مزدی) گفت: طبق مصوبه شورایعالی کار از ابتدای سال ۹۶ درآمد ماهانه این کارگران به میزان ۱۲ درصد آخرین مزد سال ۱۳۹۵ به اضافه روزانه ۶۷۶۸ ریال افزایش می‌یابد. وی ادامه داد: مزایای بن کارگری و حق مسکن نیز همان مبالغ ۱۱۰ هزار تومان و ۴۰ هزار تومان سابق تعیین شد که نسبت به سال جاری تغییر نکرده است.

ارسال نظر