مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان اعلام کرد؛

تداوم گرما و کاهش ذخایر نیروگاه‌های برق آبی عامل محدودیت‌های اخیر در مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان اعلام کرد:با ادامه‌ موج گرمای شدید در شهریور ماه، میزان مصرف برق از تولید آن فراتر رفته است.

شناسه خبر: 19445
تداوم گرما و کاهش ذخایر نیروگاه‌های برق آبی عامل محدودیت‌های اخیر در مصرف برق

دادخواه ضمن تاکید بر ناترازی بین تولید و مصرف برق، ابراز داشت: تابستان امسال شاهد افزایش بی‌رویه گرما بودیم که منجر به مدیریت اضطراری بار شد.

وی افزود حداکثر ناترازی در تولید و مصرف برق که معمولاً در تیر و مرداد رخ می‌دهد، امسال به بیش از ۱۸ هزار مگاوات رسید و به دلیل تداوم موج گرما در کشور، کاهش دما که معمولاً از ۲۰ مرداد شروع می‌شود، رخ نداد که این امر باعث کاهش تولید در نیروگاه‌های برقابی گردید و شرکت توانیر برای حفظ منابع آبی مورد استفاده بخش کشاورزی و شرب خانگی در پاییز، ناچار به مدیریت نیروگاه‌های برقابی و کاهش استفاده از این نیروگاه‌ها شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان گفت:این اقدام موجب محدودیت‌های بیشتری در بخش صنعت شد و بخش خانگی نیز تا حدودی درگیر این شرایط شد که از طریق پیامک، اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام گرفت و در نهایت ناترازی در شهریورماه به ۱۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید.

دادخواه همچنین از همراهی مردم شریف اصفهان قدردانی کرد و اطمینان داد که کارکنان شرکت توزیع برق اصفهان برای گذراندن روزهای پایانی تابستان داغ ۱۴۰۳ با کمترین مشکل، بی‌وقفه در تلاش هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار