در جلسه کمیته هوش مصنوعی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان مطرح شد:

اهمیت مهارت آموزی در اجرای حکمرانی هوش مصنوعی، ارتقاء دانش مربیان مراکز در حوزه هوش مصنوعی

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان، دوشنبه مصادف با دوم مهرماه ۱۴۰۳، جلسه کمیته هوش مصنوعی با حضور محمدرضا مصلحی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، دکتر ایمان صادق خانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، دکتر شهره آجودانیان رییس دپارتمان کلان داده دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، عباس مهدیان معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل، مرتضی محمدی رییس مرکز نجف آباد، جمعی از رؤسای ادارات ستادی و واحدها و مربیان مراکز در حوزه فناوری اطلاعات در سالن میثاق اداره کل برگزار گردید.

شناسه خبر: 174458
اهمیت مهارت آموزی در اجرای حکمرانی هوش مصنوعی، ارتقاء دانش مربیان مراکز در حوزه هوش مصنوعی

محمدرضا مصلحی ضمن خیرمقدم بیان داشت: فارغ التحصیلان دانشگاهها، بدون مهارت آموزی و مهارت افزایی نمی توانند به اشتغال پایدار در جامعه دست یابند و رشته های دانشگاهی تناسبی با نیاز بازار کار ندارند.

وی در خصوص اهمیت تعامل دانشگاهها و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در جهت ارتقای مهارت دانشجویان و جوانان جویای کار با هدف تعالی سازمانی مباحثی را بیان و افزود: جهان به سمت هوش مصنوعی در حرکت است و در این راستا بایستی در مراکز TMC دوره های مهارتی هوش مصنوعی برای ورود فارغ التحصیلان به بازار کسب و کار و صنایع و صنوف اجرا گردد.

ایشان افزود: کار در صنایع، نظام هزینه فایده است که این امر نیاز به بهره گیری از مهارت، قدرت تفکر، تجزیه و تحلیل به همراه اخلاق حرفه ای می باشد.

در ادامه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان اظهار داشت: بهره مندی از خدمات کسب و کار و کارآفرینی با دارا بودن مربیان صاحب تجربه و مهارت در اولویت برنامه های این اداره کل می باشد و تلاش بر این است که این ظرفیت را در صنعت، خدمات ، کشاورزی و فرهنگ و نیز اشاعه دهیم.

مصلحی در خصوص اهمیت آموزش‌های مهارتی در سند ملی هوش مصنوعی گفت: این سند بر اساس تبیین اهمیت تطابق آموزش‌ها با فناوری روز دنیا و فاصله گرفتن از آموزش‌های صرفاً سنتی اجرا می گردد.

محمدرضا مصلحی، با بیان اهمیت آموزش های مهارتی و همچنین تشریح دو طرح موفق آموزشهای دوگانه و مهارت آموزی در محیط کار واقعی، امروزه در دنیا، آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای کاملا علمی و برمبنای نیاز جامعه صورت می گیرد و اکثر مشاغل کنونی مستلزم آموزش های فنی و حرفه ای می باشد.

در ادامه مدعوین در خصوص اهمیت مهارت آموزی در اجرای حکمرانی هوش مصنوعی فاقد از بهره بردار، تقویت حوزه مهارت افزایی دانشجویان، فارغ التحصیلان و جوانان جویای کار با اجرای طرح های نوآورانه و فناورانه، کارورزی دانش آموختگان، پرورش ایده ها، استفاده از ابزار هوش مصنوعی در آموزش های فنی و حرفه ای، کاربرد هوش مصنوعی در تمامی علوم، و ... بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

در پایان مقرر گردید، دوره های آموزشی هوش مصنوعی در جهت ارتقاء مربیان مراکز جوار و دوره های وبیناری ویژه مربیان مراکز شهرستان ها برنامه ریزی گردد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار