لاریجانی : سازمان ملل‌متحد نقش بسزایی در برقراری آرامش عراق دارد

شناسه خبر: 57577

باید از طریق قطعنامه‌های سازمان ملل و نشست‌های منطقه‌ای در جهت مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه و عراق اقدام کرد

رییس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: باید از طریق قطعنامه‌های سازمان ملل و نشست‌های منطقه‌ای در جهت مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه و عراق اقدام کرد .

به گزارش ایلنا؛ نیکلای ملادنف نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق ظهر دوشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد .

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش سازمان ملل در عراق، گفت: سازمان ملل متحد می‌تواند با کمک به کشورهای منطقه در برقراری آرامش در عراق نقش بسزایی ایفا نماید .

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اقدامات کنونی ائتلاف علیه داعش از کارآیی لازم برخوردار نیست، گفت: عملیات نظامی و حملات هوایی بدون طرح سیاسی مشخص علیه داعش هیچ‌گونه کمکی به تثبیت امنیت در عراق نخواهد کرد و در عمل به تقویت این گروه تروریستی منجر خواهد شد .

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش مشکلات اقتصادی، اجتماعی در عراق را از جمله عوامل مهم گسترش ناامنی در این کشور خواند و تصریح کرد: مبارزه با فقر و بیکاری و مشارکت همه گروه‌های سیاسی عراق در دولت جدید عراق می‌تواند به ایجاد امنیت و پیشرفت در عراق کمک نماید و سازمان ملل در این راستا وظیفه سنگین و دشواری بر عهده دارد .

لاریجانی همچنین بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت و صلح پایدار در عراق تأکید کرد و افزود: ناامنی در عراق سبب ناامنی در منطقه خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران از هر گونه کمکی برای برقراری امنیت و ایجاد آرامش در عراق دریغ نخواهد کرد .

وی در پایان بر ضرورت همکاری میان کشورهای منطقه بویژه عراق با کمک سازمان ملل در حل مشکلات مسائل زیست‌محیطی از جمله حل مشکل گرد و غبار تأکید کرد .

این گزارش حاکی است در ادامه این دیدار نیکلای ملادنف نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق با تقدیر از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به ملت و دولت عراق در زمینه‌های گوناگون بویژه بعد از تحولات اخیر در این کشور، گفت: اقدامات ایران همواره در جهت ثبات و امنیت و حل مشکلات اقتصادی مردم عراق بوده است .

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار